Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بر اساس آخرین اخبار و گزارشها آمار کشته شدگان حمله تروریستی یک فرد مسلح به سمت نمازگزاران در ۲ مسجد در شهر «کرایست چرچ» نیوزیلند به ۴۹ تن رسید. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، یک فرد مسلح در روز جمعه به سمت نمازگزاران در ۲ مسجد نیوزیلند تیراندازی کرد. در این حادثه تعدادی از شهروندان کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    نخست وزیر نیوزیلند: حمله کاملا برنامه ریزی شده بود نخست وزیر نیوزیلند  گفت: «حمله تروریستی» در کرایست چرچ « کاملا برنامه ریزی شده» بود. مقامات نیوزیلند سطح هشدار امنیتی در این کشور را به بالاترین سطح افزایش دادند. دست کم دو مرد مسلح در دو مسجد مختلف در شهر کریست چرچ شروع به تیراندازی کردند. «جاسیندا آردرن» پس از این حادثه مرگبار، آن را یکی از سیاه‌ترین حوادث رخ داده در نیوزیلند قلمداد کرد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   در ابتدا رسانه‌های نیوزیلند تعداد جان باختگان را 40 نفر کشته و 20 نفر زخمی اعلام کرده است. اماشاهدان نیز از مجروح شدن تعدادی زیادی از مردم خبر دادند.

بر اساس گزارش راشاتودی آخرین تعداد کشته شدگان به 49 تن رسیده است. همچنین بر اساس آمار بیمارستانی حال 25 تن از زخمی شدگان وخیم گزارش شده است.

تمامی مساجد و مدارس شهر کرایست چرچ پس از حادثه تروریستی بسته شده است. از مردم خواسته شده از منازل خود خارج نشوند.

       یک مرد مسلح در داخل مسجد النور در مرکز شهر کرایست چرچ، در زمان نماز عصر به سمت نمازگزاران تیر اندازی کرد و گفته می‌شود هنگام این تیراندازی تیم کریکت بنگلادش قصد ورود به مسجد را داشتند اما اعضای این تیم موفق به فرار شدند. تروریست ها تصاویر سلاح های خود را در ماه گذشته در شبکه های اجتماعی پخش کرده بودند. گفته می شود مهاجم انگیزه خود را در مقابله با ورود مسلمانان اعلام کرده است.     ویدئوی این حادثه تیراندازی مرگبار به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که به نظر می‌رسد از سوی فردی مسلح در حین حمله به مسلمانان ضبط شده است. در فیلم دیده می‌شود فرد مهاجم وارد مسجد شده و به سمت نمازگزاران آتش گشود.  
مهاجم یک تبعه استرالیاست

کمیساریای پلیس نیوزیلند گفت: شمار بسیاری در این حادثه جان باخته اند.

نیر‌وهای پلیس فردی مظنون را بازداشت کرده، اما مطئمن نیستند افراد دیگری هم در این حادثه دست داشته باشند.   نخست وزیر استرالیا اعلام کرده است فرد مهاجم در حمله به مسجد در کرایست چرچ یک تبعه استرالیاست.   نخست وزیر اذعان داشته است که این حمله تروریستی از قبل برنامه ریزی شده  است.     سه نفر از مهاجمان مرد و یکی از آنها زن است
«مایک بوش» کمیسیونر پلیس نیوزیلند بدون اعلام رقم کشته شدگان و مجروحان حمله به مسجد نور و مسجد لینوود، از بازداشت چهار مظنون خبر داد. سه نفر از مهاجمان مرد و یکی از آنها زن است.   بوش تاکید کرده است تصاویر خونین از قربانیان در مساجد در شبکه های مجازی منتشر نشود. پلیس نیوزیلند سطح هشدار در مورد تهدید تروریستی را در بالاترین مرحله افزایش داده است

مقام‌های نیوزیلند هویت افراد بازداشت شده را اعلام نکرده‌اند اما یکی از این افراد که ادعا می‌شود مسئول این تیراندازی‌ها باشد، یک مانیفست ۷۴ صفحه‌ای ضد مهاجرت از خود برجای گذاشته که در آن توضیح داده که چه کسی است و دلیلش از این تیراندازی‌های چه بوده است. وی همچنین گفته که این اقدامش «مصداق یک حمله تروریستی» است.

 

واکنش ها کشورها و مقامات سیاسی
- «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات تروریستی به مسلمانان در نیوزیلند، این نوع حملات را حمله به بشریت توصیف کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه ضمن عرض تسلیت به خانواده قربانیان این حمله اظهار داشت: حمله به عبادتگاه حمله به تمام بشریت است.   - همچنین رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین حملات تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند را شوکی بزرگ توصیف کرد. وی نیز علاوه بر ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان ابراز امیدواری کرد عاملان حادثه تروریستی مجازات شوند.   - «عمران خان» نخست وزیر پاکستان هم علاوه بر محکومیت شدید این حادثه خونین تروریستی اذعان داشت تروریست‌های متعلق به هیچ مذهبی نیستند.   - «ترزا می‌» نخست وزیر انگلیس و جرمی کوربین رئیس حزب کارگر هر دو پیام تسلیت در خصوص این حادثه تروریستی مرگبار را به کشور نیوزیلند اعلام کردند و با خانواده‌های جان باختگان اظهار همدردی کردند.   - رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان این حملات تروریستی را محکوم کرد و همچنین این اقدام را آخرین نمونه از افزایش نژادپرستی و اسلام هراسی نامید. مقامات سفارت ترکیه اعلام کردند که در میان جان باختگان این حادثه تروریستی هیچ یک از شهروندان ترکیه‌ای وجود نداشته اند.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تیراندازی مسجد نیوزلند مرگبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد.

به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است».

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حمله تروریستی و تیراندازی‌های مرگبار روز جمعه در سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو به کشته شدن ۱۳۷ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم گفت او همچنان اوکراین را مظنون هم‌دستی در حملات تروریستی اخیر در روسیه می‌داند اما در حال حاضر به دنبال پیدا کسی است که دستور این کار را داده است.

او گفت آمریکا و متحدان در تلاش برای حفاظت از گروه‌های نیابتی خود در اوکراین بوده و می‌گویند که کی‌یف هیچ نقشی در این حملات تروریستی نداشته و داعش مسئول این حملات است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک هفته پس از حادثه تروریستی مسکو، همچنان ۹۵ نفر مفقود هستند
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی به همراه داشت
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا/ ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی شدند
  • ۹ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در ولایت فراه
  • یک کشته و چهار زخمی در محور شاهین شهر_علویجه
  • افزایش جانباختگان حمله تروریستی مسکو به ۱۴۳ تن
  • شمار زخمی‌های حمله تروریستی به حومه مسکو به ۳۶۰ نفر افزایش یافت
  • کشته شدن پنج مهندس چینی در حمله تروریستی در پاکستان
  • شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد
  • حمله تروریستی دیگری در روسیه خنثی شد