Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- استاندارکرمانشاه با تقدیر از زحمات علما و روحانیون گفت: روحانیون در زلزله 21 آبان 96 به خوبی پای کار و تسکینی برای آلام مردم بودند و تاریخ استان زحمات آنان را فراموش نمی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه درهمایش علما و روحانیون مناطق زلزله زده اورامانات، به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: امید به آینده و افتخار به گذشته شاه بیت این بیانیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: عملیاتی کردن راهبرد گام دوم انقلاب، راه بیرون رفت از بسیاری از مشکلات از جمله جنگ اقتصادی است.
استاندارکرمانشاه با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال خاطرنشان کرد: به قول کارشناسان سیاسی این حضور گسترده مردم رفراندوم مجددی برای نظام بود.
بازوند به حضور رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری در مناطق زلزله زده استان اشاره کرد و آن را نقطه عطفی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که از این تهدید زلزله باید فرصتی برای بازسازی و آبادانی این منطقه بسازیم که این موضوع با حمایت های معظم له و عنایت ویژه دولت انجام شد.
وی به عمکرد مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در مقایسه با مناطق زلزله زده دیگر کشور از جمله ورزقان اشاره کرد و افزود: در مقایسه با مناطق زلزله زده سایر مناطق کشور عملکرد خوبی داشته ایم.
استاندار کرمانشاه اظهارداشت: با وجود اسکان اضطراری و موقت، در کمتر از یک سال و نیم از 37 هزار واحد احداثی، عملیات ساخت 27 هزار واحد به اتمام رسیده و مابقی نیز در دست اقدام است.
بازوند خاطرنشان کرد: زلزله اگرچه تلخی های زیادی به همراه داشت اما تهدیدهای آن یک فرصتی برای استان کرمانشاه بود.
وی یادآورشد: اگر امروز توفیقاتی حاصل شده انسجام ملی در استان صورت گرفته است و مهمتر از همه مردم پای کار آمدند.
امام جمعه جوانرود نیز در این همایش گفت: استاندار کرمانشاه با روحیه جهادی زحمات زیادی در مناطق زلزله زده کشیده و می کشند که جای قدردانی دارد.
ماموستا ملا احمدفخری، از توجه ویژه استاندار کرمانشاه به روحانیون و مسائل فرهنگی و اجتماعی استان قدردانی کرد.
فرماندار جوانرود هم گفت: زلزله آبان ماه سال گذشته که در جغرافای وسیعی از استان رخ داد بحران عظیمی بود که اگر مدیریت صحیح و جهادی استاندار کرمانشاه و همراهی و حمایت تمام ملت شریف ایران و بالاخص ائمه جمعه و جماعات و پیگیریهای نماینده مجلس نبود به یک بحران تبدیل می شد.
رستگار یوسفی افزود: حضور جدی و فعال استاندار کرمانشاه در مناطق زلزله زده و تشکیل جلسات مستمر شورای هماهنگی مدیریت بحران و متعاقب آن ستاد بازسازی مناطق زلزله زده، بازدیدهای میدانی و دیدار بی واسطه با زلزله زدگان وعینیت بخشیدن به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برتهدید زلزله به فرصت تنها گوشه ای از اقدام ها و تلاش های بی وقفه استاندار کرمانشاه بود.
وی اظهار داشت: 69 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره احداثی، معیشتی، بلاعوض و تعمیری به زلزله زدگان شهرستان جوانرود پرداخت شده و 58 هزار و 720 کیسه سیمان تحویل زلزله زدگان شده است.
امام جمعه پاوه هم گفت: الحق و الانصاف کمترین مسئولی مانند استاندار کرمانشاه بوده که با روحانیون همراه است و در زلزله آبان ماه 96 نیز وجود ایشان نعمتی برای استان کرمانشاه بود.
ماموستا ملا قادر قادری، به نقش روحانیون منطقه اورامانات در دفاع از اسلام و انقلاب اشاره کرد و افزود: در طول 40 سال از عمر انقلاب اسلامی روحانیون این منطقه با وجود همه همجه های ملی گرایان، تندروها و ... همراه نظام بوده وهستند و در برابر جنایات داعش نیز با عقلانیت مبارزه کرده اند.
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تلاش های استاندار در حوزه های مختلف به ویژه در زمان زلزله آبان ماه سال گذشته قابل تقدیر است.
شهاب نادری به نقش روحانیون در جبهه های فرهنگی اشاره کرد و افزود: روحانیون ما با وجود همه مشکلاتی که داشته و دارند مدافعانی برای اسلام و انقلاب بوده و هستند و امروز بیش از هر زمان دیگری به ارشاد و راهنمایی های روحانیون نیاز داریم.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
7453/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد همايش روحانيون زلزله اورامانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی پاسخ مقتدرانه علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،

متن پیام مشترک امام جمعه و استاندار کرمانشاه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«انا من المجرمین منتقمون»(به یقین ما از مجرمان انتقام خواهیم گرفت) آیه ۲۲ سوره سجده

پاسخ مقتدرانه، افتخارآمیز و عبرت‌آموز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری سایر نیروهای مسلح کشورمان به جنایات رژیم خبیث صهیونیستی که عمل به «وعده صادق» رهبر مقتدر و حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بود، موج بزرگی از شعف، امید و غرور را در ملت های مظلوم و مسلمان جهان بویژه جبهه مقاومت و ایران اسلامی ایجاد کرده است.
این اقدام تنبیهی، یک پاسخ مشروع و مطابق حقوق بین المللی به جنایت رژیم وحشی صهیونیستی در حمله موشکی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود که منجر به شهادت هفت تن از مستشاران قانونی کشورمان شده بود.
عملیات بی سابقه دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داد که جمهوری اسلامی هیچ تعرضی به فرزندان، خاک و منافع ملت ایران را بر نمی تابد.

 دشمنان ملت مؤمن ایران اسلامی خوب می‌دانند که رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی سال‌ها پیش فرمودند: «دوران بزن دررو تمام شده است.»
هدف کلیدی این پاسخ موشکی، تضمین بازدارندگی علیه جمهوری اسلامی، پایان جنگ در منطقه و مهار وحشی گری های رژیم کودک کش صهیونیستی بوده که بیش از شش ماه است در حال کشتار و نسل کشی و جنایت در منطقه است. 
به یاری خداوند متعال در این عملیات تاریخ ساز به حامیان و هم پیمانان رژیم خبیث صهیونیستی به خوبی تفهيم شد که جهانیان و به ویژه ملت‌های مستقل و آزاده نمی پذیرند که  این رژیم خبیث بدون توجه به قوانین بین‌المللی و حقوق انسانی، گستاخانه دست به هر کشتار و جنایتی بزند و هیچ عواقبی هم برای او نداشته باشد.
اینجانبان با قدردانی و تقدیر از درایت و تدابیر هوشمندانه و «وعده صادق» رهبر معظم انقلاب اسلامی و اقدام دقیق و شجاعانه نیروهای مسلح کشورمان، بار دیگر جنایت‌های رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و غزه و حمله به کنسولگری ایران را محکوم می کنیم و ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای جبهه مقاومت و سرداران و سربازان دلیر نظام اسلامی، برای امنیت و اقتدار ایران اسلامی سجده شکر به درگاه ایزد منان می‌ساییم.


حبیب الله غفوری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه
محمد طیب صحرائی
استاندار کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار کرمان از مناطق درخطر سیل جنوب کرمان
  • اقدامات تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان نتیجه طراحی اسرائیل بود
  • قدردانی امام جمعه و استاندار کرمانشاه از عملیات سپاه
  • پرهیز از هرگونه تعجیل بی‌مورد در واگذاری اراضی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین
  • پیام امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی پاسخ مقتدرانه علیه رژیم صهیونیستی
  • توزیع بیش از ۱۸ هزار تن آرد در مناطق روستایی کرمانشاه
  • پُر شدن کامل تالاب هشیلان به دنبال بارش‌های اخیر
  • راه‌اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در کرمانشاه
  • ظرفیت‌های چندگانه قصرشیرین می‌تواند بسترساز شکل‌گیری یک منطقه آزاد ممتاز باشد
  • مناطق آزاد و ویژه، سرپنجه‌های اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی هستند