Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- کنگره موضوع شکنجه در عربستان سعودي را بررسي مي کند و اعضاي کنگره آمريکا حمايت خود را از فعالان سعودي بازداشت شده اعلام کرده اند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، کاربران اينترنتي هوادار دکتر وليد الفتيحي که در زندانهاي آل سعود زنداني است، در تويتر نوشتند که چهارشنبه هفته آينده در کنگره آمريکا، همايشي تحت عنوان "شکنجه در عربستان سعودي" برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين همايش، سناتور پاتريک ليهي، احمد وليد فتيحي- فرزند پزشک زنداني سعودي دکتر وليد الفتيحي - وليد الهذلول - برادر جين الهذلول فعال زن سعودي- حضور دارند.
چند روز قبل، روزنامه "نيويورک تايمز" گزارشي درباره شکنجه فتيحي در هتل "ريتز کارلتون" در رياض منتشر کرده بود.
گروههاي مدافع حقوق بشر اعلام کردند که برخي از زنان سعودي مانند جين الهذلول در حبس انفرادي به سر مي برند و زندان‌بان هاي سعودي با بدرفتاري، شکنجه با برق، شلاق و تجاوز جنسي شرايط سخت و غيرقابل قبولي براي آنها ساخته اند.

اعلام حمايت اعضاي کنگره از فعالان حقوق بشر در عربستان
اعضاي کنگره آمريکا در حمايت از پرونده دو نفر که در عربستان سعودي بازداشت شده اند, به فعالان حقوق بشر پيوستند.
به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره، آنها خواهان آزادي دو شهروند داراي تابعيت دو گانه آمريکايي-سعودي به نام وليد فتيحي و فعال حقوق زنان به نام لجين الهذلول هستند.
مايک هانا خبرنگار الجزيره انگليسي گزارش داد کمپين عليه بدرفتاري مقامات سعودي با فعالان حقوق بشر به پايتخت آمريکا رسيد. مقامات بلندپايه کنگره آمريکا به اعضاي خانواده اين فعالان پيوستند و خواهان آزادي اين افراد و پاسخ گو دانستن مستقيم محمد بن سلمان وليعهد عربستان سعودي شدند.
پاتريک ليهي سناتور آمريکايي در سخناني گفت: "همان گونه که ديگر اعضاي کنگره اعلام کردند او (بن سلمان) يک اصلاح طلب نيست. او فردي است که تابع اميال آني است که همانند يک گانگستر است."
جيم مک گاورن عضو کنگره آمريکا نيز در سخناني گفت: "بار ديگر رژيم عربستان سعودي خشونت هاي قرون وسطايي و بي احترامي به حقوق بشر اساسي و بنيادين را از خود نشان داده است . به همين دليل من در ماه ژانويه, يک لايحه دو حزبي را ارائه کردم تا سبب متوقف شدن همه نوع فروش تسليحات آمريکايي و کمک هاي نظامي به عربستان سعودي شويم."
احمد فتيحي در حمايت از پدرش سخنراني کرد که شهروند آمريکايي محسوب مي شود و سپس در عربستان سعودي بازداشت شد که به گفته مقامات سعودي اقدامي عليه فساد بوده است.
او در سخناني گفت: "شما اين موضوع را درک مي کنيد که اين موضوع تا چه اندازه سردرگم کننده است اين که شاهديم اين مرد تحت ضرب و شتم و شوک الکتريکي قرار گرفته است. اين موضوع اصلا معنايي ندارد. او طي همه دوران زندگي خود براي بهتر شدن زندگي مردم تلاش کرد."
سخنان او يادآور قتل جمال خاشقجي روزنامه نگار سعودي و انتقادها از دولت آمريکا به سبب خودداري از پاسخگو دانستن وليعهد عربستان سعودي است.
جيم ماتلينووسکي عضو کنگره آمريکا در سخناني گفت: " اقدامات عربستان سعودي غير قابل قبول است و آنهايي که مسئول قتل جمال خاشقحي هستند بايد پاسخگو باشند, قطع نظر از اين که اين افراد چه کساني هستند و تا چه اندازه قدرتمند هستند. "
به اين موضوع نيز اشاره شد که اين ها تنها پرونده هايي نيستند که در عربستان سعودي وجود دارند بلکه اين افراد بخشي از يک تلاش گسترده براي سرکوب مي باشند.
کنگره آمريکا که اعضاي آن بر سر مسائل مختلف با يکديگر اختلاف نظر دارند در ارتباط با موضوع عربستان سعودي با يکديگر هم نظر هستند. اين يک حقيقت است که اين کنفرانس خبري در کنگره آمريکا برگزار شد و اين موضوع نشان مي دهد کنگره آمريکا مصمم به ادامه فشارها بر دولت ترامپ است تا او اقداماتي را در اين زمينه انجام دهد.

حمايت گراهام از تحريم بن سلمان در ارتباط با قتل خاشقجي
سناتور جمهوري خواه آمريکا از اعمال تحريمهايي عليه وليعهد سعودي در ارتباط با قتل جمال خاشقجي روزنامه نگار سعودي حمايت مي کند.
به گزارش الجزيره، سناتور جمهوري خواه آمريکا از اعمال تحريمهايي عليه وليعهد سعودي در ارتباط با قتل جمال خاشقجي روزنامه نگار سعودي حمايت مي کند.
ليندسي گراهام سناتور جمهوري خواه گفت از اعمال تحريمهايي عليه شاهزاده محمد بن سلمان وليعهد سعودي در ارتباط با قتل جمال خاشقجي حمايت مي کند. گراهام در همين حال با طرح اين موضوع که قانونگذاران آمريکايي اگر بن سلمان را ببخشند، چگونه با او برخورد خواهند کرد؟ گفت من خواستار روابط خوب با دولت سعودي هستم اما نه به هر قيمتي. ما با افراد بدي در سراسر جهان روابط تجاري داريم. انسان بايد چنين کاري انجام دهد، اما اگر کسي بخواهد همپيمان استراتژيک باشد، بايد به گونه اي متفاوت رفتار کند. ما در مرحله حساسي در خاورميانه قرار داريم. اگر اين مرد را ببخشيم، در آينده چه خواهيم کرد؟ بنابر اين تحريمهايي عليه محمد بن سلمان اعمال خواهد شد و من از اين تحريمها حمايت خواهم کرد. من به دولت سعودي نمي گويم چه کسي را انتخاب کند تا رهبر آن باشد بلکه به سعودي مي گويم اگر خواهان اين هستي که در سايه چنين شرايطي همپيمان آمريکا باشي، چنين اتفاقي روي نخواهد داد.
اين سناتور جمهوري خواه همچنين به الجزيره گفت قتل خاشقجي بدون آگاهي محمد بن سلمان رخ نداده است.
ليندسي گراهام همچنين رفتار وليعهد سعودي را در گذشته برشمرد، از هنگام برعهده گرفتن سمت وليعهدي، رفتارش عليه نخست وزير لبنان، کشور قطر و نيز قتل و قطعه قطعه کردن جمال خاشقجي.
گراهام گفت من معتقدم محمد بن سلمان در اين موضوع دست داشته است. امکان ندارد اين قتل بدون آگاهي او اتفاق افتاده باشد، با توجه به رفتارش با افراد ديگر از جمله خاشقجي و اين متناسب شخصيت اوست. او نخست وزير لبنان را زنداني و از او همانند يک گروگان در يک ويدئو فيلم برداري کرد. او يک روز صبح از خواب بيدار شد و دستور محاصره قطر را داد با علم به اينکه ما 12 هزار نظامي در قطر داريم. ما شاهد جنگ در يمن هستيم، جنگي که پاياني ندارد و اين فهرست طولاني است. پيشتر روزنامه نگار مقيم آمريکا، نويسنده مقالات در واشنگتن پست و پدر چهار آمريکايي، وحشيانه کشته و بدن او تکه تکه شد. خاشقجي را کشت زيرا او چيزهايي مي نوشت که خوشايند اين مرد نبود. اين چيزي است که من تحمل آن را ندارم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بن سلمان عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره‌ای به مدت چند ساعت بوده است.

به گزارش «عربی ۲۱»، ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات