Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جلال ساداتیان»، سفیر سابق  ایران در انگلستان، در خصوص "آخرین تحولات در انگلستان و برگزیت" گفت: شرایط انگلیس، بسیار سخت است.  خانم ترزامی با اتحادیه اروپا توافق کرده و مجلس عوام انگلیس توافقات را تایید نکرده است. ترزامی مجبور به مذاکره مجدد با اتحادیه اروپا شد تا بلکه آنها شرایط را تعدیل کنند. البته که پیشاپیش آقای جرمی کوبین مطرح کرده است که این شرایط تعدیل شده، برای ما قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در پشت پرده این مطلب باید رقابت احزاب را هم به حساب آورد ضمن اینکه هر گرایش و جریانی آنچه که به عنوان منافع ملی خودشان است را مطرح می کنند و بیشتر بدنبال این هستند که بن بستی بوجود آوردند تا رای گیری و همه پرسی اتفاق بیافتد. زیرا در این صورت مردم دیگر به برگزیت رای نمی دهند، بلکه به ماندن در اتحادیه اروپایی رای خواهند داد.

ساداتیان گفت: دو بخش اسکاتلند و ایرلند موافق این هستند که در اتحادیه اروپا بمانند. در داخل کشور هم کسانی که رای به برگزیت دادند تقریبا همان روزهای اول خیلی از انها پشیمان شدند و الان غیر از جبهه ناسیونالسیت ها و ملی گرایی های افراطی تقریبا بقیه پشیمان از رای هایی که دادند، هستند. تعداد زیادی از حزب محافظه کار که ترازامی آنها را نمایندگی می کند، نسبت به خروج از اتحادیه اروپا پشیمان هستند و این وضعیت را می دانند که اگر به آرای عمومی رجوع شود حتما رای خواهد آورد اما باید مراحل قانونی طی شود.

او در توضیح مراحل قانونی آن بیان کرد: بخشی از آن توافق با اتحادیه اروپایی هاست تا مسئله خروج اتفاق افتد، البته این روند مدتهاست به خاطر نیروهای کار و مشارکت در شرکت های مختلف پیش نرفته است. بریتانیا در همه ابعاد به اتحادیه اورپایی نپیوست، از جهت مالی و پولی "پوند" خود را حفظ کرد و "یورو" را به جریان ننداخت و از طرف "ویزا" هم به "شینگن" نپیوست  و ویزای خاص خودش را داشت. اما در سایر موارد مانند شورا و پارلمان اروپا، مراودات اقتصادی، فنی و تبادل نیروهای کار با اتحادیه اروپا همراه و در همه آنها سهیم بوده است. حال که می خواهد بیرون بیاید، می‌گویند باید خسارت دهد و عددهای درشت به عنوان خسارت تعیین کرده اند. احزاب هم مخالف خود را با خروج بیان کردند ولی ترزمی تلاش کرد اما رضایت مجموعه را نتوانست جلب کند. در هر صورت مراحل قانونی باید طی شود که برسند به این روند که آیا می توانند به ارای عمومی مراجعه کنند یا خیر؟

او در خصوص کناره گیری ترزامی مطرح کرد: ترازمی تا الان مقاومت کرده است و خیلی محکم ایستاده تا خودش این ماجرا را حل و فصل کند ولی بعید هم نیست که مجبور به استعفا شود.

خبرنگار: رستمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انگلیس بریتانیا پشت پرده یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس توافق‌نامه‌ای که اتحادیه اروپا و ژاپن امضاء کرده‌اند، آن‌ها روی تولید مواد جدیدی همکاری می‌کنند که در بخش‌های بحرانی اقتصاد، مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، باتری‌ها، ساختمان‌های با انتشار کربن صفر و نیمه‌هادی‌ها استفاده می‌شود. آن‌ها به دنبال ایجاد پلتفرمی به منظور به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به تحولات سیاست‌گذاری و تحقیق روی فرصت‌های همکاری مشترک هستند.

اتحادیه اروپا گفته است که این مواد پیشرفته برای انتقال سبز و دیجیتال مهم بوده و “بخش حیاتی از حاکمیت اقتصادی و استقلال راهبردی” هستند.

اتحادیه اروپا مواد پیشرفته را موادی می‌داند که برای ایجاد عملکرد برتر یا عملکردهای خاص طراحی شده اند. یک مثال در این مورد، گرافن است. اتحادیه اروپا انتظار دارد که تقاضا برای مواد پیشرفته در سال‌های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد و معتقد است که کشورهای این اتحادیه به همراه ژاپن در این فناوری جایگاه رهبری جهانی را دارند. این توافق‌نامه پس از راهبرد اخیر پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا برای حرکت به سمت “رهبری صنعتی اتحادیه اروپا” در مواد پیشرفته تدوین شد.

این توافق‌نامه جدید بر موفقیت همکاری اتحادیه اروپا با ژاپن در علوم مواد، که شامل توسعه مواد جدید برای جایگزینی فلزات بحرانی و مواد پیشرفته برای صنعت الکترونیک برق است، تکیه دارد. ایلیانا ایوانووا، کمیسر اتحادیه اروپا معتقد است که این گفتمان جدید در مورد مواد پیشرفته “همکاری اتحادیه اروپا با ژاپن در تحقیق و نوآوری” را تقویت می‌کند.

ایوانووا گفت: «این مواد برای انتقال ما به آینده سبز بسیار مهم هستند و با همکاری مشترک می‌توانیم سریع‌تر به آنجا برسیم. من مشتاقانه منتظر دیدن نتایج این همکاری جدید با ژاپن هستم.»

پیش از این اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش‌های مختلف تحقیقات با هم همکاری کرده‌اند.

کد خبر 6080849 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • حذف بازی تکراری از مراحل دوم به بعد جام حذفی انگلیس در فصل آینده
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • هشدار کروس به رئال: بایرن خیلی خطرناک است
  • چهار سال پس از خطای پیکفورد روی فن دایک؛ داور جنجالی بار دیگر قاضی دربی مرسی‌ساید
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • ستاره سابق رئال مادرید: منچسترسیتی قوی‌تر است و احتمالا صعود می‌کند