Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ هفته پیش رویداد۲۴ گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد مدیرعامل شرکت پگاه از زیرمجموعه های صندوق بازنشستگی کشوری در اقدامی عجیب حدود ۱۵ مدیر خود را در بازه زمانی بسیار کوتاه برکنار کرد تا رکورد جابجایی مدیران در اختیار سیدابراهیم حسینی عضو حزب اعتدال و توسعه قرار بگیرد.

البته جابجایی اتوبوسی مدیران تنها اقدام حسینی در مجموعه شیر پگاه نیست، اخیرا اسنادی در اختیار رویداد۲۴ قرار گرفته که نشان می‌دهد در جریان واگذاری زمین‌هایی در بندر انزلی، شائبه‌های بسیاری وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه‌ای که با هماهنگی مدیرعامل صنایع شیر ایران و از سوی معاونت مالی و توسعه منابع انسانی به شرکت‌های تابعه ابلاغ شده، آمده است، در راستای تقویت زمینه های رفاهی و بهبود وضعیت معیشتی ۲۵۷ قطعه زمین به قید قرعه به مدیران و کارمندان شرکت پگاه داده شود. آنگونه که متن نامه نشان می‌دهد مسئولیت قرعه‌کشی نیز با نظارت مستقیم سیدابراهیم حسینی مدیرعامل شرکت پگاه بوده است.

آنطور که متن نامه نشان می‌دهد قرار است ۲۵۷ قطعه زمین ۳۰۰ متری به مدیران و کارمندان شرکت پگاه فروخته شود که با احتساب هر قطعه ۴۸ میلیون تومان، قیمت هر متر زمین در منطقه کچلک سنگاچین در حدود ۱۶۰ هزار تومان خواهد شد.

بررسی‌های رویداد۲۴ از بنگاه‌های املاک منطقه نشان می‌دهد قیمت هر متر زمین با قیمت اعلام شده توسط شرکت پگاه بر اساس پارامترهای مختلف تفاوت های آشکاری دارد. بنابراین قیمت‌گذاری شرکت پگاه برای فروش زمین‌ها بسیار زیادتر از حد واقعی بوده است.

نکته دیگر آنکه در صفحه دوم سندی که به دست رویداد۲۴ رسیده، یکی از مسئولان شرکت ضمن هشدار، از مشکلات خرید این زمین‌ها خبر داده است. در این پاراف به چند بند اشاره شده، از جمله اینکه:

فاصله زمین با دریا بیش از یک کیلومتر است (در متن نامه فاصله ۵۰۰ متر عنوان شده است!)
از میان زمین پست فشار قوی برق عبور کرده است. (زمین‌ها به درد استفاده مسکونی نمی‌خورد)
کاربری زمین ۷ هکتاری مسکونی نیست (احتمالا کاربری کشاورزی بوده، اما مدیران پگاه آن را به عنوان مسکونی معرفی کرده‌اند!)

در نامه‌ای که به عنوان ایراد‌های واگذاری قید شده، آمده است، قیمت‌گذاری این زمین بسیار بالا بوده و مطابق به محاسبه، قیمت در هر قطعه حداقل متری بیش از ۱۱۰ هزار تومان اضافه هزینه وجود دارد که با یک جمع و تفریق ساده متوجه میلیاردها تومان تفاوت مبلغ می شوید. نامه زیر سندی را نشان می‌دهد که ایراد‌های این فروش را توسط مدیرعامل شرکت پگاه گیلان متذکر می شود.

احتمالا تا اطلاع ثانوی بایست حسینی مدیرعامل شرکت پگاه را به خاطر اقدامات و تصمیمات خاص خود به عنوان عجیب‌ترین مدیر دولت روحانی شناخت. پیش از او این عنوان در اختیار مالک چسب هل بود که با تصمیمات پرحاشیه خود را به صدر اخبار عجایب رسانده بود. شاید بهتر است برای شناخت بیشتر این مدیر دولتی به یکی دیگر از اقدامات او در جریان سفر روحانی به استان گیلان اشاره کرد.

هفته گذشته حسن روحانی به همراه کابینه به رشت سفر کرد و هر کدام از اعضای هیات دولت به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به شهرستان‌های مختلف استان سفر و از پروژه‌های مختلف بازدید کردند. یکی از پرحاشیه‌ترین برنامه ها، بازدید وزیر جهاد کشاورزی از یک مجتمع دامپروری بود.

آنگونه که خبرنگار رویداد۲۴ کسب اطلاع کرده، محمود حجتی و هیات همراه برای افتتاح شرکت دامپروری سفیدرود رشت با ظرفیت ششصد راس دام در منطقه حاضر می‌شود اما مدیرعامل شرکت پگاه در اقدامی عجیب به مجموعه خود دستور می‌دهد درهای ورودی را ببندند تا اینگونه اجازه ورود به وزیر کشاورزی داده نشود.

یک منبع مطلع در این خصوص به خبرنگار ما گفت: ماجرا از این قرار بود که مسئولان و نمایندگان استان به همراه وزیر برای افتتاح دامپروری سفیدرود به این شرکت رفته بودند اما متاسفانه به خاطر تصمیم سیدابراهیم حسینی مدیرعامل شرکت پگاه، درب مجموعه باز نشد و وزیر پشت در ماند.

این منبع آگاه گفت با تصمیم حسینی، قبل از بازدید وزیر کشاورزی و افتتاح این مجموعه در‌ها بسته شده و بنر‌های خیرمقدم هم پایین آورده می‌شود که این مسئله باعث به وجود آمدن حاشیه در سفر هیات دولت به رشت شد و در نهایت با مداخله و دستور شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدیرعامل پگاه مجبور به عقب نشینی و باز کردن درب مجموعه می شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 شرکت پگاه تولیدات شیر ظرفیت تولید سفر هیات دولت سید ابراهیم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رئیسی مسئولیت کارهای خود و دولتش را قبول نمی کند؟

روزنامه هم میهن نوشت: اظهارات دیروز رئیس قوه قضائیه درباره احیای گشت ارشاد، شنیده‌ها و روایت‌ها مبنی بر نقش و مسئولیت رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم در این‌باره را تایید کرد.   غلامحسین محنسی‌اژه‌ای در اظهارات خود، از برگزاری جلسه‌ای با سیدابراهیم رئیسی در اواخز سال 1401 و پس از فروکش کردن نسبی اعتراضات و ناآرامی‌های خیابانی خبر داد که در آن، دو طرف بر اجرای آنچه «قانون عفاف و حجاب» خوانده می‌شود، تاکید کرده‌اند و از جمله فعال شدن مجدد گشت‌های پلیس (فراجا) را مورد تاکید قرار داده‌اند.   نکته قابل تأمل در اظهارات دیروز رئیس قوه قضائیه این است که وی با صراحت، رئیس قوه مجریه و مجموعه دولت را به مسئولیت‌پذیری می‌خواند و نشان می‌دهد همتای پیشین او که سه سال است با شعار و ادعای «مقابله با سرچشمه فساد» قوه قضائیه را رها کرده و به صدر دولت نشسته است و دستاوردی همچون فساد 3/7میلیارد دلاری به جای گذاشته، حتی در این مسیر هم مسئولیت‌پذیر نیست که پای تصمیم درست یا نادرست مشترک خود با رئیس قوه قضائیه برای احیای گشت ارشاد بایستد و به تعبیر غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، بازی «کی بود، کی بود، من نبودم!» راه انداخته است.   این مشی و رویکرد در نزد سیدابراهیم رئیسی البته تازگی ندارد. همین اواخر حسن روحانی، جانشین کنونی خود را یادآور شد که در حوادث آبان 1398، مصوبه افزایش قیمت بنزین تنها خواست دولت نبوده و در جلسه سران سه قوه (با حضور حسن روحانی، سیدابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف) به تصویب رسیده است که در ادامه، رهبری حمایت خود را از آن اعلام کردند.   رئیسی البته نه صرفاً در مواردی که در اتخاذ تصمیمات با دیگر سران قوا شریک بوده، می‌کوشد توپ را به زمین دولت قبل یا دستگاه‌ها و قوای خارج از دولت کنونی بیاندازد، بلکه در مورد شعارها و وعده‌هایی که شخص وی در ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری 1396 و 1400 مطرح کرده و مقابل دوربین، مردم را به رای دادن به خود برای تحقق آن وعده‌ها فرا خوانده است نیز کمترین مسئولیت‌پذیری را نشان می‌دهد و با گذشت سه سال از عمر دولت، یا آن ادعاها و شعارها را بایگانی کرده است و یا همچنان مدعی هستند بقایای دولت قبل یا لیبرال‌ها و نفوذی‌ها در بدنه اجرایی کشور، مانع از تحقق آنها شده است و به این بهانه نیز، هرازچندماهی به تغییرات و پاکسازی و حذف اندک کارشناسان و مدیران باسابقه‌ می‌پردازند و اندک مناصب باقیمانده را به «تندروترها» و «بی‌ترمزها» می‌سپارند.   طبیعی است خروجی این روند که با نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در تهران و کلانشهرها تشدید نیز شده است، تندروی‌های بیشتر و گاه اتخاذ خشونت در قبال نیروهای مقاومت سیاسی و اجتماعی است؛ امری که در روند احیای گشت ارشاد بارزتر از همیشه دیده می‌شود.   نکته قابل تأمل آن است که رئیس‌جمهوری و دولت نه‌تنها مسئولیت تصمیم خود در اواخر سال 1401 و اقدامات مجموعه وزارت کشور و دیگر ارکان ذیربط را نمی‌پذیرند، بلکه شبکه های اجتماعی همسو با دولت با فضاسازی تبلیغاتی و حملاتی گسترده همچون «ایتا» و یا روزنامه‌های حامی تندروها همچون «کیهان» کار را به جایی رسانده‌اند که اعضای دفتر رهبری را تکذیب و تخریب می‌کنند و حاضر نیستند بپذیرند عامل اصلی این «بی‌قاعدگی‌ها»، دولت و حامیان تندرو آن هستند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خطیر: تغییر حق مالک جدید است
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد
  • بررسی طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • چرا رئیسی مسئولیت کارهای خود و دولتش را قبول نمی کند؟
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل