Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:10:00 GMT

معترضان آلبانیایی خواستار استعفای دولت شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۳۶۷۴

معترضان آلبانیایی خواستار استعفای دولت شدند

تهران - ایرنا - هزاران تن از هواداران گروه مخالف دولت آلبانی روز چهارشنبه در پایتخت این کشور تظاهرات کردند و خواستاراستعفای نخست وزیر شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از تیرانا، معترضان با تجمع در مقابل دفتر کار«ادی راما» نخست وزیر سوسیالیست آلبانی، دولت را به فساد مالی و ارتباط با جرایم سازمان یافته متهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروه مخالف آلبانی که نمایندگانش در پارلمان کرسی های خود را ترک کرده اند، ضمن خودداری از مذاکره با نخست وزیر، خواستار تشکیل کابینه ای انتقالی بدون حضور وی است تا شرایط برای برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور مهیا شود.
آمریکا و اتحادیه اروپا به گروه مخالف در خصوص متوسل شدن به خشونت هشدار داده و این گروه را به نشستن پای میز مذاکره ترغیب کرده اند.
با این وجود، معترضان در حالی که قصد حمله به ساختمان پارلمان و ورود به آن را داشتند، با پلیس درگیر شدند.
پلیس برای متفرق کردن معترضان، با شلیک گاز اشک آور از ماشین های آب پاش استفاده کرد و تعدادی از معترضان در جریان این زد و خورد زخمی شدند.
سوسیالیست های حاکم در آلبانی 74 کرسی از 140 کرسی پارلمان را در اختیار دارند. برخی از کرسی های خالی در پارلمان در اختیار نامزدهای گروه مخالف قرار گرفته است.
آلبانی ماه گذشته نیز صحنه تجمع مردمی در مقابل دفتر کار نخست وزیر بود، به طوری که معترضان ضمن تلاش برای شکستن درهای این ساختمان و ورود به آن، خواستار استعفای نخست وزیر و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.
معترضان در آلبانی خواستار برقراری دموکراسی از طریق پارلمان منتخب مردمی و نه به واسطه پول و تهدید جنایتکاران، هستند.
نخست وزیر آلبانی می گوید اصلاحات قضایی پیشنهادی وی باعث پاکسازی فساد از سیستم قضایی می شود و امکان ملحق شدن این کشور به اتحادیه اروپا را فراهم می کند.
آلبانی کشوری واقع در جنوب شرق اروپاست. این کشور عضو نهادهای مهمی چون سازمان ملل، بانک جهانی، یونسکو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و سازمان تجارت جهانی است و کاندید رسمی عضویت در اتحادیه اروپا محسوب می شود.
شبک**اروپام**9109**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آلباني اعتراض استعفاي دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه است

به گزارش صدای ایران، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.


وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.
وزیر ارتباطات همچنین گفت: این کارگروه  تعیین مصادیق مجرمانه ۱۲ عضو دارای حق رای  دارد که وزارت ارتباطات یک عضو است و دولت در کل ۶ رای دارد. اکثریت با دولت نیست و باید تصمیم جمعی گرفته شود.


وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی برای ساخت و پرتاب ماهواره داریم. ظرف یکی دو ماه آینده رونمایی و پرتاب ماهواره اتفاق خواهد افتاد.

دیگر خبرها

  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه است
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند