Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@15:50:06 GMT

برخورد شدید پلیس با معترضان ضد دولتی آلبانیایی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۵۹۲۰

رسانه‌های آلبانیایی از برخورد پلیس مجهز به گاز اشک آور و ماشین‌های آبپاش  با مخالفان ضد دولتی در پایتخت این کشور که  برگزاری زود هنگام انتخابات را خواستار هستند، خبر دادند.

به نوشته  خبرگزای «اسپوتنیک» به نقل از وبگاه «دیلی نیوز»،  این تظاهرات شنبه در تیرانا، پایتخت  آلبانی و مقابل دفتر نخست وزیری و مجلس این کشور در حالی صورت گرفت که مخالفان سعی کردند کمربند امنیتی اطراف مجلس را درهم شکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این تظاهرات در حالی دستکم سه تظاهرکننده و سه مامور پلیس آسیب دیدند که مقام‌های آلبانیایی پیشتر نسبت به  «توسل به زور» از سوی پلیس و در صورت به خشونت کشیده شدن تظاهرات هشدار داده بودند.

به نوشته اسپوتنیک، حزب دموکرات که بزرگترین حزب مخالف آلبانی است در ماه‌های گذشته «ادی راما» نخست وزیر این کشور را به فساد و  بروز مشکلات اقتصادی  متهم کرده و استعفای او را خواستار شده بود.

اعضای این حزب در فوریه (بهمن) با کناره گیری از کرسی‌های مجلس، برگزاری انتخابات زود هنگام را خواستار شده بودند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گاز پایتخت انتخابات خشونت مشکلات انتخابات پایتخت خشونت گاز مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۵۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تصویب کمک‌های آمریکا به اسراییل در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با مخالفت آمریکایی‌ها روبرو شده و برخی از مخالفان کمک به اسراییل روبروی محل اقامت رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا دست به تظاهرات زدند.

براساس گزارش‌ها این تظاهرات مخالفان کمک آمریکا به اسراییل با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و تعدادی از معترضان و مخالفان دستگیر شدند.

ساعاتی پیش، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سنای آمریکا بسته کمکی ۲۶ میلیارد دلاری این کشور به اسراییل را تصویب کرده است.

۴ روز پیش، قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسراییل را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کردند و شبکه خبری الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد که مجلس نمایندگان با ۳۶۶ رأی موافق و ۵۸ رأی مخالف به لایحه حمایت مالی از اسراییل به ارزش ۲۶.۴ میلیارد دلار رأی داد.

گفتنی است این طرح ماه‌ها بود که به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

تصویب این طرح در سنا در دویستمین روز جنگ علیه غزه صورت گرفته است. در همین ارتباط نیز دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمار مربوط به تجاوز و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را در دویستمین روز جنگ علیه نوار غزه به‌روزرسانی کرد.

بر اساس آمار این مرکز، رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ روز گذشته مرتکب ۳۰۲۵ مورد جنایت کشتار جمعی با ۴۱ هزار ۱۸۳ شهید یا مفقود شده که از این تعداد پیکرهای ۳۴ هزار ۱۸۳ شهید به بیمارستان‌ها انتقال یافته است و ۷۰۰۰ نفر هنوز مفقود هستند. ۷۷ هزار ۱۴۳ نفر هم مجروح شده‌اند.

۱۴۷۷۸ نفر از شهدا کودک هستند که ۳۰ کودک بر اثر قحطی و گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند و ۹۷۵۲ نفر از شهدا زن هستند. بر این اساس ۷۲ درصد شهدای غزه زن و کودک هستند. ۱۷ هزار کودک در نوار غزه پدر و مادر یا یکی از آنها را از دست داده‌اند.

۴۸۵ نفر از شهدا کادر درمان و ۶۷ نفر آنها از نیروهای دفاع مدنی هستند.

در این مدت ۱۴۰ خبرنگار هم به شهادت رسیده‌اند.

۱۱ هزار زخمی برای دریافت مداوای لازم باید به خارج از نوار غزه اعزام شوند و ۱۰ هزار بیمار سرطانی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و به معالجه نیاز دارند.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه به علت پیامدهای ناشی از آوارگی به بیماری‌های مسری مبتلا هستند که ۸۰۰۰ نفر آنها به عفونت کبدی دچار هستند.

۶۰ هزار زن حامله در نوار غزه به علت فراهم نبودن مراقبت‌های پزشکی در معرض خطر قرار دارند و ۳۵۰ هزار بیمار صعب العلاج به علت وارد نشدن دارو با مرگ مواجه هستند.

در ۲۰۰ روز جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیش از ۵۰۰۰ نفر بازداشت و ربوده شده‌اند که ۳۱۰ نفر آنها از کادر درمان و ۲۰ نفر خبرنگار هستند.

از هفتم اکتبر گذشته تا کنون حدود ۲ میلیون نفر در نوار غزه آواره شده‌اند و ۱۸۱ مقر دولتی به صورت کلی، ۱۰۳ مدرسه و دانشگاه به صورت کلی و ۳۰۹ مدرسه و دانشگاه به صورت جزیی، ۲۳۹ مسجد به صورت کلی و ۳۱۷ مسجد به صورت جزیی و سه کلیسا از سوی اشغالگران هدف قرار گرفته و تخریب شده‌اند.

رژیم صهیونیستی ۸۶ هزار واحد مسکونی را به صورت کامل و ۲۹۴ هزار واحد مسکونی را به صورت جزیی تخریب کرده است به طوری که دیگر مناسب زندگی نیستند.

در ۲۰۰ روز گذشته بیش از ۷۵۰۰۰ تُن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته شده و خسارت مستقیم وارد شده به نوار غزه در برآوردهای اولیه، بیش از ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

کد خبر 6087126

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا