Web Analytics Made Easy - Statcounter

٦ هزار و ١٩٢ درخواست کاربران در طول سال ١٣٩٧ در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به ثبت رسیده که از این میان به ٥ هزار و ٦٨٨ درخواست از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌ها پاسخ داده شده است. به طور کلی میانگین پاسخگویی به درخواست‌های مردمی ٨٤ درصد و مدت زمان پاسخگویی ٣٤ روز اعلام شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، همچنین ٦٠٣ شکایت از نحوه پاسخگویی دستگاه‌ها به درخواست‌های مردمی در سال ۹۷ به ثبت رسیده که به ٣٢٥ شکایت پس از بررسی مجدد، پاسخ داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی و ارزیابی درخواست‌هایی که منتج به شکایت شده نشان می‌دهد که ١١٩ درخواست با کارکرد سامانه و قانون انتشار نامرتبط بوده، مخاطب بدون اطلاع از این موضوع درخواست خود را ثبت کرده و چون پاسخ متناسب با آن را دریافت نکرده از دستگاه موردنظر شکایت کرده است.

این ارزیابی همچنین نشان می‌دهد بیشترین درخواست‌هایی که مردم از دستگاه‌ها داشته‌اند و به شکایات و نارضایتی آنها منجر شده مربوط به درخواست اطلاعات در زمینه نامه‌ها و مکاتبات اداری، مصوبات، ضوابط و قوانین، آمار و اطلاعات و اطلاعات قراردادها بوده است.

به عبارت دیگر، برخی دستگاه‌ها در ارائه نامه‌ها و مکاتبات اداری، مصوبات و قوانین، آمار و اطلاعات و اطلاعات قراردادها به مردم ضعیف عمل کرده‌اند.

شمار دستگاه‌های اجرایی بخش‌های دولتی و خصوصی پیوسته به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به ٥٧٤ دستگاه رسید.

گزارش وضعیت شکایات مردمی از دستگاه‌های متصل به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به تفکیک در جدول ذیل آمده است:

ردیف موضوع تعداد ۱ نامرتبط با کارکرد سامانه و قانون انتشار ۱۱۹ ۲ نامه‌ها و مکاتبات اداری ۱۰۷ ۳ مصوبات و ضوابط، قوانین و مقرارات ۹۴ ۴ آمار و اطلاعات ۶۳ ۵ اطلاعات و قراردادها ۵۷ ۶ اطلاعات بودجه‌ای ۳۹ ۷ اطلاعات مجوزها ۲۸ ۸ نظام ارتباطی ۲۴ ۹ اطلاعات استخدامی ۱۸ ۱۰ اطلاعات شهری و تقسیمات کشوری ۱۸ ۱۱ اطلاعات حقوق و مزایای مدیران و کارکنان ۱۳ ۱۲ اطلاعات بانکی ۸ ۱۳ شماره‌های تلفن و نمابر ۶ ۱۴ اطلاعات مالیاتی ۳ ۱۵ اطلاعات انتخابات‌ها ۳ ۱۶ اطلاعات حوزه سلامت ۲ ۱۷ تفاهم‌نامه‌ها ۱

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳

مازیار مباشری مدیرکل دفتر تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی از سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های این حوزه در سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳ گفت: در سال جاری استفاده از فناوری‌های نو و نوین را در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در دستور کار قرار دادیم و همچنین موضوع سامانه صدور مجوزهای کسب و کار وزارت اقتصاد نیز در این حوزه دنبال می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که در این حوزه در سال جدید دنبال می‌شود، تنظیم روابط ذی‌نفعان بر بستر ابر دولت الکترونیک است که ابر دولتی، مصوبه‌ای است که در برنامه هفتم به تصویب می‌رسد و تکلیف دستگاه‌ها این است که بر روی ابری که در مراکز داده شکل می‌گیرد، داده‌هایشان را قرار دهند.

مباشری در پایان تصریح کرد: قطعاً در سال ۱۴۰۳ تمرکز زیادی در مهاجرت دستگاه‌ها و قرار دادن داده‌های خود در مراکز داده خواهیم داشت و بسترها و زیر ساخت‌های لازم فراهم می‌شود.

کد خبر 6077949 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • انتشار شماره پنجم سمرقند با ویژه‌نامه تاریخ و فرهنگ «بخارا»
  • صهیونیست‌ها از منافقین درخواست کمک کردند!
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 
  • انتشار پایان‌نامه‌های برتر تقاضا محور برای مهار تورم و رشد تولید از دانشگاه شهرکرد
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • هاآرتص از هک شدن اطلاعات حساس صهیونیست‌ها خبر داد