Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران،  محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در آیین افتتاح ایستگاه هلال احمر خط 7 مترو با تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و ایام ولادت امیرمومنان از کارکنان مترو همچون خانواده خود یاد کرد وبابت زحمات آنها در سال 1397، خدا قوت وخسته نباشید گفت.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پروژه مترو، بدون تردید از راهبردی ترین پروژه ها در کشور بخصوص در شرایط فعلی است تاکید کرد: اگر ما می خواهیم به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم مترو با قدرت ساخت داخل، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده کارآمدترین عرصه اقتصاد مقاومتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: اگر ما بدنبال مقابله با تحریمها وتهدیدها هستیم ، مترو با کاهش مصرف سوخت، بازدهی بالا و ایجاد امنیت و حمل ونقل پایدار برای ما بهترین پناهنگاه و کردیدور است.

 

محسن هاشمی همچنین یادآور شد: اگر برای محیط زیست، سلامت جسم وروان مردم نگران هستیم، هیچ ابزاری نظیر مترو به کاهش آلایندگی هوا، ترافیک ، استرس وسوانح کمک نمی کند و اگر به دنبال عدالت اجتماعی هستیم ، کدام بستری عدالت محور تر از مترو سراغ داریم که دسترسی و استفاده یکسان وبرابر از خدمات شهری را محقق کند.

 

به گفته هاشمی توجه به اهمیت مترو در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز ذکر شده که ایشان در دهه شصت وقتی با مخالفاتهای دالواپسان وقت که مترو را کالایی لوکس می دانستند، مواجه شدند حتی به این فکر افتادند که مانند دانشگاه آزاد و حزب جمهوری اسلامی، با گرفتن مقداری پول از امام خمینی که جنبه نمادین داشت طلسم تعطیلی مترو را بشکنند که موفق شدند با حضور در جلسه هیات وزیران و رای کلیدی مهندس موسوی نخست وزیر وقت که شاید مقداری هم از رودربایستی آیت الله هاشمی بود، فعال کردن متروی تهران را مصوب کنند.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جلسه ایی که خدمت مقام معظم رهبری برای تشریح  مسایل ومعضلات مترو بودند گفت: در این دیدار از ایشان برای حل موانع تجهیز و راه اندازی مترو استمداد کردم و ریاست جمهوری به بنده گفتند که رهبری در این مورد به دولت توصیه داشته اند.

 

وی با تاکید بر اینکه انتظاراتی که مردم از شورای پنجم برای تسریع وتقویت مترو داشتند، محقق نشده است افزود:  مترو هم از جهت توجه مدیران ارشد شهرداری تهران و هم از نظر اختصاص منابع در اولویت نبوده است.

 

محسن هاشمی در میانه سخنانش به دلایل تعطیلی خط هفت مترو اشاره داشت و گفت: سال گذشته بهره برداری از خط هفت به چهار دلیل متوقف شد، مساله اول هواکش ها و مسیر نجات وفرار بود، مساله دوم فعال نبودن سیستم سیگنالینگ، مساله سوم کمبود و قرضی بودن واگن و مساله چهارم عدم راه اندازی پست برق مستقل بود و بنابرگزارشاتی که به من داده اند، از بخش عمده ای از این مسایل حل شده وباید موضوع هواکش های میان تونلی هم بصورت ویژع پیگیری شود.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در موضوع هواکش ها هم در دو هواکش فعالیت شروع شده و هواکش های بخش جنوبی که مورد بهره برداری است، راه اندازی شده اما با توجه به ساخت داخل و کم هزینه بودن این بخش انتظارات بیشتری داشتیم وامیدواریم نواقص بسرعت جبران شود.

 

وی با ابراز خرسندی یادآور شد: خوشبختانه برای سیستم هوارسانی مترو، ما نیازی به دور زدن تحریم ها نداریم واین سیستم در داخل تولید با هزینه کمی می شود ، ما تنها به اولویت دادن ، پشتکار و دغدغه مدیران نیاز داریم که امیدوارم همانطور که ما و همکاران در زمان ساخت مترو در خطوط مختلف ، گلوگاههای دشوار را به جهت کاهش ترافیک و تردد در تعطیلات عید به نتیجه می رساندیم در تعطیلات نوروزی خود را وقف مترو کنند و خطوط شش و هفت را بصورت واقعی کاملتر از زمانی که که از دوره گذشته تحویل گرفته شد، به بهره برداری برسانند.

البته من نمی خواهم که این جلسه را تلخ کنم اما به شهردار محترم تهران و معاون حمل ونقل توصیه جدی می کنم که مسایل مترو رو بصورت میدانی دنبال کنند و از احتمال رخ دادن حوادث و سوانح غفلت نکنند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 مترو محسن هاشمی میرحسین موسوی خط ۷ مترو 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع با هزار متر زیربنا و ۳۰ میلیارد تومان هزینه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور ساخته خواهد شد.

محمدربیع یگانه افزود: در این مرکز بهداشت خدمات مشاوره‌ای، روانشناسی، مشاوره‌های حین ازدواج، طب کار به جمعیت ۱۹ هزار نفر ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی
  • آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان
  • روایت حسن روحانی از گلایه سید احمد خمینی از رأی مخالف ۹۹ نماینده به میرحسین موسوی
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد