Web Analytics Made Easy - Statcounter

سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: اشتغالی که توسط مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای ایجاد می‌شود کم هزینه، پایدار، مولد است وبارمالی بر دوش دولت نمی‌گذارد بلکه از ظرفیت‌های موجود جامعه بصورت بهینه استفاده شده است.

وی تصریح کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای درجهت توسعه مهارت آموزی منجربه اشتغال در کنار برنامه‌های ازپیش تعیین شده چند برنامه نوآورانه، خلاقانه وخارج از برنامه مصوب و اعلامی تدوین، برنامه ریزی واجرا نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سواعدی عنوان کرد: انسان غنی از آموزش‌های جدید نیست و با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی لازم است همیشه در حال آموزش وتوسعه خود باشد درواقع درعصرحاضر انسان‌های با سواد کسانی هستند که توان خودآموزی داشته باشند وکسی که در عصرحاضر نتواند خودآموزی کند بی سواد تلقی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان ادامه داد: مدیریت یک مجموعه آموزشی نیازبه خود آموزی مستمر دارد و اهمیت دارد روسای مراکز و دیگر کارشناسان برنامه ویژه‌ای برای خود آموزی داشته باشند.

سواعدی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اجرایی سال ۹۷ ارزنده ودرنوع خود شایسته تقدیر است گفت: رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای باوجود تنگنا‌های مالی وبرخی سختی‌ها و کاستی‌ها درسال جاری درحد توان بخوبی اجراشد.

وی افزود: در این سال چند برنامه خاص وفوق العاده که خارج از سیستم آموزشی برای تغییر رویکرد مهارت آموزی اجراشد

وی ادامه داد: تغییر در روش‌ها وایجاد یک تفکر جدید درحوزه انتقال مهارت، ایجاد فرصت‌های جدید برای پشتیبانی از آموزش مهارتی ازطریق جذب بخشی از اعتبارات مسئولیت اجتماعی ازسوی صنایع و سوق دادن این منابع به سمت توسعه مهارت آموزی، شناسه کارمنابع انسانی یکی دیگراز برنامه خارج ازبرنامه سازمانی بود که هدف از ورود فنی وحرفه‌ای درشورای سیاستگذاری اجرای آیین نامه نظام صلاحیت حرفه‌ای است که این می‌تواند از طرح‌های موفق کشوری تبدیل شود.

این مقام مسئول بیان داشت: برگزاری دومین سمینار مسئولیت اجتماعی، محرومیت زدایی و توسعه منابع انسانی تحت عنوان که دراین سمینار مقررشد کمیته راهبری مسئولیت اجتماعی در شهرستان‌ها تشکیل شود که انتظار می‌رودروسای مراکز برای رسیدن به هدف با فرمانداری‌ها هماهنگ وپیگیری لازم را داشته باشند و جذب منابع مالی جدید بیش از گذشته احساس می‌شود ونیاز است با تعامل، هم افزایی سایر دستگاه‌ها برای توسعه مهارت کمک کرد.

وی تاکید کرد: تغییراتی در دستوالعمل ها، رویکرد‌ها وبرنامه‌های سازمان اتفاق افتاده که ضرورت دارد از سوی روسای مراکزآموزشی رصد، احصاء ومورد مطالعه قرار گیرند و ضرورت دارد متصدیان این حوزه شیوه نامه جدید را مطالعه وآموزش‌های لازم رابرای ارایه خدمات بهتر فراگیرند.

سواعدی درپایان ابراز امیدواری کرد درسال جدید با عزمی راسخ و توان مضاف تلاش شود تا خدمات صادقانه و در خور شایسته به مردم  ارایه  شود.

گفتنی است:  در پایان آخرین جلسه شورای اداری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از روسای مراکز آموزشی و همسرانشان با اهداء لوح و هدایا تقدیر شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ایی هرمزگان گفت: تا پایان سال هم رشته لوله کشی صنعتی که زیرمجموعه طرح نفت است، در مرکز میناب راه اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ شروع آموزش‌های طرح تابستانه فنی و حرفه‌ای در جاسک
محمد بذرافشان افزود: کارگاه‌هایی که برای مهارت آموزی به بخش خصوصی واگذار می‌شود به هنرجویان بصورت رایگان آموزش می‌دهند.
وی گفت: در مرکز فنی و حرفه ایی میناب ۱۶ رشته آموزشی وجود دارد که پارسال دو هزار و ۷۹۷ تن در مراکز ثابت و سیار توانستند مهارت فنی دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز فنی و حرفه ای برای تحقق شعار سال