Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت ساری گفت: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب با درایت و دلسوزی نقشه راه مناسبی برای مسؤولان و مردم ترسیم کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری بیانیه گام دوم انقلاب را بسیار ‏مهم دانست و اظهار کرد: تبیین موشکافانه این بیانیه در پیشبرد اهداف نظام تاثیر فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



‏وی به ارائه راهکارهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این بیانیه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به رغم ‏قدرت و اقتدار با همه جهان مهربان است و سر ستیز و عناد با هیچ یک از دولت‌ها را ندارد.

امام جمعه موقت ساری یاد آور شد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه پاسخ کسانی را که به دوستی با آمریکا معتقدند داده و اشاره ‏فرمودند که نظام الهی ایران با استکبار جهانی و نظام صهیونیستی هرگز دست دوستی نمی‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به شبیخون فرهنگی که همواره توسط دشمنان در کشور ما اعلام می‌شود از صاحبان رسانه‌ها خواست ‏تا اهمیت این بیانیه را برای جوانان تشریح کنند.

قاسمی چالش کشی زیاده خواهان، انعطاف پذیری جمهوری اسلامی و پایبندی به ارزش‌های دینی را بخشی از بیانیه دوم مقام ‏معظم رهبری دانست و افزود: ایشان با درایت و دلسوزی نقشه راه مناسبی برای مسؤولان و مردم ترسیم کردند.

وی با اشاره به 29 اسفند به عنوان روز ملی شدن نفت یاد کرد و از عموم مسؤولان خواست تا اقتصاد کشور را بدون نفت ‏ترسیم کنند زیرا نفت یک نعمت الهی است و باید برای نسل‌های آینده باقی بماند.

امام جمعه موقت ساری فرارسیدن عید نوروز را نیز به عموم مردم تبریک گفت و از مازندرانی‌ها به عنوان مردم میهمان نواز یاد کرد و از ‏عموم مسافران نوروزی خواست تا حرمت این استان را حفظ کنند.

وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب مازندرانی‌ها در پیش از انقلاب با دو خطر کمونیست و فساد غرب مواجه بودند اما ‏پیوسته ارزش‌های دینی را حفظ کردند و اینک مسافران نوروزی باید حرمت‌ها را حفظ کنند.

قاسمی از اعتکاف به عنوان یکی از مراسم عبادی یاد کرد و ادامه داد: به رغم تلاش دشمنان، جوانان کشور همه ساله در این آیین ‏عبادی حضور می‌یابند و مردم نیز با اهدای سحر و افطار باید یاری گر آنان باشند.

وی انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی را به عنوان رئیس قوه قضائیه تبریک گفت و از ایشان خواست تا در مقابل سلاطین سکه، ارز و ‏غیره به شدت واکنش نشان دهد.

امام جمعه موقت ساری اهدای نشان ذوالفقار از سوی رهبر معظم انقلاب به سردار قاسم سلیمانی را یک رویداد فرخنده و مبارک توصیف کرد و ‏گفت: سردار سلیمانی همواره یار و یاور مقام معظم رهبری بوده است.

 

عده‌ای به بهانه ایجاد شادی نباید امنیت عمومی را برهم بزنند

  امام‌جمعه شهرستان جویبار نیز گفت: عده‌ای به بهانه اجرای آیین‌های کهن ملی و برای شادی مردم، امنیت عمومی را برهم می‌زند.   آیت‌الله محمدتقی نادعلیزاده در آخرین خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه سال 97 گفت: جوانان و نوجوانان در رسم و رسومی مانند چهارشنبه سوری باید مراقب باشند تا آخر سال با رفتار و حرکات خطرناک جان و مال خود یا دیگران را به خطر نیاندازند.


وی با بیان اینکه عده‌ای عقده ملی‌گرایی دارند اظهار کرد: عده‌ای به بهانه اجرای آیین‌های کهن ملی و برای شادی مردم، امنیت عمومی را برهم می‌زند.

امام‌جمعه جویبار تصریح کرد: باید سفره مردم را رنگین کنیم تا شاد شوند که در شهرستان جویبار مؤسساتی هستند که بسیاری از خانواده‌ها را شاد می‌کنند.

نادعلیزاده بیان کرد: مردم به اندازه مصرف خود خرید کنند زیرا امروز میزان مصرف کالا در شهرستان به دلایل روانی افزایش پیدا کرده است اما اگر مردم به دنبال کاهش قیمت هستند نباید بی‌رویه خرید کردند.

 

لزوم توجه بیشتر مردم و مسئولان به اقتصاد مقاومتی

امام جمعه نکا نیز گفت: صرفه‌جویی یعنی مسئولان مملکت در سفرها و سمینارها این اندازه هزینه نکنند به شکلی که گاهی دیده می‌شود هزینه سفر مسئولان به اندازه پروژه‌ای که می‌خواهند افتتاح کنند می‌شود.

 حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در خطبه‌های آخرین نمازجمعه شهرستان نکا در سال 97 با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب درمورد اقتصاد مقاومتی، توسعه علم و روحیه انقلابی به‌عنوان راه‌های توانمندی و قوی شدن ملت ایران، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی دارای مولفه‌های مختلف از جمله صرفه‌جویی است.

وی افزود: صرفه جویی یعنی 30 درصد از مواد غذایی در کشور دور ریخته نشوه و در مرز کم‌آبی بحران آب بوجود نیاید کما اینکه نباید دچار عیب ملی اصراف در نان شویم چرا نان را به حیوان می‌دهیم درحالی که حیوان باید علف بخورد.

امام جمعه موقت نکا خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی یعنی مسئولان مملکت در سفرها و سمینارها این اندازه هزینه نکنند به شکلی که گاهی دیده می‌شود هزینه سفر مسئولان به اندازه پروژه‌ای که می‌خواهند افتتاح کنند می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: صرفه‌جویی یعنی برای نوشتن دو خط پیام یا ابلاغیه یک برگه بزرگ مصرف نکنیم که این رفتارها از بالا باید عمل شود تا رده‌های پایین یاد بگیرند و اگر در رده‌های بالا عمل نشود بقیه نیز مراعات نمی‌کنند.

 رونق کشور و قطع ریشه فقر با مالیات، خمس و زکات

لائینی پرداخت مالیات و عوارض را دومین مولفه اقتصاد مقاومتی خواند و تصریح کرد: مالیات را از خیلی‌ها که فرار مالیاتی دارند بگیرید چرا زورتان به مستضعفانی که توان ندارند می‌رسد و از اینان می‌گیرید که اگر عوارض و مالیات در کنار خمس و زکات در کشور پرداخت شود دیگر در کشرو فقیری وجود نخواهد داشت در نتیجه مملکت به پیشرفت و همه به حق خود می‌رسند.

وی حمایت از کالای ایرانی را سومین مولفه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: چرا بازار کالاهای خارجی در ایران داغ است درحالی که اگر کیفیت کالاهای ایرانی بالا رفته و حمایت شوند دیگر مردم رغبتی به کالای خارجی از خود نشان نمی‌دهند.

خطیب جمعه این هفته نکا بیان کرد: افزایش دانش و توسعه علمی در کشور دیگر عامل توانمندی کشور است که سبب دراز نشدن دست کشور به سوی دیگران می‌شود و به نوعی وابستگی را از بین می‌برد، البته در تمام زمینه‌ها رتبه علمی کشور با وجود تحریم‌ها بسیار بالا رفته است.

این مسئول اضافه کرد: روحیه انقلابی سومین پایه توانمندی است که مانند 40 سال قبل نباید از بین برود و مراقب باشیم روحیه ما خراب نشود و ما را نخرند که خدای نا کرده از فتنه‌ها سر در بیاوریم.

* هر حرکت کوتاه‌کننده دست استبداد، مقدس است

لائینی در ادامه به بیان مناسبت‌های هفته پیش رو پرداخت و با اشاره به سالروز شهادت مردم بی‌گناه در حلبچه به دلیل بمباران شیمیایی صدام، تأکید کرد: برخی از اعمال تنها جنایت بوده و گناه است اما برخی جنایت‌ها مانند بمباران شیمیایی یا قتل آن چنانی خاشقچی به آن شکل از نوع جنایات کثیف است.

وی افزود: بنابر نظر رسول گرامی اسلام حتی در سرزمین مشرکان نیز نباید چنین جنایت‌هایی را صورت داد چراکه در این سرزمین‌ها علاوه بر سربازانی که با شما می‌جنگند مردمی و حتی حیواناتی هستند که گناهی نداشته و با شما سر جنگ ندارند و نباید مورد تعرض قرار بگیرند که این بینش سیاسی پیامبر گرامی اسلامی را نشان می‌دهد.

امام جمعه موقت نکا گفت: این فرمایش پیامبر را اگر در برابر خاخام‌های یهودی قرار دهیم که فتوای قتل نوزادان و کودکان حزب‌الله و غزه را می‌دهد به تفاوت نگاه اسلامی در تکریم انسان‌ها پی خواهیم برد.

این مسئول به سالروز ملی شدن صنعت نفت پرداخت و اضافه کرد: نفت برای ما بسیار موضوعیت بالایی دارد و یک امر بزرگ در درآمد ملی است و کمک بزرگی می‌تواند باشد که بنابر نظر رهبر انقلاب نهضت ملی شدن صنعت نفت یک امر معنوی بود چراکه هر حرکتی که دست استبداد را از سر یک ملت کوتاه کند مقدس بوده و این نهضت اینگونه بوده است.

وی گفت: ایام اعتکاف را نیز در پیش داریم که حال و هوای عجیبی در بهترین مکان و بهترین زمان دارد و برکت زیادی را برای همگان به ارمغان خواهد آورد.

* چهارشنبه‌سوری بلای جان خانواده‌ها

لاینی همچنین به فرا رسیدن نوروز اشاره و اظهار کرد: درباره نوروز و ایرانیان روایات فراوانی وجود دارد که در شأن هیچ گروه و ملتی پیامبر و اهل بیت در این اندازه سفارش نکرده‌اند تا جایی که بیان شده اگر علم و ایمان در ستاره ثریا باشند ایرانیان به آن دست خواهند یافت.

وی افزود: امام صادق(ع) نوروز را از اعیاد شیعیان خود برشمرده‌اند اما این عید زمانی عید است که در آن معصیت و مصیبت نباشد مانند همین چهارشنبه سوری که آن را بلای جان ما کرده‌اند به طوری که هر سال عده‌ای تلفات می‌دهند و خانواده‌هایی عزادار می‌شوند.

خطیب جمعه نکا خاطرنشان کرد: این جشن نیز از قبل بوده اما به این گونه و با این ترقه‌بازی‌ها برگزار نمی‌شد بلکه آتش را به عنوان مظهر نور و برکت احترام می‌کردند نه اینکه از روی آن بپرند و با ترقه مردم را اذیت کنند.

این مسئول اضافه کرد: نوروز اگر معصیت و مصیبت نباشد و مردم مراقب اخلاق و حجاب خود باشند، اگر حق مردم و بزرگترها را رعایت کنند این بهترین عید است حتی برای مرده‌ها نیز خوب است اما باید مراقب باشیم خوشحالی‌های ما آلوده به گناه نشود.

وی گفت: در این ایام باید کدورت‌ها و مشکلات را حل و تمام کنیم چراکه عمر انسان کوتاه است و اگر در دلمان کدورت باشد و با کسی مشکلی داشته باشیم دیگر عید نیست.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم نکوداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد و نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

این آئین با سخنرانی آیت الله فیاضی نماینده فعلی مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۱۵:۳۰ روز پنج‌شنبه در حرم امام زاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

کد خبر 6087282

دیگر خبرها

  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل