Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - شبکه خبری تلویزیونی 'سی ان ان' در پی توقف و ممنوعیت پرواز هواپیمای بوئینگ '737 مکس' سری 8 از سوی بسیاری از کشورها، گزارش داد که نیروی هوایی آمریکا از تحویل گرفتن مدل جدید هواپیمای سوخت رسان شرکت بوئینگ خودداری کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، 'باربارا استار' خبرنگار بخش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شبکه خبری سی ان ان با اعلام این خبر افزود: مقامات ارشد نیروی هوایی آمریکا در پی وجود زباله و ادوات صنعتی در داخل هواپیمای تانکر سوخت رسان بوئینگ مدل 'KC - 46' وضعیت شرکت بوئینگ را وخیم خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابراین گزارش دکتر 'ویل راپر' (Will Roper) دستیار معاون نیروهای هوایی آمریکا در امور خرید، فن آوری و لجستیکی در پی بازدید از محل ساخت این مدل هواپیما در 'واشنگتن اورت' ابراز نگرانی کرد.
این مقام نیروی هوایی آمریکا گفت: نگرانم و تصور می کنم شرکت بوئینگ دریافته که با وضعیت وخیمی مواجه است که تا رده های بالای این شرکت را درگیر خواهد کرد.
خبرنگار پنتاگون سی ان ان ادامه داد: پس از بازرسی و عیب یابی در این مدل از تانکر سوخت رسان، نیروی هوایی آمریکا پذیرفتن آنها را از 20 فوریه (اول اسفندماه) متوقف کرده بود.
سی ان ان گزارش داد: پس از بازدید هفته گذشته این مقام نیروی هوایی آمریکا، مقامات شرکت بوئینگ قول بازرسی های جدید و ارتقا سطح بازرسی این نوع هواپیما را به وی دادند.
6 شش فروند از هواپیماهای 'KC - 46' که تاکنون دریافت شده، مورد بازرسی های جدید قرار گرفته اند.
یک سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در این باره به سی ان ان گفت: نیروی هوایی آمریکا پیش از دریافت هرگونه هواپیمایی از بوئینگ، بازرسی های بسیار دقیقی و سختگیرانه ای از آنها به عمل خواهد آورد.
سی ان ان افزود:در حالیکه پیدا شدن زباله و ابزار صنعتی در درون هواپیما یک نقص و یا نگرانی امنیتی به شمار نمی رود، اما مقامات نیروی هوایی آمریکا در خفا به این شبکه گفته اند که پس از زمین گیر شدن بوئینگ '737 مکس' سری 8، از حساسیتی که در این برهه برای شرکت بوئینگ بر سر اعلام چنین مشکلی وجود دارد، آگاه بودند.
راپر درجمع خبرنگاران تاکید کرد، در حالیکه مساله باقی ماندن برخی اشیا در درون هواپیما که از خط تولید بیرون می آید خطری در امر پرواز محسوب نمی شود، اما این مساله یک نگرانی بزرگ در امر نظامی تلقی می شود.
بنابراین گزارش، هوایپمای تانکر 'KC - 46' نقش حیاتی برای سوخت رسانی برای جنگنده های نظامی آمریکا در سراسرجهان ایفا می کند.
به گزارش ایرنا، در پی سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ '737 مکس' سری 8 در کمتر از 6 ماه، دهها کشور دنیا در روزهای اخیر پرواز این سری هواپیما را تا اطلاع بعدی متوقف کردند.
انگلیس، چین، استرالیا، آفریقای جنوبی و آرژانتین از جمله نخستین کشورهایی بودند که بکارگیری این هواپیماها را در روزهای گذشته ممنوع کردند.
پس از اتخاذ تصمیم مشابه از سوی دیگر کشورهای اروپایی، از جمله ایرلند، آلمان، ایتالیا، اتریش و هلند، آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا در هفته گذشته حکم به تعلیق پروازهای تجاری هواپیماهای بوئینگ '737 مکس' سری 8 و 9 در تمام کشورهای عضو این اتحادیه داد.
امارات، ترکیه، کویت و عمان نیز از دیگر کشورهایی هستند که تصمیم به توقف بکارگیری این هواپیما گرفتند.
در بیانیه‌ای که شرکت بوئینگ در این ارتباط منتشر کرده، آمده است که این شرکت نمی‌تواند براساس اطلاعات موجود، حکم به توقف بکارگیری این هواپیما دهد.
با وجود تلاش‌ بوئینگ برای امن نشان دادن هواپیماهایش، ارزش سهام این شرکت در هفته گذشته در بازار بورس آمریکا حدود 11 درصد کاهش یافت.
یک فروند بوئینگ '737 مکس' سری 8 شرکت هواپیمایی اتیوپی در 10 مارس - 19 اسفند ماه - از آدیس آبابا عازم نایروبی پایتخت کنیا بود، که دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط کرد و همه 157 سرنشین آن کشته شدند.
هواپیمای دیگری نیز از همین مدل، اکتبر گذشته (آبان ماه) در اندونزی سقوط کرد که در جریان آن حادثه، 189 سرنشین هواپیما جان باختند.
در حادثه‌ای دیگر، یک فروند از همین نوع هواپیما در 14 دسامبر - 23 آذر ماه - از دبی در امارات عازم نروژ بود که به علت نقص فنی یکی از موتورها، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه شیراز شد.
اروپام ** 1302 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بوئينگ نيروي هوايي آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ افشاگری مهندس ایرانی درباره بوئینگ/هواپیماهای 787 امنیت ندارد

تین نیوز

سام (سَم) صالح پور مهندس کمپانی بویینگ در طی یک افشاگری بیان کرد که بخش هایی از بدنه هواپیما به گونه ای مونتاژ می شود که می تواند هواپیما را در طول زمان ضعیف تر کند. 

به گزارش تین نیوز، این مهندس شاغل در شرکت بوئینگ که ظاهراً مسئولیت های قابل توجهی در این شرکت داشته است، با افشاگری خود درباره وضعیت امنیت و قابل اعتماد بودن هواپیماهای 787 این شرکت، به شدّت وضعیت بوئینگ را وخیم تر از گذشته کرده است و خبر افشاگری او، به موازات تازه ترین مشکلات پیش آمده برای هواپیماهای بوئینگ، کار را برای این شرکت سخت تر از گذشته کرده است.

مهندس سام صالح پور که در این کمپانی هواپیمایی کار می کند، ضمن تایید این ادعا به نیویورک تایمز گفت که اسناد را به اداره هوانوردی فدرال فرستاده است و آنها در حال بررسی مدارک هستند.

این مهندس ایرانی که بیش از یک دهه در بوئینگ کار کرده است، گفت که این مشکلات ناشی از تغییرات در نحوه نصب و اتصال قطعات عظیم به یکدیگر در خط مونتاژ است.

اخبار مرتبط با  این خبر را بخوانید:

لقب امن‌ ترین‌ هواپیمای جهان‌ برای بویینگ جنجالی بویینگ این ادعا را رد می کند  بویینگ این ادعا را رد می کند با این حال اداره هوانوردی فدرال در حال بررسی ادعاهای مطرح شده توسط این مهندس ایرانی است که می گوید بخش هایی از بدنه هواپیمای 787 دریم لاینر به طور نامناسبی به هم چسبیده است و ممکن است پس از هزاران سفر در اواسط پرواز از هم جدا شود.   بویینگ در حال حاضر نیز تحت بازرسی و بازجویی است؛ چرا که یک مدل از هواپیمای این کمپانی با مدل 737 مکس 9، در خط آلاسکا جان مسافرانش را به خطر انداخته بود.

 

اداره هوانوردی فدرال که پیشاپیش مشغول تحقیقات بی سابقه و جدّی درباره تولیدات شرکت بوئینگ بوده است، روز جمعه هفته گذشته با صالحپور گفتگوی ویژه ای داشته است؛ بوئینگ، صالح پور را که بیش از ۱۷ سال پیش کارش را آغاز کرده بود، به تازگی تعلیق و ظاهراً اخراج کرده بود.

در پرواز یاد شده، وقتی بویینگ مکس 9 با سرعت 700 کیلومتر به ارتفاع 16 هزار پایی رسید، بخشی از هوایپما از هم گسست و یک حفره بزرگ در درون آن ایجاد شد. البته آن پرواز بدون آسیب به مسافرانش فرود آمد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تسلا بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود را اخراج می‌کند
  • تعلیق پرواز‌ها به مقصد رژیم صهیونیستی
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • مقایسه‌ی بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا (+ اینفوگرافی)
  • (اینفوگرافیک) مقایسه‌ی بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • اینفوگرافیک | از پایگاه نواتیم که با موشک‌های سپاه هدف قرار گرفت چه می دانیم؟!
  • ◄ افشاگری مهندس ایرانی درباره بوئینگ/هواپیماهای 787 امنیت ندارد
  • دردسری جدید برای بویینگ آمریکا
  • دردسر جدید با پرونده جدید برای بویینگ آمریکا
  • عکس| اولین دسته از جنگنده‌های سوخو۳۵ وارد میدان شدند