Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته ملی المپیک این روزها باید بیشتر از هر موضوعی درگیر المپیک و برنامه‌های آن باشد اما انتخاب اشتباه دیروز و تعلل بی‌مورد امروز مانع آن شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معضلات دبیرکل کمیته ملی المپیک و دغدغه‌هایی که برای این مجموعهِ متولی ایجاد کرده، بر کسی پوشیده نیست اگرچه رضا صالحی امیری بعد از گذشت یکسال کماکان به ظاهر این موضوع را منکر می‌شود و از شاهرخ شهنازی و جایگاه وی حمایت می‌کند!

  اما به هرحال بحث تغییر چگونگی انتخاب دبیرکل درست چندماه بعد از آغاز مدیریت وی در کمیته ملی المپیک آغاز شد و حتی به قدری جدی پیگیری شد که به عنوان یکی از بندهای مصوب مجمع برای اساسنامه، در یک قدمی تصویب کمیته بین المللی المپیک قرار دارد و اخذ مجوز اجرا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  همین مسئله نشان می‌دهد صالحی امیری در بدو ورود به کمیته ملی المپیک متوجه جدی ترین معضل پیش روی خود شده و اینگونه برای حلِ آن اقدام کرده تا به معضلات ناشی از انتخاب مجمعی که خود از آن رأی اعتماد گرفت، پایان دهد.   ضربه‌ای که کمیته ملی المپیک از مجمع خود می‌خورد   مجمع کمیته ملی المپیک سال گذشته در حالی رأی به ادامه فعالیت شاهرخ شهنازی به عنوان دبیرکل این کمیته داد که نسبت به مشکلات شخصی وی و آنچه مانع از رسیدگی به بسیاری از مسئولیت‌های اجرایی او در این پست می‌شد، آگاه بود اما با این حال قرار گرفتن مقابل تیم حمایتی دیگر مدعی دبیرکلی (مهدی علی نژاد) باعث شد تا برخلاف پیش بینی‌ها رأی خود را از وی بگیرند.   اشتباه اعضای مجمع کمیته ملی المپیک در انتخاب گزینه‌ای بدون مشکل و حاشیه برای دبیرکل بیشترین ضربه را طی این مدت به خود کمیته المپیک و ریاست کمیته وارد کرده است؛ درست است که مشکلات دبیر کل شخصی است اما طبیعتاً تبعات آن، وی و مجموعه او را هم درگیر کرده است.   مطرح شدن نام‌های جدید برای دبیرکل؛ گزینه جدید "خزانه دار" است   همین که هر روز نام یک گزینه برای دبیرکل جدید مطرح می‌شود، از کوچک‌ترین حاشیه‌های پیرامون دبیر کل کمیته ملی المپیک است که هر روز هم یک بُعد جدید هم به خود می‌گیرد.   محمدصادق فرجی یکی از این گزینه‌ها بود. مهدی علی نژاد هم همینطور؛ حتی گفته شد وزارت ورزش در این زمینه حمایت جدی از وی دارد اما نظرِ خود صالحی امیری روی نصرالله سجادی بود و به همین دلیل با او مخالفت کرد.   علیزاده گزینه دیگری بود که برای دبیرکلی مطرح شد؛ وی عضو کادر سرپرستی کاروان بازی‌های آسیایی بود. حالا هم در بازی‌ای که برای سروسامان دادن به وضعیت آشفته دبیرکلی ایجاد شده، نام کیکاوس سعیدی خزانه دار کمیته به میان آمده و اینکه قرار است او «سرپرست» دبیرکلی شود اگرچه خودِ وی در گفتگو با خبرنگار مهر این موضوع را رد کرد.   بازی «دبیرکل» چه زمانی تمام می‌شود؟!   به گزارش خبرنگار مهر، یک سال و نیم دیگر بازی‌های المپیک ٢٠٢٠ توکیو برگزار می‌شود. کمیته ملی المپیک هم این روزها باید بیشتر از هر موضوعی درگیر این رویداد و برنامه‌های آن باشد اما انتخاب اشتباه دیروز اعضای مجمع و تعلل بی مورد امروز برای سر و سامان گرفتن وضعیت آشفته ایجاد شده مانع آن شده است.   دبیرکل کمیته ملی المپیک که طی ماه‌های گذشته نتوانسته کمک حال کمیته در جایگاه خود باشد، می‌تواند با اعلام استعفا بزرگترین گام را در پایان دادن به این شرایط بردارد و حداقل اینگونه کمک حال مجموعه المپیک شود به خصوص که اساسنامه اصلاحی هنوز مصوبه IOC را نگرفته است تا ملاک اجرای مصوباتش شود.   رئیس کمیته ملی المپیک که طبیعتاً بیشتر از هر فرد دیگری درگیر معضلات دبیرکلِ خود است، باید زودتر شرایط را برای استعفای او مهیا کند یا پیگیر تاییدیه IOC باشد تا اینگونه بر حواشی که از اصل ماجراهای کمیته ملی المپیک طی یک سال گذشته پررنگ‌تر بود، پایان دهد. منبع: مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترابی نه، عالیشاه به 5 رسید

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس بازی در آبادان را طوفانی شروع کرد و بعد از دو سه موقعیت در دقیقه 8 به گل رسید.

گل نخست پرسپولیس در دقیقه 8 مسابقه با ارسال ضربه کرنر  و ضربه سر دانیال اسماعیلی‌فر به دست آمد.

با این پاس گل تعداد پاس گل‌های عالیشاه به عدد پنج رسید. جالب اینکه عالیشاه به محض ورود به زمین در بازی رفت هم پاس گل داده بود.

ویدئو: 330330

نکته دیگر اینکه مهدی ترابی در دقیقه سوم این مسابقه می‌توانست تعداد پاس گل‌هایش را به عدد پنج برساند که عیسی آل‌کثیر قدر پاس طلایی او را ندانست اما لحظاتی بعد عالیشاه گلسازی کرد و از ترابی جلو افتاد.

در لحظات ارسال عالیشاه هیچ بازیکنی دانیال اسماعیلی‌فر را پوشش نداده بود و این مدافع با ضربه سر موفق به گلزنی شد.

دیگر خبرها

  • ضربه بزرگی که به استقلال وارد شد!
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • آتالانتا صفر - لیورپول 1: مثل آواز قو!
  • ​هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وقوع «درگیری منطقه‌ای تمام‌عیار»
  • ترابی نه، عالیشاه به 5 رسید
  • یک اشتباه می‌تواند منجر به یک درگیری منطقه‌ای تمام عیار غیرقابل تصوری شود | خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد
  • تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی مقتدرانه فرنگی کاران در آسیا
  • تمام لیگ عربستان علیه الهلال: شما سوگلی هستید!
  • محمدکاظم حجج رییس فدراسیون ورزش‌های سه گانه شد
  • تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران