Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:16:08 GMT

سفرهای رئیس جمهوری مانع برگزاری جلسات شورا شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۰۲۹۵

سفرهای رئیس جمهوری مانع برگزاری جلسات شورا شد

تهران – ایرنا – دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، علت برگزار نشده پنج جلسه این شورا را سفرهای داخلی و خارجی رئیس جمهوری اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایرنا، جلسه حمایت از کالای ایرانی امروز (شنبه) با حضور حجت الاسلام سیدسعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عاملی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش ایرنا در مورد علت عدم برگزاری پنج جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: بیشتر به این حساب بگذارید که دو ماهه پایانی سال 97 همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مشغله کاری رئیس جمهور زیاد بود.
وی افزود: رئیس جمهوری سه شنبه هایی که اختصاص به جلسه های شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت را در سفرهای استانی و بین المللی به سر می برد.
وی گفت: برای این سفرها از ماه ها قبل زمینه سازی شده بود؛ بنابراین امیدواریم در فروردین ماه 98 شاهد برگزاری جلسات منظم شورای عالی انقلاب فرهنگی باشیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد لزوم برگزاری جلسات این شورا با حضور رئیس جمهور، افزود: آیین نامه داخلی شورای عالی انقلاب فرهنگی خیلی گویا است. بر اساس مقررات این شورا، برگزاری جلسه های شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور رئیس جمهور یا نائب رئیسان اول و دوم او که روسای مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه هستند، باید برگزار شود.
عاملی خاطرنشان کرد: ایده رئیس جمهوری این است که چون برگزاری این جلسه ها تدبیر رهبر معظم انقلاب است، شخصا در نشست های شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته باشد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: به هر حال جلسه های شورای عالی انقلاب فرهنگی طبق تکلیف قانون باید هر دو هفته یک بار برگزار شود که البته امیدواریم تصریح مقام معظم رهبری کمک به برگزاری منظم این جلسه ها داشته باشد چرا که ایشان بر برگزاری هر دو هفته یک بار شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کردند.
9492 ** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمی آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس جمهوری عاملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت، ظهر پنج شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: عملکرد شورا سال گذشته بسیار خوب بوده است.

وی تصریح کرد: سیاست دولت پیاده سازی گفتمان امام در راستای تعالی هویت اسلامی ایرانی بوده که در این راستا کارهای زیرساختی آغاز شده و در کنار آن توجه ویژه مجموعه کارکنان دولتی به موضوعات فرهنگی مورد تاکید است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: نمونه آن فعال شدن جلسات شورای فرهنگ عمومی در سطح استان بوده که در سال‌های گذشته این جلسات اینگونه منظم برگزار نمی‌شده است.

قناعت با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی در واقع قرارگاه سیاستگذاری فرهنگی در استان است، گفت: در این شورا بایدها و نبایدها در حوزه فرهنگی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و در نهایت خروجی آن موجب مصوبه شورا می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در سال گذشته اتفاقات خوبی در این شورا افتاده که یکی از آنها پاسداشت زبان فارسی بوده و در این زمینه شورای پاسداشت زبان فارسی فعال‌سازی شده است.
قناعت ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای فرهنگی عمومی، شهرداران و دستگاه‌های اجرایی باید قانون پاسداشت زبان فارسی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید جلسات شورا جدی گرفته شود و متناسب با دستور کار افراد وارد این جلسه شوند، گفت: نباید مسیر جلسات عوض شده چون اینجا قرارگاه سیاست گذاری فرهنگی است که بر اساس اسناد بالادستی و موضوعات بومی سیاست‌ها و اولویت‌ها در استان مشخص می‌گردند و دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرنگی که در خط مقدم این جبهه فعالیت دارند باید دستورالعمل‌های این جلسه را رعایت کنند بنابراین نباید وارد جزئیات شویم.

استاندار خراسان جنوبی از اعضای این جلسه خواست توجه ویژه‌ای به جلسه داشته و خالی از ذهن وارد آن نشوند و با مطالعه وارد شوند.

قناعت به دیگر عملکردهای مثبت شورای فرهنگی عمومی استان اشاره داشت و افزود: طرح کنشگران عفیفانه بزرگداشت بزرگان استان تهیه نقشه مهندسی فرهنگی که بر اساس سند بالادستی تهیه شده و در مرحله رونمایی قرار دارد پیوست فرهنگی گردشگری از جمله این موارد است.

استاندار خراسان جنوبی به ساخت موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: قبل از توجه به ساخت این مکان که البته بسیار مهم است باید ابتدا دغدغه مسئولان کشور را نسبت به این رخداد بزرگ و این معجزه الهی جلب کنیم.

قناعت با بیان اینکه این موضوع باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود و در انعکاس آن مسئولان در سطح ملی پای کار باشند، اضافه کرد: اعتبارات مربوط به این موضوع ملی بوده بنابراین دستگاه‌های مربوطه باید در سطح ملی مطالبه‌گر این امر باشند.

وی در خصوص الزامات فرهنگی تحقق شعار سال گفت: تولید محتوا برای فعالان کسب و کار برگزاری همایش‌های کنشگران مردمی در حوزه اقتصاد و همچنین استفاده از ظرفیت مساجد برای تبیین برخی از موضوعات در جامعه از جمله پرهیز از اسراف از جمله و توجه به تولیدات داخلی این الزامات است.

استاندار خراسان جنوبی به طرح نور اشاره داشت و یادآور شد: خروجی اجرای طرح نور نباید طرحی تنها سلبی باشد و تنها مربوط به نیروهای فراجا نیست.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی می‌تواند یک استان نمونه از لحاظ فرهنگی برای دیگر استان‌های کشور باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا باید همه تلاش کنند.

کد خبر 6088470

دیگر خبرها

  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد