Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:18:19 GMT

آمریکا مخالف توافق کردها با دولت سوریه است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۶۹۴۳

آمریکا مخالف توافق کردها با دولت سوریه است

تهران – ایرنا – عضو دفتر سیاسی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه گفت: آمریکا توافق کردهای سوریه با دولت این کشور را برای ورود به شرق فرات ناکام گذاشت.

به گزارش رسانه های کردی، 'عبدالحکیم بشار' افزود: قرار بر این بود که دولت سوریه در مقابل واگذاری اختیاراتی به کردها، به مناطق شرقی فرات بازگردد.
وی در گفت و گو با خبرگزاری کردی باسنیوز اضافه کرد: آمریکا بازگشت دولت سوریه به شرق فرات را بازگشت ایران و تقویت نفوذ این کشور در سوریه می داند و این همان چیزی است که آمریکا با آن مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بشار گفت: آمریکا تاکنون به ترکیه اجازه ایجاد منطقه امن موردنظر آنکارا به عمق 32 کیلومتر و اخراج نیروهای دموکراتیک را نداده است و تلاش می کند برخی از نیروهای بین المللی از کشورهای فرانسه و انگلیس را به عنوان نیروهای حافظ صلح، در کنار نظامیان آمریکایی مستقر کند ولی این طرح نیز با موانع جدی روبرو است.
وی بیان کرد: تاکنون مسیر حوادث در شرق فرات ترسیم نشده است و گفت وگوهای آمریکا و ترکیه درباره منطقه امن همچنان ادامه دارد و نشانه هایی درباره توافق دو طرف درباره ضرورت ایجاد چنین منطقه ای مشاهده می شود.
این مسئول کرد سوری افزود: آمریکا و ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در مرزهای ترکیه و سوریه اختلاف های بنیادین عمیقی در سه موضوع عمق منطقه امن، طرف اداره کننده آن و سرنوشت نیروهای کرد در این منطقه دارند.
بشار اضافه کرد: آمریکایی ها با گروه های مختلف در این منطقه برای رسیدن به یک طرح توافقی برای اداره این منطقه، نشست هایی برگزار کرده اند.
وی گفت: این تلاش آمریکایی ها با مانع اصلی یعنی مخالفت حزب اتحاد دموکراتیک با مشارکت واقعی دیگر گروه ها و تلاش برای حفظ قدرت نظامی و امنیتی خود در کنار دادن برخی امتیازات اندک به دیگر طرف ها برخورد کرده است.
بشار اظهار داشت: حزب اتحاد دموکراتیک سوریه خواستار مشارکت صوری دیگر گروه ها در اداره منطقه، بدون واگذاری اختیارات واقعی به آن ها است به طوری که سلطه واقعی در دست این حزب باقی بماند.
رئیس جمهوری ترکیه روز سه شنبه 18 دی ماه در نشست گروه پارلمانی این کشور تاکید کرد که ایجاد منطقه امن در نوار مرزی سوریه با ترکیه توسط ما انجام خواهد گرفت و رئیس جمهوری آمریکا نیز با این تصمیم موافقت کرده است.
درهمین حال خبرگزاری آناتولی ترکیه سه شنبه گذشته در گزارشی مدعی شد: منطقه امنی که ترکیه با دولت آمریکا بر سر آن به توافق رسیده شامل مناطقی از سه استان حلب، رقه و حسکه سوریه می شود.
این موضوع با مخالفت گروه های مختلف کردهای سوریه روبرو شده است و مسئولان و مقامات کرد سوریه بارها با ایجاد منطقه امن تحت کنترل و نظارت ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه مخالفت کرده اند.
شبک**6116**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه مناطق شرق فرات توافق كردها و دولت سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد تونل برفی در ترکیه + فیلم

در منطقه «حکاری» ترکیه به علت ارتفاع زیاد برف و ریزش‌های متعدد بهمن مردم مجبور شدن برای رفت و آمد ماشین‌ها تونل برفی ایجاد کنند.  

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ایجاد تونل برفی در ترکیه + فیلم
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • لحظات زد و خورد مرگبار کردها و ترک‌ها
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • حملات هوایی آمریکا به چند منطقه درشرق سوریه چند شهید و زخمی بر جا گذشت
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟