Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@13:52:31 GMT

جشن امضای سرباز کوچک امام(ره) در اردوهای راهیان نور

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۵۷۸۳

جشن امضای سرباز کوچک امام(ره) در اردوهای راهیان نور

جشن امضای کتاب «سرباز کوچک امام(ره)» در یادمان‌های راهیان نور برگزار می‌شود. ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نخستین دوره پویش «کتاب قهرمان» با محوریت کتاب «سرباز کوچک امام(ره)» در حال برگزاری است. قرار است همزمان با ایام نوروز جشن امضای این کتاب با حضور راوی خاطرات، در یادمان‌های راهیان نور برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایتگری مهدی طحانیان در یادمان‌های شلمچه و پادگان محمودوند از دیگر برنامه‌های این پویش است. همچنین کتاب حاضر به‌منظور دسترسی راحت‌تر علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس و ادبیات اردوگاهی در ایام نورز در یادمان‌های طلائیه، شلمچه، فتح‌المبین، اروند، هویزه، پادگان محمودوند، علقمه، کانال کمیل و پادگان دژ نیز توزیع می‌شود.

«سرباز کوچک امام»، نوشته فاطمه دوست‌کامی، دربردارنده خاطرات مهدی طحانیان، کوچک‌ترین آزاده ایرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس است. خاطرات کتاب هرچند از دوران کودکی راوی و از زمان پیش از انقلاب آغاز می‌شود، اما عمده تمرکز کتاب بر خاطرات طحانیان از دوران اسارت در اردوگاه‌های عراق است.

عید نوروز با «سرباز کوچک امام(ره)»«سرباز کوچک امام» 100 هزارتایی شد

 

طحانیان همانند بسیاری دیگر از نوجوانانی که جنگ آنها را به یک‌باره بزرگ کرد، راهی جبهه‌ها شد. بعد از شرکت در چند عملیات، در نهایت در 19 اردیبهشت 61 به اسارت نیروهای عراقی درآمد. او سه هزار و هفتصد و نودمین اسیر ایرانی در اردوگاه‌های عراق بود. نوجوانی طحانیان همانند تعدادی دیگر از نوجوانان ایرانی، پشت دیوارهای بلند اردوگاه‌های عراق گذشت. او با وجود سن کم، خاطراتی را رقم زده که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، از شگفتی‌های دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجمع ناشران انقلاب اسلامی ادبیات دفاع مقدس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجمع ناشران انقلاب اسلامی ادبیات دفاع مقدس مجمع ناشران انقلاب اسلامی ادبیات دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۵۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بمناسبت سال جدید سرهنگ صیاد کرامتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب ، حجت الاسلام ناجی مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه تکاب ، مسلم فکری رئیس اداره بنیادشهید و امور ایثارگران و جمعی از پرسنل سپاه با حضور در منزل جانبازان سرافراز باب اله برجی و حاج یحیی صادقی و رزمندگان دوران دفاع مقدس آقایان محمود دولتی و جواد مولودی از ایثار و فداکاری و صبر و استقامت آنان تجلیل کردند.

سرهنگ کرامتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب در این دیدارها ضمن تجلیل از ایثار و فداکاری جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس آنان را سند افتخار انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس مردم سرافراز ایران اسلامی دانسته و گفت : جانبازان عزیز و رزمندگان دفاع مقدس برگ افتخار ایران اسلامی و نشانه عزت و اقتدار ملتند .

 

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • بیش از هر زمان دیگر به تقویت هویت جامعه نیاز داریم
  • بازدید ۵۰ هزار زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس