Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون شطرنج می‌گوید هر چند مجموع عملکرد شطرنج بازان در قهرمانی تیمی جهان خوب بود اما با توجه به بررسی‌ها و آنالیزی که انجام دادیم آنها می‌توانستند روی سکو هم بروند.

مهرداد پهلوانزاده در گفت و گو با ایسنا، در مورد حضور تیم ملی شطرنج در رقابت‌های قهرمانی تیمی جهان اظهار کرد: این اولین حضور تیم ملی شطرنج با کسب سهمیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر می‌کنم در سال ۱۹۹۸ یعنی حدود ۲۰ سال قبل نیز تیم ایران در این رقابت‌ها حضور داشت که البته به عنوان تیم جایگزین به این مسابقات رفته بود. نماینده آفریقا به این مسابقات نیامده بود و ایران به عنوان جایگزین این کشور در مسابقات شرکت کرد.

رئیس فدراسیون شطرنج در ادامه در مورد عملکرد شطرنج بازان در مسابقات جهانی گفت: هرچند که در مجموع عملکرد شطرنج بازانمان خوب بود اما با توجه به بررسی‌ها و آنالیزی که انجام دادیم آنها می‌توانستند روی سکو هم بروند. البته مقدار زیادی هم به تجربه برمی گردد که نمایندگان ما در این سطح تجربه کمی داشتند وگرنه وضعیت‌های برتری زیادی داشتند اما نتوانستند پیروز شوند. امیدوارم در دوره‌های بعدی نتیجه بهتری کسب کنند.

پهلوان زاده به عملکرد خوب فیروزجا در مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد و گفت: علیرضا فیروزجا به نوعی ستاره مسابقات بود چون هم خیلی جوان است و هم سبک خیلی خاصی دارد و راحت هم می‌برد. آنقدر قوی است که همه سبک و نحوه بازی او را دوست دارند. اینها نشان دهنده آینده روشن او است که ان شاءالله به سطوح بالاتر برود. در حال حاضر هم که مرتباً ریتینگ اضافه می‌کند و از ۵۰ روز گذشته ۴۵ روز آن را شاید در مسابقه بوده است. آن هم مسابقاتی که در سطح بالا بازی کرده و به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک خیلی هم بالاتر برود.

وی در ادامه در خصوص عملکرد سایر نفرات تیم ملی شطرنج گفت: به نظر می‌رسد که پویا ایدنی یک مقدار به دلیل شروع بازی خاص که خود کار کرده بود ولی عملاً در مسابقات قابل استفاده نبود نتایج را در برخی بازی‌ها از دست داد. با این شروع اسکاتلندی هر چند یک بازی را از حریف هندی برد و خیلی هم ارزشمند بود اما شاید این شروع را نباید تکرار می‌کرد. این مدل بیشتر برای سورپرایز حریفان خوب است و اگر در سایر رقابت‌ها اسپانیایی بازی می‌کرد بهتر بود. با این کار دو بازی را راحت باخت و اگر این اتفاق نمی‌افتاد شاید نتیجه بهتری برای تیم بدست می‌آمد. پرهام هم در یکی دو دور عجله کرد و این سبب شد که نتیجه خوبی نگیرد. شاید پرهام می‌توانست نتایج بهتری بگیرد. محمد امین هم در مجموع خوب بازی کرد و فکر می‌کنم بچه‌ها در این سطح تجربه کمی داشتند.

وی در ادامه به مسابقات شارجه اشاره کرد و گفت: در اول فروردین ماه شطرنج بازان به جز محمدامین طباطبایی به مسابقات آزاد شارجه می‌روند؛ همان مسابقاتی که پرهام در سال گذشته قهرمان آن شد. طباطبایی هم به مسابقات دوبی خواهد رفت. امیدوارم که همه بتوانند نتایج خوبی بگیرند. مسابقات قهرمانی انفرادی آسیا را در خرداد ماه خواهند داشت که خیلی مهم است. طباطبایی با نایب قهرمانی در آسیا و مقصودلو با قهرمانی در جوانان جهان توانستند جواز حضور در جام جهانی را بگیرند. علیرضا فیروزجا و پویا ایدنی ماندند و اگر آن دو هم بتوانند در مسابقات قهرمانی آسیا که ۴ سهمیه دیگر توزیع می‌شود جواز را بگیرند خیلی خوب است. بعد از آن هم مسابقات غرب آسیا را در اردن داریم که می‌تواند یک ایرانی قهرمان آن باشد. مسابقه مهم تیمی هم المپیاد جهانی ۲۰۲۰ روسیه است.

رئیس فدراسیون شطرنج در پایان به ارتقاء جایگاه ایران در رده بندی جهان اشاره و خاطرنشان کرد: در این سال ایران حدود ۴ پله در رده بندی جهانی صعود داشت. بالاخره هر چقدر کشور بالاتر برود رشد سخت‌تر می‌شود. امیدوارم که به جز این چند نفر سایر شطرنج بازان هم یک خورده بیشتر کار کنند و بتوانند بالاتر بیایند. چون ۱۰ نفر بالا جایگاه کشور را تعیین می‌کند.

به گزارش ایسنا، مسابقات تیمی قهرمانی جهان از ۱۴ تا ۲۴ اسفندماه به میزبانی آستانه قزاقستان با حضور ۱۰ تیم در ۹ دور برگزار شد که تیم ایران با ترکیب علیرضا فیروزجا، پرهام مقصودلو، پویا ایدنی و سید محمد امین طباطبایی در این رقابت‌ها با ۱۸ امتیاز در رده ششم قرار گرفت. در این مسابقات علیرضا فیروزجا استاد بزرگ شطرنج ایران توانست مدال طلای میز ۴ را با عملکرد ۲۸۰۰ از آن خود کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهرداد پهلوان زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر

عضو تیم ملی تیراندازی بانوان کشورمان به فینال مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی صعود کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در پنجمین روز از مسابقات تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل، بانوان کشورمان در تپانچه 25 متر در خط آتش ایستادند.

در پایان دور مقدماتی و مجموع امتیازات بخش دقت و سرعت هانیه رستمیان با 589 امتیاز در رده سوم ایستاد و راهی فینال شد.

زینب طوماری و گلنوش سبقت‌الهی نیز به ترتیب 575 و 567 را ثبت کردند.

فردا (چهارشنبه - 29 فروردین ماه) و در روز ششم این مسابقات فینال تپانچه 25 متر زنان برگزار می‌شود.

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از 24 تا 31 فروردین با حضور 466 ورزشکار از 76 کشور برزیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی/ رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی/ رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی؛ رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • تیراندازی انتخابی المپیک؛ نوروزیان ششم شد
  • صعود رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • نوروزیان ششم شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| نوروزیان ششم شد