Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و استاندار ایلام صبح امروز (۲۵ اسفند) در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این نشست، با اشاره به برگزاری هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و پنجمین جلسه سال جاری، اظهار کرد: کمیته علمی و مشورتی شورا فرهنگ عمومی در استان تشکیل‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«عمران خودآموز»، بابیان اینکه 7 نفر از فرهیختگان و اساتید دانشگاه‌های استان به‌عنوان اعضای این کمیته مشخص و معرفی‌شده‌اند، تصریح کرد: در این حوزه، سه نشست برگزارشده است که محور این جلسات بررسی علمی و پژوهشی آسیب‌های اجتماعی استان بوده و یک طرح پژوهشی در این راستا تدوین‌شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: در راستای مصوبه شورای فرهنگ عمومی، به استناد مصوبه شانزدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و تائید کارگروه پژوهش، آمار و فناوری اطلاعات استان فراخوان استان طرح تحقیقاتی با عنوان «تحلیل جامعه‌شناختی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در استان ایلام» به‌منظور بررسی و شناسایی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی اعلام‌شده است.

 

وی، بیان کرد: کمیته علمی و مشورتی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان، نظارت، سیاست‌گذاری اهداف و برنامه‌های اجرای طرح را بر عهده داشته و بر روند اجرای طرح نظارت خواهد داشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام نیز در این جلسه، اظهار کرد: برابر مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان تاکنون حدود 6 جلسه در خصوص تدوین یک شیوه‌نامه در راستای ارتقای سطح فعالیت‌های مساجد در استان برگزارشده است.

 

حجت‌الاسلام «مرتضی عزیزی»، یادآور شد: در این شیوه‌نامه تلاش شده که با رویکرد جدیدی مساجد در سطح تراز اسلامی قرار گیرند، راه انجام این امر، انجام فعالیت‌های فرهنگی در مساجد است به‌نحوی‌که مساجد در سطح تراز اسلامی باشند و مساجد رونق بگیرد و ازلحاظ کارکردی در سطح تراز اسلامی باشد.

 

وی، بابیان اینکه مسجد از مهم‌ترین نهادهای جامعه اسلامی که کارکردهای متفاوت و متنوع دارد، گفت: از صدر اسلام تاکنون مسجد نقش محوری و بنیادی در پیشرفت جامعه ایفا کرده و به‌عنوان پایگاه اصلی انقلاب اسلامی نیز نقش‌آفرین بوده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، تصریح کرد: با تکیه‌بر کارکردهای و ظرفیت‌های مساجد دستیابی به پیشرفت اسلامی با تکیه‌بر مساجد امکان‌پذیر خواهد بود و حضور نسل جوان و روحانیون و آگاه و دلسوز می‌تواند زمینه‌ساز رونق مساجد باشد.

 

حجت‌الاسلام عزیزی، بیان کرد: شیوه‌نامه‌ای که آماده‌شده در تلاش است که کارکرد مسجد طراز اسلامی فراهم‌شده و با تعامل باهم مساجد در طراز اسلامی قرار گیرند، این شیوه‌نامه نیز به شهرستان‌های استان ابلاغ شود و همه دستگاه‌های فعال در مساجد باهم در تعامل باشند.

 

وی، خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که این شیوه‌نامه در چند مسجد به‌عنوان پایلوت اجرایی شود و مسجد باید به‌صورت مردمی باشد و از تصدی‌گری دولتی در مساجد خودداری گردد.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان سال نو بیانیه گام دوم انقلاب ایام نوروز کانون های مساجد کلیپ جنوب کرمان شهرستان آران و بیدگل فرهنگ عمومی ایلام مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه بهداشت عمومی ادوارد و سینتیای هند منعقد شد.

به گفته عباس استاد تقی زاده رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، از آنجایی که موضوع تغییر اقلیم یک موضوع جهانی است و در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و بین المللی سازی دانشگااه، این تفاهم نامه امضا گردید. دکتر استاد تقی زاده اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور تبادل تسهیلات، دانشجویان و محققان، تدوین و اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک، و توسعه شبکه‌های علمی در منطقه منعقد گردیده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت یکی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال ۱۴۰۲ با هدف مقابله با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن حاضر – تأثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان – تأسیس شده است. مأموریت اصلی این مرکز شناسایی، تحلیل و ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با این تأثیرات است. با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع، مرکز تلاش می‌کند تا با استفاده از داده‌های علمی و رویکرد‌های نوآورانه، به بهبود شرایط زیست‌محیطی و بهداشتی جوامع محلی، ملّی و جهانی کمک کند. این مرکز از متخصص‌ترین و خبره‌ترین اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام ماموریت‌های خود بهره می‌گیرد.

رئیس این مرکز تاکید کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت بر این باور است که همکاری و مشارکت عمیق میان افراد، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران می‌توان به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافت.

تقی زاده گفت: موسسه بهداشت عمومی ادوارد - سینتیا موسسه علمی در هند است که در حوزه‌های دانش و تحقیقات علمی در حوزه‌های سلامت جهانی، تغییر اقلیم و دیگر زمینه‌های مشترک فعال بوده و به واسطه شبکه دانشگاهی خود در کشور هند و دیگر کشور‌های جهان می‌تواند همکار مناسبی برای مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت باشد.

لازم بذکر است که متن کامل تفاهم نامه همکاری در اینجا قابل مشاهده می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی