Web Analytics Made Easy - Statcounter


ابوالقاسمی گفت: شهدای ما قهرمانانی بودند که جانشان را دادند تا از اسلام دفاع کنند و تا زمانی که فرهنگ شهادت در بین جوانان کشورمان رواج داشته باشد، هیچ دشمنی جرات حمله به خاک کشورمان را ندارد.

به گزارش امتداد نیوز ، احمد ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیویی قرآن با اشاره به اینکه آشنایی قشر جوان و نوجوان کشورمان با فرهنگ دفاع مقدس امری ضروری است، اظهار داشت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس فقط مختص به ایران نیست و سایر کشورهای جهان هم برای رزمندگان خود و کسانی که جانشان را در جنگ از دست داده اند، ارزش و اهمیت قائل هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بنده ۳۵ کشور دنیا را سفر کرده ام و در هر روز در بزرگترین میدان پاریس، صبح به صبح دو کامیون گل به نام سربازان گمنام فرانسوی در جنگ جهانی می آورند و گل های روز گذشته را تعویض می کنند تا همیشه تازه باشد و همه این کارها برای نشان دادن قدرشناسی از قهرمانان وطن پرست کشورشان است.
ابوالقاسمی با بیان اینکه شهدای ایران هم به دلیل نیت وطن پرستی و هم به دلیل تفکرات دینی و انقلابی شان، جانشان را در دوران دفاع مقدس اهدا نمودند تا راه قرآن زنده بماند، افزود: شهدای ما قهرمانانی بودند که جانشان را دادند تا از اسلام دفاع کنند و تا زمانی که فرهنگ شهادت در بین جوانان کشورمان رواج داشته باشد، هیچ دشمنی جرات حمله به خاک کشورمان را ندارد، چرا که می داند جوانان این کشور حاضرند جانشان را بدهند اما از هویت اسلامی کشورشان دفاع کنند.
مدیر شبکه رادیویی قرآن با اشاره به اینکه با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس در استمرار فرهنگ عاشوراست، گفت: شهدای مدافع حرم نمونه بارزی از الگو قرار دادن شهدای دوران دفاع مقدس در میان نسل های امروزی هستند که در راستای فرهنگ عاشورایی عمل کردند و به همین دلیل دشمن تلاش می کند که به واسطه نفوذهای فرهنگی، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه کم رنگ کند و سند ۲۰۳۰ هم یکی از مواردی بود که می خواست فرهنگ شهادت را از این مملکت حذف نماید.
وی با انتقاد از عملکرد برخی بازیگران مشهور و سلبریتی ها گفت: بازیگران کشور ما به سایر کشورها هم سفر کرده اند و می دانند که در کشورهای اروپایی هم نسبت به سربازانی که جانشان را در راه وطنشان داده اند، ارزش زیادی قائل هستند اما می بینیم که برخی سلبریتی ها، نسبت به شهدای کشورمان بی تفاوت هستند؛ در حالی که نسبت به بی ارزش ترین مسائل در جامعه واکنش نشان می دهند.
ابوالقاسمی با بیان اینکه فقط ۳۰ سال از دوران دفاع مقدس گذشته است، تاکید کرد: کشورهای اروپایی با اینکه ۷۰ سال از پایان جنگ آنها گذشته است اما نسبت به سربازان وطن دوست خود احترام و ارزش قائل هستند و این در حالی است که تنها سه دهه از دوران دفاع مقدس گذشته است و ما نیز باید در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس قدم های موثری برداریم.
مدیر شبکه رادیویی قرآن کریم در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره های ادبی و هنری راهیان نور اظهار داشت: جشنواره ملی ره آورد سر زمین نور یکی از جشنواره های ماندگاری در حوزه دفاع مقدس و راهیان نور است، چرا که باعث ثبت دیده ها و شنیده های زائران راهیان نور در حوزه های ادبی وهنری می شود و این باعث ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس در ذهن خودشان می شود و روشی هم برای انتقال تجربیاتشان به دیگران است.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه خاتون مهدیان پور» عصر دوشنبه در نشست حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه فعالیت در حوزه دفاع مقدس موجب افزایش غنای این حوزه خواهد شد، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی برای تمام اقشار جامعه برنامه دارد.

وی با اشاره به وجود سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور، افزود: ۱۲۳ کتابخانه عمومی در استان مازندران در دو حوزه روستایی و شهری فعال است که ۳۸ کتابخانه در روستاها فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به تهیه تقویم فرهنگی سالانه در این اداره کل ادامه داد: یکی از موضوعات مورد تأکید در این تقویم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مهدیان پور با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد در حوزه دفاع مقدس، رونمایی از کتاب «دایی» خاطرات رزمنده ایثارگر «علی یحیی‌پور»، کتابواره شهدای خلبان مازندران، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، مسابقات کتاب و کتابخوانی و جشنواره کتابخوانی رضوی را از جمله فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران با بیان اینکه در سالجاری فعالیت‌های ما با محوریت دومین اجلاسیه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران انجام می‌شود، تصریح کرد: به همت این اداره کل و با مشارکت برخی نهادها از پوستر نشان ادبی سرو سرخ در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه نشان ادبی سرو سرخ فرصتی برای معرفی کتاب و نویسندگان گمنام حوزه دفاع مقدس استان مازندران است، تأکید کرد: این جشنواره با موضوع بررسی کتاب‌های جبهه مقاومت، شهدا، جانبازان و رزمندگان است که در ۱۰ سال اخیر به رشته تحریر درآمده است در بخش‌های خاطره نویسی و داستان و بخش ویژه‌ای که با عنوان نقش زنان مازندران در جنگ، برای این نشان ادبی درنظر گرفته شده برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران در پایان هم افزایی و تعامل بیشتر را عامل موفقیت در فعالیت‌ها برشمرد و پیشنهاد ایجاد کتابخانه ویژه دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس مازندران داد، خاطرنشان کرد: این کتابخانه اولین کتابخانه ویژه دفاع مقدس خواهد بود.

کد خبر 6085837

دیگر خبرها

  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • جزییات جشنواره عکس نیکوکاری تشریح شد
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • فراخوانی برای انسان دوستی عکاسانه