Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@14:15:26 GMT

افزایش ۱۰ درصدی قیمت CNG از ابتدای خرداد۹۸

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۲۹۳۴

افزایش ۱۰ درصدی قیمت CNG از ابتدای خرداد۹۸

براساس مصوبه هیأت دولت، نرخ CNG از تاریخ ۱ خرداد ۹۸ از ۴۱۴۰ ریال به ۴۵۳۲ ریال برای هر مترمکعب افزایش می‌یابد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ وزارت نفت را موظف کرد تا با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه‌سوز، نسبت به هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی و ایجاد بستر لازم جهت اتصال سامانه هوشمند جایگاه‌های سوخت به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) و سامانه اطلاعات خودروهای گازسوز وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نماید به نحوی که از تاریخ اول دی سال ۱۳۹۸ امکان سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی صرفاً برای خودروهای دوگانه‌سوز که در کارت شناسایی آنها عبارت "دوگانه‌سوز" یا "دوگانه‌سوز تبدیلی" درج شده و دارای گواهی معاینه فنی معتبر هستند، فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

سال آینده چند لیتر بنزین می‌سوزد؟

همچنین براساس این مصوبه پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است براساس دریافت گواهی تبدیل سامانه سوخت‌رسانی خودرو که توسط مراکز خدمات فنی مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده و به تأیید نماینده شرکت بازرسی دارای صلاحیت از سازمان ملی استاندارد ایران رسیده است، نسبت به اصلاح و تعویض مدارک شناسایی این خودروها و درج عبارت "دوگانه‌سوز تبدیلی" در آنها اقدام کند.

به منظور تأمین منابع مالی اجرای الزامات ایمنی و هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) و کمک به تعویض مخازن وسایل نقلیه با سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG) نرخ گاز از تاریخ اول خرداد ۱۳۹۸ از ۴,۱۴۰ ریال به ۴,۵۳۲ ریال در هر متر مکعب افزایش می‌یابد.

منابع حاصل از این افزایش به عنوان منابع شرکت ملی گاز ایران محسوب می‌شود و با رعایت قوانین و مقررات مربوط، در راستای اجرای این تصویب‌نامه براساس دستورالعملی هزینه خواهد شد که توسط وزارت نفت با همکاری وزارتخانه‌های کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

متن کامل این مصوبه دولت از اینجا قابل مشاهده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی سوخت CNG قیمت بنزین قیمت نفت گاز طبیعی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۱۴ میلیون متر مکعب گاز از جایگاه‌های سوخت اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، میرسعید سیدمتین با اشاره به توزیع ۲۱۴ میلیون و ۵۳۴ هزار متر مکعب گاز به جایگاه‌های CNG استان گفت: از این میزان گاز تحویلی، بیش از ۱۹۶ میلیون متر مکعب مربوط به جایگاه‌های داخل شهری و بیش از ۱۸ میلیون متر مکعب مربوط به جایگاه‌های بین راهی بوده است.
وی با اشاره به در دسترس بودن جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی در اقصی نقاط استان، افزود: ۷۰ جایگاه CNG در استان برای توزیع گاز فعالیت می‌کنند و از این تعداد ۲۶ جایگاه در سطح شهر اردبیل و ۴۴ جایگاه در سایر نقاط استان فعال هستند.
مدیرعامل شرکت گاز اردبیل گفت: با توجه به تعداد جایگاه‌های سوخت در استان اردبیل، در زمینه توزیع و تحویل گاز به خودرو‌ها مشکلی وجود ندارد و دسترسی به جایگاه‌های سوخت سی ان جی در اقصی نقاط استان به سهولت امکانپذیر است.
سیدمتین ارتقای ضریب نفوذ گاز طبیعی در صنعت حمل و نقل را از اهداف استراتژیک صنعت گاز عنوان و اظهار کرد: در دسترس بودن، درصد بالای ایمنی، بازدهی مطلوب سوخت، حذف رسوبات سرب از مواد حاصل از احتراق، هزینه پایین تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه گاز طبیعی نسبت به وسایل نقلیه با سوخت فسیلی، عمر بالاتر روغن موتور، کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در مقایسه با وسایل نقلیه بنزینی و ارزان بودن نسبت به بنزین از مزایای گاز طبیعی است.

دیگر خبرها

  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • قیمت پژو ۴۰۵ در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات اخیر؛ قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم چند بود؟
  • برقراری ۳.۵ میلیون تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱
  • توزیع بیش از ۲۱۴ میلیون متر مکعب گاز از جایگاه‌های سوخت اردبیل
  • سیلاب‌ها در مسیر جنوب ایران؛ مدارس اين استان‌ها تعطیل شد