Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@18:57:37 GMT

دلیل خطا در رجیستری گوشی مسافری مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۹۸۴۵

دلیل خطا در رجیستری گوشی مسافری مشخص شد

به گزارش مهر، هفته گذشته سامانه ثبت گوشی‌های مسافری گمرک، امکان اتصال آنلاین به سامانه ثبت و رجیستری تلفن همراه (همتا) را فراهم کرد. با این اتصال، به محض پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI دستگاه تلفن همراه در گمرک، کد فعال‌سازی به شماره همراه مسافر پیامک می‌شود.

اما با وجود این امکان، چند روزی است که برخی مسافران برای رجیستری گوشی خود در سامانه گمرک، با پیام خطای «کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است» مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال مشکل پیش آمده برای این مسافران در زمینه ثبت گوشی تلفن همراه خود در سامانه گمرک، سامانه اطلاع رسانی ثبت و رجیستری تلفن همراه (همتا)، در اطلاعیه‌ای در این باره توضیح داد.

در این اطلاعیه آمده است: «مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه و گوشی تلفن همراه خود در سامانه گمرک، با خطای «کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است» مواجه می‌شوید، به این نکته توجه داشته باشید که این خطا به دلیل آن است که شناسه IMEI دستگاه شما، پیش از برقراری ارتباط آنلاین گمرک و همتا، در گمرک ثبت و شناسه پرداخت برای آن تولید شده است. ولی بعد از برقراری ارتباط برخط (آنلاین) ، برای پرداخت عوارض آن اقدام شده است.»

همتا تاکید کرد که «اطلاعات دستگاه‌های این متقاضیان، بعد از بررسی‌های لازم، در قالب فایل برای سامانه همتا ارسال خواهد شد و در این صورت، کد فعال‌سازی از طرف سامانه همتا برای آنها ارسال می‌شود.»

پیش از این، اطلاعات از گمرک، به صورت دوره‌ای و در قالب فایل برای همتا ارسال می‌شد اما در حال حاضر با اتصال این دو سامانه، در صورت ثبت موفق شناسه IMEI در گمرک و پرداخت عوارض، کد فعال سازی به صورت آنی، برای شماره همراه مسافر پیامک شده و کاربر تلفن همراه می‌تواند از طریق درگاه‌های سامانه همتا، دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی

به گزارش قدس خراسان، سید حامد حسینی اظهار کرد: بعد از پایان این مهلت قانونی، اصنافی که شناسه یکتا دریافت نکرده باشند، از دریافت خدمات دولتی محروم خواهند شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، تمام مجوزهای قدیمی و کاغذی باید تبدیل به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) شوند.

وی تصریح کرد: کسب‌وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب شده و با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، چنانچه نامشان در بانک اطلاعات کسب‌وکار کشور (http://qr.mojavez.ir) نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد.

حسینی عنوان کرد: از ۲۳۰ هزار پروانه صنفی در استان، تنها ۲۸ هزار پروانه، معادل ۱۲ درصد، شناسه یکتا دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در مدت باقی‌مانده، صاحبان مشاغل می‌توانند از طریق گوشی‌های هوشمند و یا مراجعه به اتحادیه‌ها، اتاق اصناف شهرستان و کافی‌نت‌ها نسبت به تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین متقاضیان می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (http://mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری، مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  •  ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • ماجرای دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟ + فیلم کامل این اتفاق | علت تشنج این دختر مشخص شد
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!