Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - باکو – ايرنا - وزير امور اقتصادي و دارايي کشورمان گفت: تهران و باکو در سيزدهمين نشست کميسيون مشترک همکاري هاي اقتصادي ايران و جمهوري آذربايجان تصميمات مهمي گرفتند.

فرهاد دژپسند روز جمعه در پايان اجلاس دو روزه کميسيون مشترک همکاري هاي اقتصادي در باکو در گفت و گو با ايرنا افزود: اين اجلاس دستاوردهاي خوبي داشته و در خصوص همکاري سال آينده در حوزه هاي اقتصادي و علمي تصميم گيري شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد : علاوه بر يادداشت تفاهم نهايي اجلاس، 2 سند مهم نيز در خصوص ساخت کارخانه اتوبوس سازي و توليد قطعات خودرو با سرمايه گذاري مشترک به امضا رسيد.
دژپسند با اشاره به روند توسعه روابط اقتصادي ايران و جمهوري آذربايجان و اين که حجم مبادلات تجاري ميان دو کشور در سال گذشته ميلادي 74 درصد رشد داشت، گفت : عزم مقامات دو کشور معطوف به ادامه اين روند است.
وي بدون اشاره به حجم مبادلات دو کشور تصريح کرد،براي نظارت بر روند اجراي مصوبات و توافقات حاصله يک کميته مشترک در اين ارتباط تاسيس مي شود.
وزير امور اقتصادي و دار ايي کشورمان در بخشي از سخنان خود با اشاره به ديدار با الهام علي اف رييس جمهوري آذربايجان در سفر به باکو ، گفت : اين ديدار در فضاي صميمي برگزار و گزارشي از روند همکاري هاي اقتصادي دو کشور ارايه شد و نگاه رييس جمهوري بسيار مثبت بوده است..
وي همچنين خاطر نشان کرد رييس جمهوري آذربايجان قبل از آغاز نشست اين کميسيون به مسوولان بخش هاي مرتبط دستورات لازم براي تقويت روابط داده بود و در اين ديدار نيز بر توسعه همکاري دو کشور در حوزه هاي مختلف تاکيد کرد.
سيزدهمين اجلاس دو روزه کميسيون مشترک همکاري هاي اقتصادي ايران و جمهوري آذربايجان 23 و 24 اسفند ماه جاري در باکو برگزار شد.
در اين اجلاس راهکارهاي گسترش همکاري هاي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان در حوزه هاي سرمايه گذاري، تجاري، مالي و بانکي، گمرک و مسايل مرزي، ارتباطات، انرژي و محيط زيست، کشاورزي، امنيت غذايي و بهداشت، علمي و آموزشي و فرهنگ و گردشگري در قالب هشت کميته تخصصي بررسي شد.
فرهاد دژپسند وزير امور اقتصادي و دارايي کشورمان در راس هيات اقتصادي در اين نشست حضور داشت.
در پايان سيزدهمين اجلاس کميسيون مشترک همکاري هاي اقتصادي ايران و جمهوري آذربايجان سه سند همکاري و يادداشت تفاهم نهايي اين اجلاس ، ساخت کارخانه اتوبوس سازي در کوي صنعتي ` حاجي قابول ` در 120 کيلومتري جنوب باکو ، ساخت کارخانه توليد قطعات خودرو در کوي صنعتي شهر نفتچالا در 168 کيلومتري جنوب پايتخت جمهوري آذربايجان با سرمايه گذاري مشترک ، به امضا رسيد
ديدار با الهام علي اف رييس جمهوري آذربايجان، نخست وزير، وزير اقتصاد، وزير کشاورزي، رييس بانک ملي، رييس راه آهن، رييس گمرک،حضور در همايش مشترک تجاري و سرمايه گذاري و بازديد از کوي صنعتي پيراللهي حومه باکو از جمله برنامه سفر دو روزه وزير امور اقتصاد و دارايي کشورمان به جمهوري آذربايجان بود.
دوازدهمين نشست کميسيون مشترک همکاري هاي اقتصادي ايران و جمهوري آذربايجان در اسفند ماه سال گذشته در تهران برگزار شده بود.
شبس*خاورم ** 337 **1917
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو

در این بیانیه آمده است بار دیگر در امتداد خط سرخ شهادت حسینی، یکی دیگر از پیروان اهل بیت (ع) و چهرۀ شاخصی از دلدادگان خمینی کبیر و خامنه‌ای بزرگ در زندان ظالمان و عوامل شیطان بزرگ در باکو به شهادت رسید.

ما شاعران و نویسندگان تبریز با عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت این مدافع مظلوم حرم زینب کبری سلام‌الله علیها به مردم تحت ستم جمهوری آذربایجان، خانوادۀ داغدیده و همرزمان شهید و فعالان حسینیون آذربایجان، این نوید را مید‌هیم که نظام ظلم و سازمان زنجیر و زندان، چنان که خدا و فرستادگانش بشارت داده‌اند سرنگون، و پرچم پیروزی صالحان برافراشته خواهدشد.
مدافع حرم حضرت زینب، پیرغلام اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، یار شهید حاج قاسم سلیمانی، حاج طالع یوسف‌اف (با نام جهادی حاج تقی) از رزمندگان مقاومت اسلامی حسینیون جمهوری آذربایجان در زندان رژیم صهیونیستی باکو مظلومانه و غریبانه به کاروان شهیدان راه حق پیوست.

حاج طالع یوسف‌اف از شیعیان مخلص و مجاهد جمهوری آذربایجان بود که برای محافظت از حرم حضرت زینب کبری و حضرت رقیه بنت‌الحسین ع داوطلبانه در سال ۱۳۹۵ به رزمندگان مدافع حرم پیوست. وی به رغم سن بالا در سوریه آموزش‌های نظامی را طی کرد و در عملیات‌های متعدد از جمله آزادی دیرالزور از اشغال سازمان جنایتکار داعش و تکفیری‌ها به نبرد پرداخت.

شهید حاج طالع یوسف‌اف که به دلیل شخصیت پاک خود از نفوذ مؤثری در میان متدینین برخوردار بود، در شکل‌گیری «حسینیون جمهوری آذربایجان» که به دستور سردار دل‌ها مانند زینبیون، فاطمیون و حیدریون تشکیل شد، نقش ایفا کرد.

حاج طالع در دی ماه ۱۴۰۱ با همکاری رژیم صهیونیستی و باکو در روسیه دستگیر و به باکو انتقال یافت.

دولت باکو که رزمندگان مقاومت اسلامی و مدافعان حرم و تشکل شیعی «حسینیون» را در پیروی از رژیم صهیونیستی و حامیان آن «سازمان تروریستی» می‌نامد، با تشکیل پرونده در زمینۀ جرایم سنگین، حاج طالع را زندانی و تحت فشار‌ها و شکنجه‌های سنگین قرار داد. حاج طالع به علت مقاومت در برابر شکنجه‌های رژیم باکو و پایداری بر مواضع اصولی و ضدصهیونیستی خود در ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در زندان باکو به شهدای مدافع حرم پیوست.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 
  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟