Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@08:04:08 GMT

افزایش۱۰درصدی قیمت CNG از ابتدای خردادماه ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۱۸۱۷

براساس مصوبه هیئت دولت،برای تأمین منابع مالی اجرای الزامات ایمنی و هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه CNG و کمک به تعویض مخازن وسایل نقلیه با این سوخت، نرخ آن از تاریخ ۱ خرداد ۱۳۹۸ از ۴۱۴۰ ریال به ۴۵۳۲ ریال در هر متر مکعب افزایش می‌یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ وزارت نفت را موظف کرد تا با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه‌سوز، نسبت به هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی و ایجاد بستر لازم جهت اتصال سامانه هوشمند جایگاه‌های سوخت به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) و سامانه اطلاعات خودروهای گازسوز وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نماید به نحوی که از تاریخ اول دی سال ۱۳۹۸ امکان سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی صرفاً برای خودروهای دوگانه‌سوز که در کارت شناسایی آنها عبارت "دوگانه‌سوز" یا "دوگانه‌سوز تبدیلی"  درج شده و دارای گواهی معاینه فنی معتبر هستند، فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین براساس این مصوبه پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است براساس دریافت گواهی تبدیل سامانه سوخت‌رسانی خودرو که توسط مراکز خدمات فنی مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده و به تأیید نماینده شرکت بازرسی دارای صلاحیت از  سازمان ملی استاندارد ایران رسیده است، نسبت به اصلاح و تعویض مدارک شناسایی این خودروها و درج عبارت "دوگانه‌سوز تبدیلی" در آنها اقدام کند.

به منظور تأمین منابع مالی اجرای الزامات ایمنی و هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) و کمک به تعویض مخازن وسایل نقلیه با سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG) نرخ گاز از تاریخ اول خرداد ۱۳۹۸ از ۴۱۴۰ ریال به ۴۵۳۲ ریال در هر متر مکعب افزایش می‌یابد.

منابع حاصل از این افزایش به عنوان منابع شرکت ملی گاز ایران محسوب می‌شود و با رعایت قوانین و مقررات مربوط، در راستای اجرای این تصویب‌نامه براساس دستورالعملی هزینه خواهد شد که توسط وزارت نفت با همکاری وزارتخانه‌های کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

متن کامل این مصوبه دولت از اینجا    قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۱۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۵۵ جایگاه سوخت زنجان در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حبیبی گفت: روزانه به طور میانگین یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در استان زنجان توزیع می‌شود که این میزان با آغاز سفر‌های نوروزی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه زنجان در مسیر ترانزیت و همسایگی استان‌های پرجمعیت کشور قرار دارد، افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نازل در جایگاه‌های عرضه سوخت استان فعال است که تعداد آن ها طبق برنامه ریزی انجام شده به هزار نازل خواهد رسید.


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان ادامه داد: طرح کنترل و نظارت کشوری، استانی و شهرستانی جایگاه‌های عرضه سوخت از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه امسال در سه نوبت از تمامی جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی بازدید می‌شود.

حبیبی گفت: شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان زنجان با ۶۷ مرکز عرضه بنزین، ۴۷ مرکز عرضه نفت گاز و ۴۱ مرکز عرضه سی ان جی در خدمت عموم هموطنان بوده و ذخیره سازی سوخت به میزان کافی انجام شده است.

وی افزود: در مواقع عادی روزانه به طور میانگین ۵۰۰ هزار مترمکعب سی ان جی در ۴۰ باب جایگاه عرضه سی ان جی در استان توزیع می‌شود که این میزان نیز در ایام تعطیلات و سفر‌های نوروزی افزایش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • تحویل کارت‌های سوخت از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد
  • تحویل کارت سوخت در ۱ هفته تا آخر اردیبهشت
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • نظارت تعزیرات بر جایگاه‌های سوخت در قزوین تشدید می‌شود
  • مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی
  • بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت
  • فعالیت ۱۵۵ جایگاه سوخت زنجان در ایام نوروز
  • پلمب جایگاه متخلف سوخت در جیرفت
  • پلمب جایگاه متخلف سوخت درجیرفت
  • فعالیت ۳۵۰ جایگاه توزیع سوخت در اصفهان