Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابعی ناشناس اعلام کرده یک گروه برانداز مخالف رهبر کره‌شمالی عامل حمله به سفارت این کشور در اسپانیا بود.

 روزنامه «واشنگتن پست» روز جمعه نوشت یک گروه برانداز مخالف «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، عامل حمله هفته گذشته به سفارت این کشور در اسپانیا بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این روزنامه که نخواست نام منبع خبرش فاش شود، گروهی موسوم به «دفاع مدنی چئولیما»، حمله به سفارت کره‌شمالی در اسپانیا را طراحی و اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منبع، گروه نام‌برده از سال ۲۰۱۷ آغاز به فعالیت کرده است.

واشنگتن پست با ادعای این‌که هیچ دولتی با این گروه همکاری نداشت، سازمان اطلاعاتی آمریکا را نیز از این قاعده مستثنی کرد. به گفته منابع این روزنامه علت این امر، وقوع حمله به سفارت کره‌شمالی در آستانه مذاکرات حساس ترامپ و کیم در «هانوی» است.

حمله مهاجمان به این سفارت‌خانه، پنج روز پیش از شروع نشست کیم و ترامپ در ویتنام رخ داد. مهاجمان تلفن‌های همراه و کامپیوترهای کارکنان سفارت را به سرقت بردند.

این گروه که خود را براندازان کیم جونگ اون می‌دانند، روز ۲۵ فوریه، سه روز پس از وقوع حمله به سفارت کره‌شمالی در اسپانیا در وب‌گاه خود نوشت این گروه «درخواست کمکی را از یاران خود در یک کشور مشخص اروپایی دریافت کرده» و «با این‌که اوضاع خطرناکی بود (ما) [به درخواستشان] پاسخ دادیم». این گروه اعلام کرد در هفته آتی خبر مهمی را منتشر خواهد کرد اما این اتفاق نیفتاد.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

«کیم هیوک چول» مذاکره‌کننده ارشد تیم کیم جونگ اون با همتایان آمریکایی، تا سال ۲۰۱۷ سفیر کره‌شمالی در اسپانیا بود. متخصصان علوم اطلاعاتی گفته‌اند تلفن‌های همراه و کامپیوترهایی که این عاملان حمله از سفارت ربوده‌اند ممکن است حاوی اطلاعاتی از کیم هیوک چول و افرادی دیگر باشد.

دادگاهی در مادرید مسئول رسیدگی به این پرونده است.

هیچ‌یک از ۱۰ نفری که پس از حمله به سفارت کره‌شمالی دست‌وپای کارکنانش را بسته و آن‌ها را کتک زدند، تا کنون دستگیر نشده‌اند اما منابعی آگاه روز چهارشنبه به روزنامه اسپانیایی «ال‌پایس» گفته‌اند هویت چند تن از آن‌ها از طریق شواهد ویدئویی مشخص شده است و دستگاه‌های محرمانه اسپانیایی دو تن از آن‌ها را در ارتباط با سازمان «سیا» آمریکا تشخیص داده‌ است.

افراد تیم تحقیق در این زمینه شامل پلیس ملی و سرویس محرمانه «سی‌ان‌آی» هستند. این افراد با سازمان سیا تماس برقرار کردند تا دخالت احتمالی آمریکا در این اتفاق را جویا شوند. به گفته منابعی در دولت اسپانیا، پاسخ سیا به تیم تحقیق اسپانیایی، «غیرمتقاعدکننده» بود.

پیش از این نیز روزنامه اسپانیایی «ال کانفیدنشیال» نوشت در حالی‌که پلیس و واحد اطلاعات خارجی مرکز اطلاعات ملی اسپانیا در حال بررسی همه سناریوهای محتمل در این حادثه هستند، منابع مطلع به این روزنامه اسپانیایی گفتند که فرضیه وجود عملیات هماهنگ نهادهای اطلاعاتی آمریکا و همتایان خارجی آنها در این حادثه در حال قوت گرفتن است. شیوه حمله به سفارت کره شمالی در مادرید نیز شبیه روش کاری دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای واقع در آمریکای شمالی و عملیات مخفیانه آن‌هاست.

به نوشته رویترز، مقامات سازمان سیا از دادن پاسخ به این خبرگزاری امتناع کرد و وزارت امور خارجه آمریکا نیز پرسش‌ها را به مقامات اسپانیایی ارجاع داد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه ۷: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

وزرای خارجه گروه ۷ در بیانیه‌ای در واکنش به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی در ایران از همه طرفها خواستند که از تشدید تنش اجتناب کنند.

به گزارش مشرق، وزرای خارجه گروه ۷ که در ایتالیا دور هم جمع شده‌اند امروز جمعه در واکنش به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی در ایران تاکید کردند که ما از همه طرفها می‌خواهیم که هرگونه تشدید تنش در خاورمیانه را متوقف کنند.

براساس گزارش الجزیره، وزرای خارجه گروه ۷ مشخصا از ایران و اسرائیل خواسته‌اند که از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنند.

علیرغم تنش زایی اسرائیل طی روزهای اخیر، وزرای خارجه ۷ کشور صنعتی جهان در بیانیه خود مدعی شده‌اند که ایران را به خاطر اقدامات بی ثبات کننده‌اش پاسخگو می‌دانند.

رسانه‌های غربی، بامداد امروز، بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار در اصفهان ادعا کردند که اسرائیل پاسخ عملیات ایران را داده است.

حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) خبر داد ۳ ریزپرنده در آسمان اصفهان با موفقیت رهگیری شده است.آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ آسیبی به هیچ یک از تاسیسات هسته‌ای ایران در اصفهان وارد نشده است.

وزرای خارجه گروه ۷ همچنین به مساله غزه اشاره کرده و تاکید کردند که باید تلاش بیشتری برای کاهش بحران انسانی ویرانگر در غزه انجام شود.

این گروه در ادامه بیانیه خود اعلام کردند که با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح در جنوب غزه مخالف هستند و نسبت به عواقب فاجعه بار آن هشدار دادند.

این گروه گفته، ما خواهان آتش بس فوری و پایدار در غزه، آزادی گروگانهای اسرائیلی و رسیدن کمکهای انسان دوستانه به غزه هستیم.

وزرای خارجه گروه ۷ به تحولات واقع در دریای سرخ نیز واکتش نشان دادند و بر ایمنی کشتیرانی و دریانوردی در دریای سرخ به عنوان یک اولویت تاکید و اعلام کردند که کشورهای عضو این گروه در حال تلاش برای محافظت از کشتیهای تجاری در منطقه هستند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • نخستین عکس از عامل تهدید کنسولگری ایران در پاریس
  • عامل تهدید کننده کنسولگری ایران در پاریس دچار اختلال روانی بود + جزئیات حادثه
  • (ویدئو) عامل تهدید سفارت ایران در پاریس بازداشت شد
  • ببینید | بازداشت عامل حمله امنیتی به سفارت ایران در پاریس
  • گروه هفت: با هرگونه حمله اسراییل علیه رفح مخالف هستیم
  • وقوع حادثه امنیتی در مقابل سفارت ایران در پاریس / عامل ناامنی دستگیر شد
  • گروه هفت: با هرگونه حمله نظامی اسراییل علیه رفح مخالف هستیم
  • گروه ۷: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم
  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • چه کسی به پاکو خمس گفت از ایران برود