Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@22:08:15 GMT

قیمت واقعی نشود، قاچاق سوخت ادامه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۶۹۴۲

 پیمان کامران در خصوص اینکه 85 درصد سوختی که از مرزهای سیستان و بلوچستان قاچاق می‌شود و از استان‌هایی همچون اصفهان و تهران با استفاده از بارنامه جعلی به این استان وارد می‌شوند، اظهار کرد: این موضوع ممکن است صحت داشته باشد. به عنوان مثال؛ اگر فردی قصد انتقال وسایل خود به زاهدان را داشته باشد بر اساس بارنامه‌ای به این منظور، کارت سوخت کامیون شارژ می‌شود، که متأسفانه بعضاً با این  بارنامه‌ها هیچ باری جابجا نمی‌شود و تحقیقی در خصوص این بارنامه انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میزان سوخت بر اساس پیمایش، در کارت سوخت شارژ می‌شود، افزود: بارنامه‌هایی بر این اساس از سوی مؤسسه‌های باربری صادر می‌شود و راننده با کارت سوخت شارژ شده در مناطق مرزی از جایگاه‌ها سوخت‌گیری می‌کند، که متأسفانه هیچ کنترلی بر این موضوع نیست.

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان تصریح کرد: این چالش به دلیل عدم نظارت جایگاه‌ها و یا شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیست و بخشی از مشکل ناشی از نبود نظارت کافی است که در سیستم پیمایش سوخت وجود دارد.

وی در خصوص اینکه چرا صدور بارنامه‌ بیشتر از استان‌هایی نظیر اصفهان و تهران است، گفت: با توجه به اینکه اصفهان قطب صنعت کشور است و به دلیل استقرار ذوب‌آهن، پتروشیمی فولاد و ... بیشترین تعداد کامیون‌ها در این استان تردد می‌کنند.

 کامران ادامه داد: بیشترین پایانه‌های حمل‌ونقل در استان‌های صنعتی همچون اصفهان، تهران، اراک و ... مستقر هستند که به تبع آن مصرف سوخت و بارنامه‌ها در این استان‌ها بیشتر است.

وی دلیل افزایش قاچاق سوخت را واقعی نبودن نرخ فراورده‌های سوختی عنوان و اظهار کرد: به دلیل افزایش نرخ ارز امروز قیمت سوخت در کشور واقعی نیست و تا زمانی که قیمت‌ها واقعی نشود قاچاق فرآورده‌های سوختی همچنان ادامه دارد. 

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین میزان قاچاق مربوط به سوخت گازوئیل است، افزود: قیمت واقعی سوخت در کشورهای همسایه، حدود 50 سنت است که با احتساب دلار 10 و 12 هزار تومانی، قیمت سوخت بین پنج تا شش هزار تومان است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان اصفهان استان اصفهان صنعت فولاد قاچاق نرخ ارز دلار قاچاق سوخت نرخ سوخت استان های مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  سردار دوستعلی جلیلیان گفت: پلیس شهرستان میرجاوه با اشراف اطلاعاتی از انتقال میزان قابل توجهی سوخت قاچاق به وسیله پنج دستگاه کامیون تانکر دار در سطح حوزه استحفاظی شهرستان میرجاوه مطلع شدند.
وی افزود: ماموران انتظامی میرجاوه با شناسایی مسیر تردد تریلی‌ها، با هماهنگی مرجع قضایی طی پنج عملیات جداگانه اقدام به متوقف کردن آنها نموده و در بازرسی از این کامیون‌ها موفق به کشف ۱۱۸ هزار لیتر هیدروکربن فاقد مدارک و قاچاق شدند.
 فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری پنج متخلف و توقیف پنج  دستگاه کامیون در این عملیات خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • سوخت قاچاق توقیف شد
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
  • سوخت قاچاق به مقصد نرسید
  • توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه