Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنگنه گفت: غربی ها همچون گذشته به واقعه های تروریستی دنیا نگاه استعماری دارند و اگر خاری به دست یک غربی برود آن را تروریستی تلقی می کنند اما در مورد واقعه های بزرگ دنیا سکوت می کنند.

«صباح زنگنه» درگفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص حادثه تروریستی روز گذشته نیوزیلند گفت: مقامات نیوزیلند و استرالیا این حادثه را تروریستی خوانده و آن را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به این نکته که رئیس جمهوری آمریکا این رخداد را یک اقدام از سوی گروه کوچکی تلقی کرد که از نژاد پرست های سفید پوست نشات نگرفته است، افزود: اگر آقای ترامپ این مسله را می پذیرفت نشان می داد که اقداماتی که خودش علیه نژادهای دیگر انجام می دهد تروریستی است.

 

وی تاکید کرد: به همین دلیل است که رئیس جمهوری آمریکا سعی کرد که نشان دهد واقعه نیوزیلند تروریستی و از سوی نژاد پرست های سفید پوست نبوده است.

 

زنگنه همچنین به واکنش نخست وزیر انگلیس به واقعه نیوزیلند اشاره کرد و گفت: نخست وزیر انگلیس هم در این خصوص از کلمه تروریستی استفاده نکرد و  حتی خانم می به خودش زحمت نداد که این حرکت را محکوم کند. بلکه بیشتر نگرانی او این بود که مستعمره انگلستان دچار چنین حادثه ای شده است و به موضوع نگاه ضد بشری و تروریستی نداشت.

 

وی ادامه داد: رسانه های غربی نیز نگاه های متفاوتی به این مساله داشتند بر فرض مثال واشنگتن پست این حرکت را تروریستی معرفی کرد اما بی بی سی از لفظ تروریستی در این خصوص استفاده نکرد.

 

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری های اسلامی تفاوت های موجود در تروریستی قلم داد کردن و یا نکردن این حادثه را ناشی از فرهنگ حاکم بر کشورهای غربی دانست و اظهار داشت: اگر یک خار کوچکی در دست یک غربی فرو برود آن ها آن را بسیار بزرگ می دانند اما در مورد دیگر اتفاقات جهان واکنش متفاوتی نشان می دهند. 

 

زنگنه در ادامه به اتفاق های رخ داده در غرب اشاره کرد و یادآور شد: حرکتی که در متروی لندن اتفاق افتاد منجر به کشته شدن شخصی نشد و تعدادی زخمی شدند اما مقامات و رسانه های غربی آن را یک حرکت تروریستی دانستند اما اتفاقی که در نیوزیلند رخ داد با وجود قتل عام شدن ۴۰ مسلمان از نگاه غربی ها یک حرکت تروریستی تلقی نشد.

 

وی تصریح کرد: این تفاوت دیدگاه ها ناشی از نگاه متکبرانه مانده از دوران استعمار در ذهن مقامات انگلیسی غربی است که معتقدند هر اقدام در مورد غربی ها نادرست است اما اگر چنین واقعه ای در جای دیگر جهان اتفاق بیفتد از نظر آن ها مشکلی ندارد.

 

یادآور می شود، در پی تیراندازی مرگ‌بار در دو مسجد در شهر کریسچرچ ظهر روز گذشته دست‌کم ۴۰ نفر کشته شدند. نخست‌وزیر نیوزلند گفت که این تیراندازی برنامه‌ریزی شده و حمله‌ای تروریستی بوده است./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب اصفهان شهید گمنام محمد جواد ظریف حادثه تروریستی نیوزیلند نیوزیلند صباح زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه نقالی و روایتگری واقعه طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،دراین نمایشگاه یکی از دانش آموزان واقعه را با محوریت جمله‌ی معروف امام خمینی(ره) که شن‌ها مامور خدا بودنددر قالب ۲۱ تصویر و برگرفته از کتاب رستاخیز شن‌ها روایتگری می‌کند.

این برنامه قرار است در سایر مدارس شهرستان نیز انجام شود.

دیگر خبرها

  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • برگزاری نمایشگاه نقالی و روایتگری واقعه طبس
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی