Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@08:22:14 GMT

25 کارگاه صنایع دستی مازندران میزبان گردشگران نوروزی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۲۶۹۸

25 کارگاه صنایع دستی مازندران میزبان گردشگران نوروزی

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، سیف الله فرزانه ضمن اعلام برنامه ریزی ها در خصوص ایجاد سفر با نشاط و متفاوت برای گردشگران، از آمادگی 25 کارگاه صنایع دستی در شهرستان های استان مازندران جهت بازدید گردشگران خبرداد.
وی افزود: چهار کارگاه زیور آلات سنتی، نمدمالی سنتی، سفال و سرامیک، حصیربافی در شهرستان رامسر، هشت کارگاه صنایع دستی سفال، چادر شب بافی و لاک تراشی در شهرستان نور ، چهار کارگاه صنایع دستی گره چینی، سفال، گلیم بافی و بافته های داری در شهرستان چالوس در این ایام پذیرای مهمانان نوروزی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل مبراث فرهنگی همچنین گفت: یک کارگاه صنایع دستی خراطی چوب در شهرستان نوشهر، چهار کارگاه صنایع دستی معرق چوب، منبت چوب، سرامیک سازی و سوخت نگاری، 2 کارگاه صنایع دستی نقاشی سفال و سفال در شهرستان قائمشهر، یک کارگاه صنایع دستی گره چینی و یک کارگاه سرامیک در شهرستان آمل آماده پذیرایی از گردشگران در ایام نوروز 98 می باشند.
گفتنی است امسال 22 نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان های استان مازندران برای معرفی و فروش صنایع دستی و بومی در ایام نوروز برگزار می شود.
7335/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان مازندران صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری گردشگران نوروزی نقاشی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ ولی جهانی گفت: از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون، هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف به گیلان وارد شدند و از اماکن تفریحی، طبیعی و تاریخی استان دیدن کردند.

وی از افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندرانزلی به ترتیب بیشترین سفر گردشگران خارجی به استان را داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: تخت‌های واحد‌های اقامتی گیلان در طول سفر‌های نوروزی امسال ۱۰۰ درصد استفاده شد که این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از سفر به گیلان است.

وی با بیان اینکه استان گیلان از حدود ۲ سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور قرار گرفته است، اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت بنا‌های تاریخی و برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال در افزایش سفر گردشگران به گیلان تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران
  • برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • برگزاری جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ
  • دستگیری ۲ حفارغیر مجاز در شهرستان بهشهر