Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،تفاهم نامه همکاری در خصوص ایجاد مراکز داده بزرگ به منظور ایجاد زمینه‌های جذب برای شرکت‌های بزرگ دنیا به ارائه خدمات فناوری اطلاعات به کشور‌های منطقه و نیز مردم کشور، توسط غلامرضا سلیمانی رییس منطقه آزاد ماکو و امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران امضاء و مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه در بحث ICT و دیتا سنتر همچون موقعیت جغرافیای خود قابلیت هاب بودن را دارد و با توجه به هم مرزی با سه کشور و دسترسی به اروپا و دریای سیاه پتانسیل قطب دیتاسنتر بودن را دارد.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به علاقمندی خارجی‌ها برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو بخصوص در حوزه آی تی افزود: در عصر دیجیتال با وجود انرژی ارزان بخصوص برق، صادرات انرژی که تبدیل به محتوا می‌شود ضروری است.

وی افزود: در طول یکسال گذشته مطالعات علمی وکارشناسانه با همکاری سازمان فناوری اطلاعات صورت گرفت و زیرساخت‌های لازم آماده شده است.

سلیمانی از اختصاص ۶۰ هکتار زمین در نزدیکی نیروگاه برای این منظور خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذار‌هایی از داخل و خارج مراجعه کرده اند که سازمان فناوری اطلاعات صلاحیت آنان را بررسی می‌کند.

امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت:‌سازمان فناوری اطلاعات ایران با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری بخش‌های غیردولتی و خصوصی، در بخش محتوا و خدمات با ایجاد زیرساخت مراکز داده بزرگ در راستای اجرای سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات، ایجاد زیرساخت‌های اصلی در صنعت فناوری اطلاعات و رشد و توسعه کسب‌وکار‌ها و همچنین ایجاد هاب منطقه، ایجاد قطب مراکز داده بزرگ در کشور را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: فراخوان شناسایی متقاضیان سرمایه‌گذاری در قطب مراکز داده در کشور در شهریورماه سال جاری منتشرشده و متعاقب آن ۱۲ سرمایه‌گذار در ارزیابی‌های انجام‌شده، حائز شرایط، برای ایجاد مراکز داده بزرگ در قطب‌های مراکز داده شناسایی‌شده‌اند.

ناظمی تاکید کرد: فراخوان شناسایی متقاضیان سرمایه‌گذاری تا اطلاع ثانوی باز بوده و امکان دریافت اسناد و ارزیابی سایر متقاضیان به‌صورت مستمر در جریان است. وی ابراز امیدواری کرد: انتظار می‌رود که با ایجاد قطب‌های مراکز داده تحول بزرگی در ارائه خدمات پیشرفته فناوری اطلاعات و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این خصوص و رونق گرفتن کسب‌وکار‌های داخلی و افزایش مزیت‌های نسبی آنان در ارائه خدمات پیشرفته و نوین نسبت به رقبای خارجی را شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

سفر رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران به ماکو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران گفت: به‌منظور دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات شهرداری تهران ، از ابتدای مدیریت جدید شهری تاکنون اجرای بیش از ۸۰ درصد از الزامات قانونی  در حوزه شفافیت، مدیریت تعارض منافع و مبارزه با فساد را در پایگاه اینترنتی شفافیت شهرداری تهران منتشر کرده است.

محمدعلی الفت‌پور افزود: اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی نیز بخش جدیدی را به خود اختصاص داده که در حال حاضر فهرست قرارداد‌های اجاره و بهره‌برداری املاک سازمان بازنشستگی به اطلاعات این بخش اضافه شده و در ادامه پیگیری ارتقای شفافیت، موارد مربوط به دیگر مراکز انتفاعی شهرداری تهران نیز گردآوری و منتشر خواهد شد.

پایگاه اینترنتی شفافیت شهرداری تهران از سال ۱۳۹۷ در نشانی https://shafaf.tehran.ir در دسترس شهروندان قرار گرفته و دسترسی و گزارش‌گیری از اطلاعات بارگذاری شده در این وبگاه برای همه کاربران آزاد است.

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم