Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- احیای کارت سوخت در زمان سوخت‌گیری نیازمند فراهم سازی زیرساخت‌های مربوطه در جایگاه‌ها است که آخرین پیگیری‌ها از این موضوع نشان می دهد تنها حدود ۱۰۰ نازل در جایگاه‌های کوچک در سراسر کشور نیاز به بازبینی داشته و سایر تجهیزات مورد بازبینی و در صورت لزوم تعمیر قرار گرفته است. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، بازگشت کارت سوخت به روند سوخت گیری برای مدیریت مصرف سوخت از جمله راهکار‌هایی بود که در سال جاری مطرح و زیرساخت‌های ابتدایی آن فراهم شد، به همین خاطر تعویض و نوسازی جایگاه‌ها از سال ۹۴ بر روی ۱۰۲ نازل و حدود ۴۶ جایگاه عرضه سوخت در شهر‌های مختلف به صورت آزمایشی آغاز و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در ادامه این روند در تیر ماه سال جاری از نسل جدید کارت‌خوان‌های سوخت رونمایی شد تا همه نازل‌ها در سراسر کشور به سیستم دریافت سوخت و پرداخت وجه به صورت هم‌زمان مجهز شوند و شهروندان با استفاده از کارت‌های بانکی یا از طریق موبایل، پرداخت‌های خود را انجام دهند و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی متعهد شد تا پایان سال ۹۸ کل کشور را به کارت خوان‌های جدید مجهز کند.   با تمام این اوصاف برخی فعالان حوزه سوخت معتقد اند در صورت الزامی شدن استفاده از کارت سوخت، بازبینی و تعمیری از نازل‌های سوخت صورت نگرفته که این مسئله اجرای طرح را با تعویق همراه می‌سازد.

بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، در این خصوص گفت: سیستم جایگاه‌ها برای ۱۲ یا ۱۳ سال گذشته هستند که نیاز به قطعات همان دوره را دارند و هم اکنون در بازار موجود نیست و نازل‌های سوخت همانی هستند که از قبل باقی مانده به همین خاطر در بسیاری از جایگاه‌ها باید تعویض تجهیزات صورت گیرد.

موضوع را از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیگیری کردیم که در این راستا، حمیدرضا موسوی خواه مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، در خصوص زیرساخت‌های مورد نیاز در استفاده از کارت سوخت گفت: تمام زیرساخت‌های مربوط با استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها آماده هستند و هیچ جایگاهی نیست که بدون کارت سوخت اقدام به عرضه بنزین کند.   وی با اشاره به اینکه گروه مخصوصی به صورت مستمر جایگاه‌های سوخت را مورد سنجش و در صورت لزوم تعمیر می‌کند، افزود: تنها حدود ۱۰۰ نازل در جایگاه‌های کوچک در سراسر کشور داریم که تجهیزاتشان نیاز به بازبینی دارد که بازسازی آن‌ها نیز به تدریج صورت می‌گیرد.   مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: در کنار تعمیر و بازبینی از تجهیزات فرسوده، تجهیزات جدید نیز در برخی جایگاه‌ها در سراسر کشور نصب شده که از نمونه‌های آن در تهران می‌توان به جایگاه خرازی یا جایگاه انقلاب اشاره کرد.   تحت این شرایط باید امیدوار بود با مراجعه صاحبان خودرو به جایگاه‌های سوخت و با تاکیدهای مکرر برای استفاده از کارت سوخت، رانندگان با قطعی یا خرابی نازل یا کارت خوان جایگاه ها مواجه نباشند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارت سوخت جایگاه سوخت زیرساخت کارت خوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید

معاون بارزگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از گشایش ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در سال ۱۴۰۰ در این استان خبر داد و گفت: پارسال به‌طور میانگین هر ماه یک جایگاه عرضه سوخت مایع در استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، سیدیوسف موسوی سوخت‌رسانی ایمن به مردم را از اولویت‌های منطقه در سال ۱۴۰۳ بیان کرد و افزود: به‌منظور تسریع در فرایند سوخت‌رسانی و توزیع مناسب مجاری عرضه، پارسال با سرمایه‌گذاری حدود ۳ هزار میلیارد ریال بخش خصوصی، ۱۴ جایگاه عرضه سوخت در کلانشهر شیراز، آزادراه شیراز - اصفهان و برخی شهرستان‌های استان فارس افتتاح و بهره‌برداری شد.

وی در تشریح دیگر اقدام‌های انجام‌شده در زمینه سرعت‌بخشی و تسهیل در فرایند سوخت‌رسانی بیان کرد: انجام تمهیدهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه احداث مجاری عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی، اتصال شرکت ملی پخش به درگاه ملی مجوزها، بررسی سریع درخواست‌ها و تعیین مکان‌های موردنیاز برای احداث جایگاه، ازجمله خدمات انجام‌شده در زمینه تسهیل فرایند عملیات توزیع سوخت در منطقه فارس بوده است.

دیگر خبرها

  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • افتتاح ۳۷(سی و هفتمین)جایگاه سوخت استان در یاسوج
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی
  • ژنرال صهیونیست: جنگ تمام شده است/ حماس شکست نخورد و کنترل کامل بر نوار غزه دارد
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • اجرای طرح نظارت و کنترل از بیش از هزار جایگاه عرضه سوخت
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم
  • نواقص جایگاه‌های سوخت‌ غرب خراسان به زیر یک درصد رسیده است
  • سهمیه سوخت چه خودروهایی قطع شد؟