Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان اطلاعات آلمان با نام اختصاری BND به تازگی اعلام کرده است که هوآوی شریک قابل اعتمادی نیست و نباید بخشی از توسعه شبکه 5G این کشور باشد. BND این مسئله را بر اساس حوادث امنیتی که در گذشته اتفاق افتاده، در نظر گرفته است. قبلاً، سازمان اطلاعات نروژ نگرانی‌های مشابهی را مطرح کرده و دانمارک نیز با او هم عقیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته کاملا واضح است که بزرگترین فشار از سوی ایالات متحده آمریکا بر این شرکت وارد می‌شود. سفارت ایالات متحده آمریکا در برلین هشدار داده است که شبکه 5G به طور بالقوه آسیب پذیر خواهد بود و این مسئله می‌تواند آینده به اشتراک گذاری اطلاعات بین دو کشور را در معرض خطر قرار دهد.

نگرانی اصلی این کشور‌ها این است که هوآوی در سخت افزارش قطعه‌ای به کار برده باشد که به وسیله آن دولت چین بتواند اطلاعات کاربران را جمع آوری کرده و مورد استفاده قرار دهد. این اتهامی است که هوآوی آن را انکار می‌کند. این شرکت حتی از دولت ایالات متحده آمریکا برای ممنوعیت این سرویس و آسیب رساندن به شهرت خود شکایت دارد.

به هر حال BnetzA، سازمان نظارتی ارتباطات راه دور آلمان به زودی در تاریخ ۱۹ مارس مزایده برای اپراتور 5G را آغاز می‌کند. بر اساس اطلاعاتی که مطبوعات منتشر کرده‌اند، در این مزایده چهار اپراتور شرکت می‌کنند. نام این اپراتور‌ها Drillisch Netz، Telefonica، Deutsche Telekom (T-Mobile) و Vodafone است.

در مجموع ۴۲۰ مگاهرتز از باند‌های ۲ و ۳.۶ گیگاهرتزی مورد مزایده قرار خواهد گرفت. با این حال، عدم اطمینان در مورد اینکه چه کسی سخت افزار این فناوری را ارائه می‌دهد، باعث تأخیر در اجرای این مزایده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اولین رندرهای گوشی هوآوی نوا 4e منتشر شد +تصاویر

انتهای پیام/

آیا آلمان فناوری 5G در گوشی‌های هوآوی حمایت می‌کند؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ایزدی مدیر کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران با اشاره به اولین مزایده امسال این سازمان، گفت: در فروردین‌ماه مزایده اموال منقول به شماره ۲۰۷ برگزار شد که ارزش آن یک هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان است؛ همچنین این مزایده از سوم اردیبهشت ماه شروع و تا ۱۱ همین ماه مهلت دارد که در این مزایده ۲۱۵ پارتی کالا عرضه شده که هفت هزار تن آن چای است.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران در ادامه تاکید کرد: این مقدار چای با همکاری سازمان استاندارد نمونه‌برداری و به تأیید سازمان غذا و دارو رسید است.

وی عنوان کرد: تولیدکنندگان و بازرگانان می‌توانند در این مزایده شرکت و چای را خریداری کنند ۲ ماه به تولیدکنندگان با تأیید وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده می‌شود تا بعد از برنده شدن مبلغ را واریز کنند و برای آن ضمانت‌نامه بانکی گرفته می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه پنج هزار تن چای دیگر نیز در مزایده بعدی به فروش گذاشته خواهد شد، گفت: در مجموع ۳۵ هزار تن چای بود که ۱۷ هزار تن در استان تهران و بقیه در استان هرمزگان است که به سرعت بعد از مجوزهای استاندارد و سازمان غذا و دارو تعیین تکلیف می‌شود.

ایزدی با اشاره به اینکه ۱۶ میلیارد تومان ارزش حراج خرده‌فروشی در سال گذشته بود، بیان کرد: سامانه حراج خرده‌فروشی برای شفافیت در عرضه و دسترسی برای مصرف خانگی در خردادماه سال گذشته آغاز شد.

وی در پایان گفت: به دنبال ارسال پستی کالاهای فروخته شده هستیم تا هزینه‌ها برای مردم کاهش پیدا کند.

کد خبر 6088183 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر
  • پاسخ به بیش از ۷۷ هزار تماس توسط مرکز تماس یکپارچه سازمان فناوری
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو