Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این بیمار خیلی دیرتر از این که داروهای رقیق کننده لخته به وی برسد و به او کمک کند، به بیمارستان رسید و به همین دلیل پزشکان تصمیم گرفتند درمان دیگری را به عنوان بخشی از کارآزمایی بالینی در دانشگاه تگزاس تست کنند:

استفاده از سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان خود بیمار

به عقیده آن ها این سلول های بنیادی به ناحیه آسیب مغزی مهاجرت کرده و آن جا را ترمیم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج نشان داد که بیمار به میزان قابل توجهی ریکاور شد و هیچ علایمی از فلجی را نشان نداد.

وی در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارد. به گفته سخنگوی این مرکز، این اولین بار است که از سلول های بنیادی برای درمان بیماران مبتلا به سکته استفاده می کنند. محققین گام بعدی این مطالعه را تست این رویکرد درمانی روی 10 بیماری می دانند که دچار سکته شده اند.

انتهای پیام/

169 / 279 سلول بنیادی درمان سکته مغز استخوان رویکرد درمانی کارآزمایی بالینی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سلول بنیادی درمان سکته مغز استخوان رویکرد درمانی کارآزمایی بالینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و چهارمین  عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه  این دانشگاه؛  ۴ عضو مرحوم مهدی قربانی  ۴۸  ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهدا شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد  زنده یاد مهدی قربانی در بیمارستان منتصریه  به آقای ۴۵ ساله ساکن تربت جام که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند و  قرنیه‌های این مرحوم  برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی ارسال شد.

وی گفت: قسمتی از پوست زنده یاد مهدی قربانی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: مرحوم مهدی قربانی از بیمارستان طالقانی به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و  در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک در شهر مرزی سراوان
  • عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان
  • رسوایی خون‌های آلوده در انگلیس؛ سوءاستفاده از کودکان به جای خوکچه‌های آزمایشگاهی