Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@11:37:26 GMT

خدمت رسانی بیش از ۲۰ هزار خادم به زائرین نوروزی در قم

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۴۳۳۳

خدمت رسانی بیش از ۲۰ هزار خادم به زائرین نوروزی در قم

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: ۲۰ هزارو ۶۰ نفرخادم روزانه درایام نوروز به زائرین خدمت رسانی می‌کنند همچنین ۱۷هزارخادم افتخاری در ایام نوروز در دو شیفت شبانه وروزانه آماده خدمت رسانی به زائرین حرم مطهر می باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، هادی محمود نژاد امروز شنبه(25 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به خدمت رسانی به زائرین نوروزی حرم حضرت معصومه(س) در استان قم گفت: همزمان با فراررسیدن عید نوروزو سال جدید برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته تا در ایام نوروز خدمت رسانی مناسبی به زائران حرم حضرت معصومه(س) در بخش‌های مختلف صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: در همین راستا 20  هزار و 60 نفر خادم  روزانه در این ایام  نوروز به زائرین خدمت رسانی می‌کنند همچنین خودروهای زائربر نیز برای سالمندان و بخش امانات در راستای خدمات  رسانی به زائرین در نر گرفته شده است.

 

وی  ادامه داد: در ایام نوروز حدود 11 هزار نفر از زائرین حرم حضرت معصومه(س) در زائرسرای کوثر اقامت وپذیرایی خواهند شد هر چند مساله اسکان زائرین جزو مشکلات بزرگ در شهر قم است با این حال  این زائر سرا از وضعیت مطلوبی برخوردار می باشد که برخی خدمات توسط آستان خضرت معصومه (س) ارائه و برخی نیازمندی ها دیگر نیز توسط معاونت امور زائرین با همکاری نهادی های  امنیتی  پیگیری می شود .

 

محمود نژاد تصریح کرد:17 هزار خادم افتحاری در ایام نوروز خواهیم داشت که 145 نفر در شیفت شب و 135 نفر در شیفت روز آماده خدمت رسانی می باشند  همچنین  سه هزار و 60 نفر خادم رسمی د این ایام فعال هستند که 760 نفر در نوبت شبانه و 2 هزار و 292 نفر در نوبت روز  خدمت رسانی می کنند.

 

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: درهر فضایی که قرار باشد به زائرین خدمت رسانی شود باید امکانات آن فراهم باشد که به جز صحن امام جواد (ع) در دیگر صحن ها امکانات لازم وجود دارد که این صحن نیز در حال پیگیری می باشد و امیدواریم در حوزه خدمات فرهنگی به وظائف خود عمل کنیم .

 

وی عنوان کرد: شبستان حضرت زهرا(س) در حرم حضرت معصومه(س) با هزار و 200 متر مربع عرصه در ایام میلاد حضرت فاطمه(س) به افتتاح رسیده که بعد از احداث شبستان امام علی(ع)  که  این دو شبستان به یکدیگر وصل خواهند شد.

 

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: با توجه به اینکه آشپزخانه حضرتی دارای برخی مشکلات می باشد که ناز به ساماندهی  دارد استان قدس حضرت معصومه (س) به دنبال احداث یک آشپزخانه جدید برای آستان حرم مطهر می باشد در نظر داریم  محل آشپزخانه فعلی را پس از احداث آشپزخانه جدید به عنوان محلی برای سرو غذا استفاده نماییم وبتوانیم با ایجاد یک ظرفیت وبضاعت جدید بتوانیم مطالبات دیگر دستگاهها  وارگانها را داشته باشیم واین ظرفیت را گسترش دهیم .

 

محمود نژاد با اشاره به برنامه ریزی برای امنیت زائرین حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در بحث بازرسی قرار است دستگاههای پیشرفته جهت  تامین  امنیت زائرین در مبادی ورودی حرم  مورد استفاده قرار گیرد و نیاز است در خصوص این موضوع با نگاهی فرا استانی  و همکاری بیشتر نگاه شود، البته بازرسی بدنی به هیچ وجه حذف نخواهد ‌شد.

 

وی ادامه داد: حرم حضرت معصومه(س) در طول سال 23 میلیون زائر دارد و تعداد چشمگیری از آن‌ها در ایام نوروز به بارگاه کریمه اهل‌بیت(س) مشرف می‌شوند، زمان اقامت مسافران حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم طی سال‌های اخیر افزایش داشته است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: طرح جامع توسعه حرم حضرت معصومه(س) در پنج بخش برای یک بازه طولانی مدت است، این طرح با طرح تفصیلی شهر ارتباط دارد و همه پروژه‌های توسعه بارگاه کریمه اهل‌بیت(س) در آینده براساس طرح جامع اجرا می‌شود.

 

محمود نژاد گفت: یکی از اهداف  ما از برگزاری برنامه های فرهنگی وتربیتی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) مبارزه با فساد، ترویج سبک زندگی زیستی دینی که باید به سمت قالبهای جدید برویم و بااستفاده از فضای مجازی می توانیم فعالیتهای خوبی انجام دهیم .

 

 

پایان پیام/348

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری خبرگزاری شبستان سال نو شبستان ایام نوروز گام دوم انقلاب کانون های مساجد شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل ایام نوروز در قم زائرین خادم افتخاری حرم حضرت معصومه س خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی

به گزارش جام جم آنلاین، صبح امروز همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت با حضور بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرمانده پلیس راهور فراجا، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

 رییس سازمان اورژانس کشور در این مراسم از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدود ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.



 جعفر میعادفر با اشاره به اینکه در طرح سلامت نوروزی ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور فعالیت داشت، افزود: دو پایگاه بال ثابت و پایگاه دریایی نیز در ایام نوروز فعال بود و در این ایام حدود یک میلیون تماس از سوی مردم دریافت و ۲۹۶ هزار ماموریت انجام شد.

وی با اشاره به حوادث ترافیکی در ایام نوروز، عنوان کرد: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدود ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: همچنین اورژانس هوایی نیز ۱۹۳ سورتی پرواز داشت که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری دارد.

به گفته وی در طرح سلامت نوروزی ۲۶ هزار نیروی انسانی در حوزه اورژانس و فوریت‌های پزشکی خدمت کردند.

 
 انجام بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی در ایام نوروز

 
معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در این مراسم از انجام بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی در ایام نوروز خبر داد و بر اهمیت و لزوم مشارکت مردمی در ارتقای حوزه بهداشت و پیشگیری، تاکید کرد.

 حسین فرشیدی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری پلیس راهور در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز، گفت: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ‌تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

وی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدید‌ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدید‌های بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذاری نبودند.

دیگر خبرها

  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد