Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از لحاظ درآمد سرانه بدون نفت استان زنجان در رتبه نهم کشور قرار دارد و با لحاظ نفت استان دارای رتبه 13 است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; قاسملو در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان،اظهار داشت: از لحاظ درآمد سرانه بدون نفت استان زنجان در رتبه نهم کشور قرار دارد و با لحاظ نفت استان دارای رتبه 13 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از نظر بزرگی و حجم اقتصاد در کشور استان زنجان دارای رتبه 22 بدون احتساب نفت و با نفت در رتبه 24 قرار دارد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: از لحاظ رشد اقتصادی استان زنجان دارای رتبه دوم کشور در سال 94است و که این رتبه در سال 93 نهم بود.

قاسملو ادامه داد: صنعت فلزات اساسی و مادر دارای مزیت نسبی و رقابتی در استان زنجان است.

وی با بیان اینکه استان زنجان از نظر اشتغال دارای رتبه اول در رشته فعالیت فلزات اساسی در بین صنایع استان در سال 94 است، افزود: از نظر صادرات نیز دارای رتبه اول است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه این جلسه،اظهار داشت:به دلیل کمبود مواد اولیه واحدهای سرب و روی زنجان با 30 درصد ظرفیت در حال حاضر کار می کنند.

وی با بیان اینکه 9 واحد سرب و روی در استان زنجان فعال است، افزود: 11 واحد تولید کنسانتره سرب و روی در استان زنجان فعال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هفت واحد تولیدی شمش روی در استان زنجان فعال است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه با توجه به ایجاد واحدهای متعددی تا 10 سال آینده معدن انگوران می تواند جوابگوی این واحدها باشد.

فغفوری بر ضرورت شناسایی و اکتشافات جدید معادن تاکید کرد و گفت: کمبود مواد اولیه و قیمت آن از مهمترین مشکلات صنعت روی است.

وی افزود: واحدها در زمینه تامین پرمنگنات پتاسیم و دپو پسماند در شهرک روی با مشکلات متعددی مواجه هستند.

این مسئول ادامه داد: عدم انتقال ارز از طریق سیستم بانکی از دیگر مشکلات واحدهای سرب و روی است که ضروری است در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هفدمین و آخرین جلسه اقتصاد مقاومتی امروز برگزار شده است و امیدواریم در سال آینده فضای کسب و کار استان زنجان بهبود یابد.

شهرام طهماسبی با بیان اینکه 46 واحد از بزرگترین واحدهای تولید سرب و روی استان به این جلسه دعوت شده اند، افزود: این جلسه به منظور حل مشکلات این واحدها تشکیل شده است.

یوسف مرادلو یکی از فعالان سرب و روی زنجان امروز در هفدمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان،اظهار داشت: صنعت سرب و روی با مشکلات عدیده ای در استان زنجان مواجه است.

وی با بیان اینکه پردازش غلط و این موضوع که مصرف کنندگان سرب و روی مشکل دارند و باید از صادرات جلوگیری شود، مشکلات عدیده ای برای صنعتگران به وجود آورد، افزود: در حال حاضر 35 هزار تن برای تامین نیاز داخلی تامین می شود و مازاد مصرف صادرات می شود.

این فعال اقتصادی بیان داشت: اکثر تولید کنندگان با ورود به بورس با مشکلاتی مواجه شدند و این موضوع موجب شد تا  واحدهای بزرگ جور واحدهای کوچک را بکشند.

مرادلو گفت: نظرات غیرکارشناسی صنعت روی را با مشکل مواجه کرده بود و در استان و خارج از استان پشت درهای بسته برای سرمایه تصمیم گرفته می شود.

وی گفت: انتظار داریم با مکاتبه رسمی عوارض پرمنگنات برداشته شود .

"متین فر" یکی دیگر از فعالان اقتصادی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه،با بیان اینکه در حال حاضر 450 پرسنل شرکت به دلیل نبود پرمنگنات تعطیل شده اند، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه پول پرداخت شده است اما پرمنگنات دریافت نکرده ایم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت که در محل دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های برنامه‌های این دهه، استفاده از ظرفیت مردمی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها است، گفت: بی‌شک با برخورداری از مشارکت مردمی می‌توان در برگزاری هر چه بهتر این برنامه‌ها گام برداشت.

وی با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، همه دستگاه‌ها باید از حداکثر توان خود استفاده کرده و هم‌افزایی در برگزاری این برنامه‌ها را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهند، افزود: یکی از تأکیدات ما به برگزارکنندگان برنامه‌های دهه کرامت این است که از انجام کارهای موازی به جد اجتناب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه تشکیل کمیته اجرایی و عملیاتی ستاد دهه کرامت یکی از ضروریات برنامه‌های این دهه به شمار می‌رود، اظهار کرد: معتقدیم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت باید رویکرد برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد نشاط و شادی در مردم شود، به همین خاطر هر چقدر مشارکت مردم در برگزاری این برنامه‌ها بیشتر باشد، به همان میزان نشاط به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله خاتمی همچنین به نقش ارزنده دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت اشاره و خاطرنشان کرد: بدون شک، دستگاه‌های فرهنگی باید به واسطه بودجه‌ای که دریافت می‌کنند، در برگزاری این برنامه‌ها پیشگام بوده و نقش حمایتی خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان در برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه کرامت استفاده کرد، افزود: یکی از رویکردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در برگزاری چنین برنامه‌هایی، مردمی کردن این برنامه‌ها است.

محسن اسلامی از فعال بودن ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، قادر است برنامه‌ها و جشن‌های امسال دهه کرامت را در مساجد روستایی استان نیز برگزار کند.

کد خبر 6087634

دیگر خبرها

  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت