Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اقبال صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران‌وکرون با اشاره به سهمیه وام اشتغالزایی اداره ارشاد در سال جاری اظهار کرد: یکی از مهمترین پرونده‌های اشتغالزایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران‌وکرون راه اندازی کارگاه ساخت عروسک نمایشی توسط بخش خصوصی و تسهیلات بانکی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: برای راه اندازی این کارگاه یک میلیارد ریال هزینه شده که زمینه اشتغال سه نفر را نیز فراهم کرده البته امکان گسترش آن در سال‌های آینده وجود دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران‌وکرون ادامه داد: پرونده‌های اشتغال‌زایی این اداره در حوزه آموزشگاه‌های مهارتی بوده که با پیگیری متقاضیان آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه تولیدات فرهنگی و هنری شاخص، قابلیت عرضه به بازار دارد، تصریح کرد: تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری به بازار، تقاضا دارد که باید متناسب با ظرفیت‌های رقابتی بازار باشد و به سلیقه مخاطب نیز توجه شود.

صالحی با بیان اینکه باید در حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی نیز فعالیت داشته باشیم، خاطرنشان‌کرد: طرح‌های پیشنهادی برای این حوزه باید مطرح شود که البته مورد توجه و اقبال عمومی نیز قرار گیرد. 

  انتهای پیام/م    باید در حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی نیز فعالیت داشته باشیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر تخصصی فرهنگ و هنر در جهاد دانشگاهی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی با همراهی برخی از اعضای هیات رییسه این نهاد، عصر پنجشنبه، ۳۰ فروردین ماه با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: پیوند رباتیک دانشگاه و صنعت/ رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی سابقه طولانی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد و بنیانگذار بسیاری از رویدادهای مهم این حوزه بود ادامه داد: امید است این نهاد مجدد به آن دوره برگردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سابقه انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچون تئاتر، فیلم و موسیقی دانشجویی توسط جهاددانشگاهی گفت: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها اقدامات فاخری در این زمینه انجام می‌داد که امیدواریم دوباره این فعالیت‌ها فعال شود.

وی افزود: جهاددانشگاهی باید در دانشگاه‌ها در کنار سایر بخش‌های ذیربط، در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری مهمترین بازیگر باشد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه آماده انجام حمایت‌های لازم از طرح‌ها و برنامه‌های جهاددانشگاهی در حوزه هنر و فرهنگ هستیم گفت: در بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاهیان اعتباراتی پیش بینی شده که آیین نامه آن برای سال ۱۴۰۳ در حال تصویب است که جهاددانشگاهی می‌تواند از ظرفیت‌های این آیین نامه استفاده کند، ما نیز آماده حمایت از طرح‌های فرهنگی و هنری دانشجویی جهاددانشگاهی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ابلاغ تاسیس شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی نقش ویژه‌ای در تاسیس این شهر جهانی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دولت زیرساخت‌های لازم را برای تاسیس این شهر جهانی آماده می‌کند ادامه داد: امیدوارم به کمک جهاددانشگاهی و سایر بخش‌ها یک کار جهادی در این حوزه اتفاق بیفتد.

اسماعیلی همچنین در رابطه با سخنان رییس جهاددانشگاهی پیرامون اقدامات این نهاد در حوزه تحقق شعار سال گفت: باید برای شعار سال پیوست فرهنگی تدوین شود که در حال انجام آن هستیم.

حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی نیز در این دیدار با تقدیر از برنامه‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سالی که گذشت بسیاری از رویدادهای فرهنگی هنری و جشنواره‌ها با وجود تمام کارشکنی‌ها و تبلیغات منفی دشمنان با استقبال خوب مردم مواجه شد.

وی همچنین با اشاره به حماسه بزرگ تنبیه اسرائیل توسط رزمندگان دلاور و پرافتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت گفت: این اقدام ارزشمند باید به خوبی در رسانه‌ها تبیین شود که رسانه‌های جهاددانشگاهی فعالیت‌هایی را در این زمینه انجام داده‌اند.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری این نهاد گفت: برگزاری مسابقات ملی مناظره، نظرسنجی‌های مرکز افکارسنجی ایسپا، رویدادهای فرهنگی، انتشار کتاب‌های این حوزه و... برخی از این اقدامات است که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی این حوزه درخواست حمایت برای برگزاری رویدادهای تخصصی و انجام مطالعات تحقیقاتی داریم.

رییس جهاددانشگاهی به تدوین بسته سیاستی تحقق شعار سال مهار تورم و رشد تولید توسط پژوهشگاه علوم انسانی و اجتماعی جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: این بسته برای دولت ارسال شده است که با ابلاغ از طرف دفتر ریاست جمهوری وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی می‌توانند از سیاست‌های پیشنهاد شده بهره‌مند شوند.

وی همچنین از ابلاغ تاسیس شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور قددانی کرد و گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و دیگر بخش‌های فرهنگی جهاددانشگاهی آماده تحقق اهداف این شهر جهانی هستند.

مسلمی نائینی با اشاره به انجام تحقیقات علمی در زمینه فرهنگ و هنر در جهاددانشگاهی گفت: دفتر تخصصی فرهنگ و هنر در این نهاد در حال راه‌اندازی است.

رییس جهاددانشگاهی در این دیدار همچنین به برنامه‌ریزی برای برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان توسط این نهاد اشاره کرد.

گفتنی است، حسن فارسی معاون هماهنگی و امور مجلس، کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی، سید رضی آقا سیدی معاون پشتیبانی و امور منابع، ابراهیمی معاون رییس جهاددانشگاهی و رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، امیر طهرانچی مشاور و مدیرکل حوزه ریاست، دکتر ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی این نهاد و همچنین سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ، مهدی نور علیشاهی و عاطفه خادمی مشاورین وزیر فرهنگ از حاضران در جلسه بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227717 برچسب‌ها آموزش عالی

دیگر خبرها

  • نظارت بر روند تولید آثار هنری با محتوای سالم و ارزشی ضروری است
  • وزارت ارشاد و حوزه هنری تفاهمنامه امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه فرهنگ‌وارشاد استان تهران و حوزه هنری
  • دفتر تخصصی فرهنگ و هنر در جهاد دانشگاهی راه‌اندازی می‌شود
  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • مسابقه تصویرگری حمله موشکی سپاه به اسرائیل در نیمروز برگزار شد
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس
  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد