Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@00:46:06 GMT

فعالیت ۹ معدن سرب و روی در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۸۳۷۹

فعالیت ۹ معدن سرب و روی در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر ۹ معدن سرب و روی در استان فعال است.

به گزارش ایسنا، ناصر فغفوری در هفدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان، اظهار کرد: 41 معدن آهن در استان زنجان وجود دارد که 453 نفر در این معادن مشغول به کار هستند که ذخیره احتمالی معادن آهن استان زنجان 36 میلیون تن بوده و ذخیره حتمی معادن آهن استان زنجان 21 میلیون تن است که سالانه 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

38 تن آهن از این معادن استخراج می‌شود.

این مسئول ادامه داد: واردات تجهیزات تولیدی و لوازم یدکی، تامین ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه از جمله فروآلیاژ، از جمله مشکلات این صنعت در استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان 22 معدن مس فعال است، گفت: 4.1 تن ذخیره احتمالی و 2.5 تن ذخیره حتمی این معدن است.

فغفوری با بیان اینکه پنج جواز تاسیس در حوزه معدن مس در استان زنجان صادر شده است، تصریح کرد: این معادن تا پنج سال آینده مواد مورد نیاز صنایع را در استان زنجان تامین می‌کند و 52 واحد صنعتی در حوزه مس در استان زنجان فعالیت دارد که بیشتر این واحدها در شهرک صنعتی ناجی دایر بوده و زمینه اشتغال 540 نفر را فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه تامین مواد اولیه واحدهای ذوب از جمله مشکلات این صنایع است، یادآور شد: به دنبال تامین این مواد از شرکت مس سرچشمه کرمان هستیم. همچنین تامین بوته گرافیتی نیز از دیگر مشکلات موجود در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه 9 معدن سرب و روی در استان زنجان فعال است، گفت: ذخیره این معادن در استان زنجان 11 تن حتمی و 24 میلیون تن احتمالی است که زمینه اشتغال 667 نفر را فراهم کرده است. باید توجه داشت که عدم امکان ارز از طریق بانک‌ها به خاطر تحریم‌ها، لزوم ارائه تعهد برگشت حاصل از صادرات و محدودیت در امکان صادرات شمش به همه کشورها، از جمله مشکلات این بخش است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از جمله مشکلات کشور، رفتار عمومی مردم است، گفت: وقتی احساس می‌کنیم چیزی در بازار کم می‌شود به دنبال تامین یک ماهه و انبار آن هستیم.

غلامحسین جمیلی با اشاره به متغیر بودن و التهاب در بازار به دلیل عدم تامین مواد اولیه در واحدهای سفارشات پرمنگنات در استان، ادامه داد: در برخی موارد سفارشات دو برابر شده و برخی واحدها پرمنگنات در انبارها برای امنیت روان ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت برای بازده سه تا چهار ماهه مراقبت از کالای پرمنگنات را انجام دهد، بیان کرد: با این اقدام بازار این کالا به شرایط عادی باز‌می‌گردد.

در ادامه این جلسه، صاحبان معادن استان زنجان به ارائه مشکلات خود پرداختند. همچنین صاحبان معادن خواستار حضور نمایندگان این قشر در جلسات تصمیم‌گیری در حوزه معادن شدند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جراحی علمداری بااشاره به اینکه سال گذشته ۳۹۴ هزار و ۶۴۸ بیمه شده تحت پوشش این سازمان از خدمات آزمایشگاهی مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی استفاده کردند، گفت: سهم سازمان برای پوشش هزینه‌های این آزمایش‌ها بیش از ۳۵۶ میلیارد ریال بود.

وی افزود: این آمار نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد از لحاظ میزان مراجعه و بیش از ۷۲ درصد از لحاظ میزان هزینه رشد داشته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ادامه داد: سال گذشته در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان زنجان بیش از ۱۱۲ هزار بار برای خدمات آزمایشگاهی مراجعه شده که نسبت به سال ماقبال آن هشت درصد رشد داشته است.

جراحی علمداری با تأکید بر اهمیت دقت در نتایج آزمایش‌ها در روند بهبود بیماران، گفت: در مراکز درمانی تأمین اجتماعی نیز مثل آزمایشگاه‌های مراکز طرف قرارداد روند خدمت و دقت در خدمات به طور مستمر رصد می‌شود تا از هرگونه انحراف و خطا در خدمات تشخیصی آزمایشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید.

دیگر خبرها

  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • ۲۷۱ هکتارزمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان تامین شد