Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@19:25:19 GMT

اکنون زمان مناسبی برای خرید خودرو نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۲۶۶۷

اکنون زمان مناسبی برای خرید خودرو نیست

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: با توجه به حباب 20 تا 30 درصدی قیمت خودرو، بهتر است متقاضیان، خرید خود را به تعویق بیاندازند.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: «محمدرضا نجفی منش»توصیه کرد اگر افرادی برای کسب سود قصد خرید خودرو دارند، از خرید منصرف شوند، زیرا پیش بینی می شود قیمت ها نزولی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: این روزها و با تزریق چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی به قطعه سازان، تعداد تولید خودروها افزایش یافته و 2 خودروساز بزرگ و سایر خودروسازان در مجموع روزانه بیش از چهار هزار و 200 دستگاه تولید دارند.
این مقام صنفی اظهار داشت: تا روز پنجشنبه هفته گذشته (23 اسفندماه) حدود 90 درصد این مبلغ به حساب قطعه سازان واریز شد.
به گزارش ایرنا، پس از اینکه چهاردهم بهمن ماه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به 2 شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا خبر داد، عملیات اجرایی تخصیص این مبلغ به قطعه سازان در شرکت های خودروساز آغاز و مقرر شد بانک ها مطابق فهرستی که خودروسازان در اختیارشان قرار دادند، مبالغ را به طور مستقیم به قطعه سازان پرداخت کنند.
در این زمینه، قرار شد برای تزریق نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی، 11 هزار میلیارد تومان در 2 بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و 844 میلیون یورو بود.
نجفی منش در ادامه با بیان اینکه ظرفیت تولید بیش از این رقم نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای سال 98 تولید یک میلیون و 250 هزار دستگاه خودرو برنامه ریزی شده است.

** مافیای خودرو و قطعه نداریم
وی وجود هرگونه مافیا در صنایع خودروسازی و قطعه سازی را بی پایه و اساس برشمرد و گفت: کمبود نقدینگی و تخصیص ارز در ماه های گذشته، شرایط دشواری را برای هر دوی این صنایع رقم زد.
این مقام صنفی درخصوص مطالبات ارزی قطعه سازان نیز گفت: قرار بود مبلغ 844 میلیون یورو به دست قطعه سازان برسد، اما تاکنون محقق نشده است. در این زمینه پیشنهاد کردیم بانک مرکزی این ارز را در اختیار بانک ها قرار دهد تا آنها نیز به صورت ریالی در اختیار قطعه سازان قرار دهند و پس از 9 ماه به صورت ریالی برگردانیم.
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور همچنین درباره تعدیل قیمت قطعات خودرو خاطرنشان ساخت: قیمت برخی قطعات توسط 2 خودروساز بزرگ کشور تعدیل شده و در بقیه موارد نیز قطعه سازان به ارسال مدارک و مستندات خود پرداخته اند که باید از سوی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت شود.

** زیان 13 هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا
وی یادآور شد: مطابق محاسبات، امسال 2 خودروساز بزرگ کشور بیش از 13 هزار میلیارد تومان زیان داشته اند و امید می رود با افزایش تولید و تحویل خودروها به مردم، از زیان آنها کاسته شود.
نجفی منش تاکید کرد: فروش خودرو از سوی خودروسازان با فرمول پنج درصد زیر قیمت بازار، به شرط اجرای درست، مستمر و متداوم، عرضه خودروسازان به تعادل در قیمت ها خواهد انجامید؛ شیوه ای که سال 76 نیز در بازار با موفقیت اجرا شد و تا 10 سال پس از آن کمترین تنش را در بازار شاهد بودیم.
وی طرح این ادعا از سوی برخی که خودروسازان در هفته های گذشته با توقف عرضه موجب گرانی خودرو در بازار شدند تا قیمتگذاری کارخانه ای بر مبنای فرمول پنج درصد زیر قیمت بازار افزایش یابد را رد کرد و گفت: در آن 2 هفته مجوز فروش به خودروسازان داده نشده بود.
این مقام صنفی یادآور شد: گرچه در آن هفته ها قیمت در حاشیه بازار بالا رفت اما چیزی دستگیر خودروسازان نشد، زیرا قیمت های کنونی برمبنای قیمت بازاری بهمن ماه محاسبه می شود.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000D6b برچسب ها: خودرو ، قطعه سازان ، نیروی محرکه ، بانک مرکزی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: خودرو قطعه سازان نیروی محرکه بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد

به گزارش خبرنگار مهر، داشتن مسکن هم‌اکنون جز محورهای اصلی زندگی هر فرد محسوب می‌شود؛ زیرا ارتباط مستقیم با افزایش سطح کیفیت و رفاه زندگی دارد؛ اما هم‌اکنون قیمت مسکن به حدی افزایش پیدا کرده است که جز دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش، اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت. افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

برهمین اساس هفته گذشته رئیس جمهور اعلام کرد «قانون جوانی جمعیت یعنی قانون تشویق‌کننده برای تشکیل خانواده و ترجمان قانون جمعیت حمایت برای تشکیل و توسعه خانواده و فرزندآوری است.

وی در ادامه با بیان این‌که دولت سیزدهم خودش را برای حمایت از خانواده موظف می‌داند عنوان کرد: دولت فقط در سخن حمایت نمی‌کند. وعده داده بودم که باید از جوانان حمایت کنیم تا تشکیل خانواده دهند. هم برای تحقق این وعده، هم برای عملی کردن قانون و در عین حال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرتبط، پیگیر تحقق این وعده هستیم.»

ناگفته نماند، افزایش قیمت مسکن در حالی است که کف حقوق وزارت کار در سال (۱۴۰۲) حدود هشت میلیون تومان تعیین شده بود و حقوق کارگران (با تبدیل ریال به دلار) ،۱۳۱ دلار است، که همین مبلغ حقوق دریافتی را باید برای اجاره خانه پرداخت کند؛ مبلغ مازادی برای مخارج دیگر باقی نخواهد ماند، اما بر اساس استانداردها، تنها تا سقف ۳۰ درصد از درآمد هر فرد باید صرف مسکن شود.

همچنین براساس شرایط کنونی بازار مسکن، دولت تا کنون هیچ اقدام مؤثری برای تنظیم تورم مسکن و تورم اجاره برای «بازگشت قیمت‌ها به سطح معقول» انجام نداده است.

طبق تأکیدات سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و رهبر معظم انقلاب مسکن یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۷» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۳ متری در منطقه ۱۷ محله خزانه تهران با عمر ۵ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۷ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۷) عمر ساختمان قیمت هر متر (تومان)
آذری ۱۳۹۵ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فلاح - شاندیز ۱۳۹۲ ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
امام‌زاده حسن ۱۳۹۷ ۴,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
باغ خزانه ۱۳۹۸ ۴,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بلورسازی ۱۳۹۶ ۵,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جلیلی ۱۴۰۳ ۴,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
زمزم ۱۴۰۱ ۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
زهتابی ۱۳۹۱ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سجاد - فلاح ۱۳۹۵ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
گلچین ۱۴۰۲ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، بر اساس آمار، شاخص دسترسی به مسکن ۱۰۷ یا ۱۰۹ سال شده، حال چه کسی می‌تواند ۱۰۹ سال زنده و تمام عمر خود را کار کند؛ با وجود گرانی‌ها و مشکلات بعدی کشور قطعاً رسیدن به این موضوع، تقریباً یک امر محال است.

کد خبر 6084522 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد