Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، به تشریح تمهیدات اندیشیده‌ شده برای ایام نوروز در اماكن گردشگری، تاریخی و مذهبی این استان پرداخت و گفت: اماكن مختلفی اعم از حافظیه، سعدیه، مسجد وكیل، مسجد عتیق، تخت جمشید، پاسارگاد و غیره تحت نظر میراث فرهنگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروش الكترونیك بلیت‌ها
وی با بیان اینكه در ایام نوروز تقریباً بلیت تمام مكان‌های گردشگری فارس به‌صورت الكترونیكی به فروش می‌رسد، افزود: همچنین امسال هیچ افزایش قیمتی در بلیت‌ها وجود ندارد.
امیری با تصریح اینكه فروش اینترنتی اماكن گردشگری فارس قبل از ایام نوروز انجام شده است كه اگر كسی بخواهد بازدید كند، از قبل هم به‌صورت اینترنتی بلیت اماكن ما را تهیه كند، گفت: در بحث ساماندهی مكان‌ها نیز اقداماتی از قبیل تهیه فضای سبز و گل‌كاری، نورپردازی، مرمت و ساماندهی در اماكن تحت نظر میراث فرهنگی فارس انجام شده است.

ساماندهی ورودی حافظیه و سعدیه
مدیركل میراث فرهنگی فارس اظهار كرد: ورودی‌های مكان‌های گردشگری در ایام نوروز با توجه به اینكه گیت‌ها الكترونیكی می‌شود، ساماندهی می‌شوند، مخصوصاً ورودی سعدیه و حافظیه مقداری از خیابان عقب‌نشینی كردیم تا مردم راحت‌تر بتوانند از این اماكن بازدید كنند.
وی اظهار كرد: در مجموعه زندیه نیز غرفه‌ای بین ارگ كریم‌خانی، حمام وكیل و موزه پارس ایجاد كردیم كه بلیت كل مجموعه زندیه در این غرفه عرضه می‌شود البته فروش اینترنتی هم هست.

اشاره به روش‌های استفاده شده برای معرفی اماكن به مسافران نوروزی
امیری با بیان اینكه امسال به روش‌های متعددی اماكن خود را در همان مكان‌ها معرفی می‌كنیم، گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با همراه اول و ایرانسل داریم تا از طریق كدهایی مردم بتوانند اطلاعات هر مكان را با موبایل خود دریافت كنند؛ افرادی كه بسته‌های اینترنتی دارند و با گوشی وارد اماكن ما می‌شوند با وصل شدن به یك شماره، 2 گیگ اینترنت رایگان دریافت می‌كنند كه اطلاعات همان مكان است.
مدیركل میراث فرهنگی فارس با تصریح اینكه برای برخی مكان‌ها نیز بروشورهای جدید چاپ كردیم، گفت: به‌عنوان مثال چاپ بروشور 12 پیشنهاد برای بازدید شامل 12 اثری كه ثبت اثر جهانی شده است، را انجام داده‌ایم و حسن آن هم این است ظرفیت‌های جهانی استان به گردشگران معرفی می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي مسافران نوروزي سعديه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد که به مناسبت هفته بزرگداشت شیخ اجل در این مجموعه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی در حاشیه برگزاری رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی که به مناسبت روز و هفته بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های گردشگری و هنری همچنین رویدادهای فرهنگی در کنار جاذبه‌های گردشگری نقش به‌سزایی در جذب گردشگر دارند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری رویداد، گونه‌ای نوین از گردشگری فرهنگی محسوب می‌شود، افزود: امروزه صرف وجود جاذبه‌های تاریخی و مناظر طبیعی در جذب گردشگر مهم نیست، بلکه خلق رویدادها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌تواند به جذب حداکثری و ماندگاری بیشتر آن‌ها در مقصد گردشگر کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با مثبت ارزیابی کردن برگزاری رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی، تصریح کرد: این رویداد بی‌شک تأثیر به‌سزایی در معرفی فرهنگی اصیل ایرانی اسلامی دارد و با برگزاری چنین برنامه‌هایی گردشگران از نزدیک با این فرهنگ آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

ثابت‌اقلیدی در ادامه با اشاره به تداوم برگزاری این‌چنین برنامه‌هایی در اماکن شاخص تاریخی و فرهنگی فارس اضافه کرد: با توجه به استقبال بازدیدکنندگان و گردشگران از این برنامه‌های فرهنگی و گردشگری بنا داریم این رویدادهای فرهنگی را با حضور اساتید مجرب و پیشکسوت حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در اماکن تاریخی چون حافظ و سعدی برگزار نمائیم.

به گزارش ایمنا، رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی به مناسبت فرارسیدن یاد روز و هفته بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیراز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد، در جریان این رویداد آثار خط و نقاشی تنی چند از اساتید خوشنویسی و گل و مرغ به نمایش درآمد و این اساتید به‌صورت ورک شاپ بخشی از فعالیت‌های خود را در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دادند، همچنین در این برنامه از چند تن از اساتید خوشنویسی و گل و مرغ تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 746880

دیگر خبرها

  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • برگزاری یادواره ۸ شهید هنرمند شهرستان بوانات
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد