Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@20:12:41 GMT

ضرر 7.8 میلیارد دلاری آمریکا از جنگ تعرفه‌ای ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۱۳۸۵

رکنا: مطالعه جمعی از اقتصاددانان دانشگاه‌های برجسته آمریکا نشان می‌دهد که جنگ تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سال 2018 هزینه 7.8 میلیارد دلاری را بر تولید ناخالص داخلی این کشور بر جای گذاشت است.

به گزارش رکنا به نقل از رویترز، محققان ونویسندگان این مطلب عنوان کرده‌اند که تحقیق و بررسی درباره اثرات کوتاه مدت اقدامات ترامپ حکایت از کاهش 31.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصدی واردات آمریکا از کشورهای هدف داشته و باعث کاهش 11 درصدی صادرات آمریکا به این کشورها شده است.

براساس نتایج حاصل از این تحقیق، خسارت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از هزینه‌های بالای واردات به بیش از 68.8 میلیارد دلار آمریکا می‌رسد.

محققان اقتصادی آمریکا اعلام کردند: پس از احتساب درآمدهای حاصل از تعرفه‌های بالاتر و کسب سود حاصل از تولیدات خانگی با قیمت‌های بیشتر، مجموع زیان‌های حاصله به 7.8 میلیارد دلار می‌رسد که حدو 0.04 درصد از تولید ناخالص ملی محسوب می‌شود.

در این تیم نام اساتید دانشگاه‌های برکلی کالیفرنیا، کلمبیا، دانشگاه ییل، دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس و همچنین دفتر تحقیقات اقتصاد ملی این کشور به چشم می‌خورد.

پس از آنکه ترامپ خود را "مرد تعرفه‌ها" نامید، بر کاهش کسری تجاری از طریق کاهش بی‌رویه واردات و بازنگری توافق‌نامه‌های تجارت آزاد متعهد شد.

ترامپ برای پشتیبانی ار تجارت آمریکا و محافظت از تولیدات این کشور طرح‌های تعرفه‌ای خود را دنبال می‌کند.

واشنگتن و پکن ماه‌هاست که در فضای جنگ تعرفه‌ها گیر کرده و در فضای تقابلی و انتقامی تعرفه‌های یک‌طرفه محاصره شده‌اند. این در حالی است ترامپ تعرفه‌هایی را برای اتحادیه اروپا و سایر شرکای تجاری خود تعریف کرده است.

طبق این تحقیق، در حالی که عوارض آمریکا به نفع بخش‌های صورت گرفته که در "رقابت سیاسی" هستند؛ در این مناطق تعرفه‌های تحمیل شده بر کالاهای آمریکایی سود حاصله را تحت تاثیر قرار داده و از بین می‌برد.

اقتصاددانان اعلام کرده‌اند کارگران مناطق بخش جمهوری‌خواه بیش از دیگران اثرات منفی جنگ تجاری را چشیده‌اند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: جنگ رئیس جمهور آمریکا آمریکا تولید ترامپ عکس فیلم قاتل نیوزیلند دختر زن جوان پسر حکم مسجد بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۱۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت