Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-24@09:40:44 GMT

رشد دو برابری تولید نیرو با انرژی خورشیدی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۰۵۲۴

رشد دو برابری تولید نیرو با انرژی خورشیدی

نیروی خورشیدی سریع‌ترین نرخ رشد را در میان منابع تولید برق داشته و سهم بازار را از سوخت‌های فسیلی مانند زغال سنگ حرارتی و گاز طبیعی ربوده است زیرا دولت‌ها و شرکت‌ها به میزان فزاینده روی معرفی اهداف انرژی پاک متمرکز شده‌اند.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در یادداشت تحقیقاتی نوشت: ما انتظار داریم هزینه‌های کمتر نیروی خورشیدی و حمایت‌های سیاستی مطلوب، زمینه مساعدی را برای رشد ظرفیت انرژی خورشیدی در مقیاس گسترده برای تولید نیرو فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد نصب انرژی خورشیدی در مقیاس گسترده برای تولید نیرو در سطح جهانی امسال به ۱۰۸ گیگاوات خواهد رسید که ۱۲ درصد بالاتر از سال گذشته خواهد بود و سپس ۱۰ درصد دیگر در سال ۲۰۲۰ رشد کرده و به ۱۱۹ گیگاوات می‌رسد.

این بانک انتظار دارد رشد ظرفیت خورشیدی در سال ۲۰۲۱ به ۱۲۹ گیگاوات و در سال ۲۰۲۲ به ۱۳۵ گیگاوات بالغ شود.

با در نظر گرفتن تاسیسات خورشیدی مسکونی، اکثر تحلیلگران انتظار دارند ظرفیت تولید نیروی خورشیدی جهانی به زودی به ۶۰۰ گیگاوات صعود خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، رشد نیروی خورشیدی تنها مرهون توجه دولت‌ها به اهداف پایداری و انرژی پاک نبوده است بلکه قیمت پنل‌های خورشیدی در سال‌های اخیر افت چشمگیری پیدا کرده است.

طبق اعلام شرکت مشاوره انرژی وود مک کنزی، هزینه پنل‌های خورشیدی در آمریکا از حدود ۷۰ دلار به ازای هر وات برق که در سال ۱۹۸۰ تولید شد، به ۳۶ سنت در هر وات کاهش پیدا کرده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین نماینده‌ای ویژه برای ساماندهی نیرو‌های کار خارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ آقای سید صولت مرتضوی براساس این حکم افزایش سهم کشور از اشتغال نیروی کار ایرانی در بازار کار خارجی، و بهره مندی از فرصت‌های فرامزی و ظرفیت نهاد‌های بین المللی، و همچنین حمایت حقوقی از متخصصین و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور را به فروزان ماموریت داده است. 
ساماندهی حضور اتباع خارجی در بازار داخل ایران، با هدف صیانت از نیروی کار ایرانی نیز از دیگر ماموریت‌های نماینده ویژه وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور اعزام نیروی کار به خارج از کشور و اشتغال عنوان شده است. 
حامد فروزان دارای دکترای علوم ارتباطات و مدرس دانشگاه است و مسئولیت‌های دستیار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در امور مردمی سازی، مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، معاون بین الملل بنیاد ایرانشناسی، از جمله سوابق کاری وی بوده است.

دیگر خبرها

  • پنل خورشیدی چسبان ، تولید انرژی رایگان برای همه (فیلم)
  • رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • ایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستها
  • کارکنان توانا از مهمترین ابزار‌های یک سازمان هستند
  • ساخت سامانه خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان
  • سامانه‌ خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان ساخته شد
  • تعیین نماینده‌ای ویژه برای ساماندهی نیرو‌های کار خارجی
  • شارژ پهپاد‌ها با سلول‌های خورشیدی ۲۰ برابر نازک‌تر از مو