Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:12:33 GMT

هزاران نفر در لندن علیه نژادپرستی تظاهرات کردند

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۲۷۱۷

هزاران نفر در لندن علیه نژادپرستی تظاهرات کردند

لندن - ایرنا - هزاران نفر از مردم انگلیس روز شنبه ضمن اعلام انزجار از حادثه مرگبار و تروریستی روز گذشته در نیوزیلند، در اعتراض به نژادپرستی و تبعیض نژادی در لندن دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایرنا، در این تظاهرات گروه‌های مختلفی ازجمله نهادهای حقوق بشری، ضد جنگ، اتحادیه‌های کارگری، دانشجویی، حامیان پذیرش مهاجران و سازمان‌های اسلامی شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این حرکت اعتراضی که در آستانه سالروز مبارزه با نژادپرستی برگزار شد شرکت‌کنندگان در خیابان‌های مرکزی لندن به سمت ساختمان نخست‌وزیری راهپیمایی کردند.
آن‌ها علاوه بر شعارهایی همچون «نه به اسلام‌هراسی، نه به نژادپرستی»، «واضح و روشن اعلام می‌کنیم، از مهاجران استقبال می‌کنیم»، و «ترزا می، شرمت باد»، خواستار مقابله باسیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی شدند.
تظاهرکنندگان همچنین پارچه نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آن عبارت‌هایی همچون دست از آزار زنان مسلمان بردارید، مهاجران خوشامدند، در مقابل نژادپرستی و اسلام‌هراسی می‌ایستیم، جان سیاه‌پوستان، ارزشمند است و برگزیت و ترامپ، زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند نوشته‌شده بود.
دیانا آبوت وزیر کشور دولت در سایه حزب کارگر انگلیس و شماری از کنشگران مدنی، در پایان این حرکت اعتراضی، علیه سیاست‌های تبعیض‌آمیز دولت می و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که منجر به خیزش جریانات دست راستی شده است، سخنانی بیان داشتند.
سخنرانان افزایش نفرت از اقلیت‌های قومی، به‌ویژه مسلمانان را ناشی از پیامدهای منفی سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت خواندند.
این تظاهرات در حالی برگزار شد که در حمله روز گذشته به دو مسجد «نوورد» و «النور» در شهر کرایست ‌چرچ نیوزیلند دست‌کم 49 تن کشته و 50 نفر رخمی شدند.
این دو حمله هم‌زمان با اقامه نماز جمعه، اتفاق افتاد.
جاسیندار آردن نخست‌وزیر نیوزیلند در پی این حمله‌های مسلحانه با اعلام این‌که «مهاجم یک شهروند استرالیا، تروریست راست‌گرا و وحشی بوده و دستگیرشده است، از این روز به‌عنوان «یکی از تاریک‌ترین روزهای کشورش» نام برد.
مظنون اصلی یک مرد 28 ساله اهل استرالیا با تبار انگلیسی توصیف‌شده که پیشتر بارها در صفحات مجازی خود از حضور مهاجران مسلمان در سرزمین‌های اروپایی ابراز خشم کرده بود.
در همین پیوند، دولت انگلیس ضریب امنیت ساجد را در سایه حادثه تروریستی نیوزیلند افزایش داده است. مقام‌های امنیتی و دولتی انگلیس هم دیروز در یک جلسه اضطراری درباره راهکارهای افزایش امنیت مساجد این کشور رایزنی کرده‌اند.
گفتنی است روز 21 مارس (اول فروردین ماه) از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز مقابله با نژادپرستی انتخاب شده است.
اروپام ** هـ ن ** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس نژادپرستي تظاهرات اعتراض آميز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان صهیونیست علیه کابینه کنونی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک‌نشینان معترض امشب نیز در برابر محل اقامت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زده‌اند.

بر اساس اعلام این رسانه‌ها شهرک‌نشینان معترض طی این تظاهرات روبروی محل اقامت نتانیاهو در منطقه اشغالی «قیساریا» را به آتش کشیده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیست اعلام کردند که این شهرک‌نشینان معترض خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه و آزادی اسیران صهیونیست نزد مقاومت هستند.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

کد خبر 6085926

دیگر خبرها

  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • توخل به انگلیس برمی‌گردد: لندن نه، این بار منچستر!‏
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • منچسترسیتی با غلبه بر چلسی به فینال جام حذفی صعود کرد
  • هزاران صهیونیست بازهم خواستار استعفای نتانیاهو شدند