Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته ملی المپیک گفت: اگر کاستی بوده، به پای من بنویسید، اگر هم موفقیتی بوده، به پای دیگران.

به گزارش ورزش سه، سیدرضا صالحی امیری در نشست خود با خبرنگاران در روزهای پایانی سال اظهار داشت: تلاش کردیم حاشیه را رها کنیم و به متن بپردازیم. از نظر من در سال های اخیر ورزش ایران از حاشیه ها ضربه خورده و نتیجه اش افت ورزش قهرمانی می تواند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ٩٧ برنامه استراتژیکی را در دستور کار قرار دادیم و به تصویب هم رسید.


وی افزود: دیگر اقدامی که انجام دادیم، رویکرد فرهنگی به ورزش است. بین قهرمان و پهلوان ما مرزی قایل هستیم که آن کسب عنوان مرام پهلوانی است. کمیته فرهنگی را با حضور شخصیت های برجسته فرهنگی کشور تشکیل دادیم.


رییس کمیته ملی المپیک گفت: رویکرد دیگر ما اجتماعی کردن ورزش است. یعنی ملت از قهرمانی احساس غرور و نشاط کنند. هر گاه ورزش از مردم فاصله بگیرد، از ارزش های والای پهلوانی فاصله گرفته است. در این بحث باید مقوله تبعیض جنسیتی را از بین ببریم.


صالحی امیری در ادامه بیان داشت: از دیگر اقدامات ما کسب کرسی های بین المللی است. من امسال بالای ٣٠ ملاقات با مسئولان کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا داشتم. آخرین آن هم ٢ هفته قبل در تایلند به عضویت بنده در هیات اجرایی شورای المپیک آسیا و عضویت ٩ ایرانی در کمیته های مختلف بود.


وی افزود: از جمله سیاست های ما شفاف سازی پیرامون بحث های مالی بود. ما معتقدیم همه مسئولان باید به رسانه ها پاسخگو باشند.


صالحی امیری با اشاره به بخش قهرمانی اظهار داشت: امسال ٢ رویداد بزرگ یعنی بازی های آسیایی و المپیک جوانان را داشتیم. تقریبا بدون حاشیه از این ٢ رویداد عبور کردیم و نتایجمان هم قابل دفاع است. ١۵ میلیارد تومان و ٢ میلیون دلار برای این ٢ رویداد هزینه کردیم. این ٢ مسابقه پیش زمینه ای برای المپیک ٢٠٢٠ است.


وی ادامه داد: اقدام بعدی ما آغاز فعالیت موزه ملی ورزش ایران در بهار سال ٩٨خواهد بود. موزه بیان تلاشهای یک ملت در طول تاریخ است. تمام اشیا، اسناد و سوابق ورزش ایران در حال جمع آوری است. بیش از ٢ طبقه از همین ساختمان کمیته المپیک به موزه اختصاص داده می شود. با سرعت شگفت انگیزی قهرمانان ما مدال ها، جام ها و... را تقدیم کردند.


رییس کمیته ملی المپیک گفت: امسال توانستیم ١٧ کمیسیون را راه اندازی و فعال کنیم که هر کدام حداقل ١٠ عضو دارند. این کمیسیون ها دائما جلسات خود را برگزار می کنند. در نهایت هم دستاوردهای این کمیسیون ها در هیات اجرایی به تصویب می رسد.


وی افزود: نکته بعدی که در یک سال اخیر به آن توجه شد، آموزش بود. برای مربیان، قهرمانان و... دوره های آموزشی برگزار کردیم. شاید مهمترین دوره هم مربوط به روانشناسی بود که ورزش ما نیازمند آن هستند.


صالحی امیری در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که امسال مورد توجه ما بود، پیشکسوتان هستند. طی رایزنی که با وزیر ورزش داشتیم، قرار شد برنامه های خوبی برای پیشکسوتان داشته باشیم.


رییس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: آنچه که انجام شد، محصول تلاش همکاران من بود. کاستی هایی اگر وجود داشت، به پای من بنویسید. اگر موفقیتی بوده، به پای دیگران بنویسید. امیدوارم سال ٩٨ بتوانیم کارنامه درخشان تری ارائه کنیم.

سیدرضا صالحی امیری وزارت ورزش و جوانان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: سیدرضا صالحی امیری وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ملی‌پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که از حضور در جام جهانی مجارستان سهمیه تیمی خود برای المپیک پاریس را قطعی کرد، کرد شامگاه دوشنبه به کشور بازگشت.

سیروس احمدی مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) از اعضای المپیکی تیم ملی شمشیربازی استقبال کرد.

شمشیربازی نخستین سهمیه المپیک در سال ١٤٠٣ و اولین سهمیه تیمی برای این بازی ها را به خود اختصاص داد.

کد خبر 6062745

دیگر خبرها

  • بلیت‌هایی که هنوز OK نشده است/ چالش ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس
  • ورزشکاران مازندرانی ۸ سهیمه المپیک پاریس را کسب کردند
  • مروری بر کارنامه ورزش قم در تابستان ۱۴۰۲
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • ۴۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند
  • در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد
  • بازگشت ملی پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش
  • بازگشت ملی‌پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش
  • طالبی: بهترین اتفاقات در انتظار تفنگ است
  • شب تلخ ارومیه یک ستاره درخشان داشت