Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امام جواد علیه السلام نهمین امام شیعیان است که بعد از پدر بزرگوارشان علی بن موسی الرضا (ع) به امامت رسیدند. ایشان در ۱۰ ماه رجب سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه چشم به دنیا گشودند. دوران کودکی امام جواد علیه السلام از دوران شیرخوارگی تا زمانی که در سن هفت سالگی به امامت رسیدند، با حوادث گوناگون آمیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شهادت امام رضا علیه السلام و به امامت رسیدن امام جواد (ع) در سن کودکی، یکی از موضوعاتی که حتی برخی از یاران امام هشتم را دچار شک و تردید کرد، کم سن و سالی جواد الائمه (ع) جهت مقام امامت بود. به همین دلیل در مواردی امام رضا علیه السلام و در موارد دیگری، خود امام جواد (ع) به تبیین آن پرداختند و به شبهه‌ها پاسخ گفتند.

القابی که برای امام جواد علیه السلام تنها فرزند امام رضا علیه السلام در تاریخ زندگانی ایشان به کار رفته است گویای فضایل و اوصاف الهی این امام بزرگ شیعه است و امتیازات این اسوه عالی رانشان می‌دهد.

تقی، جواد، منتجب، مرتضی، مختار، متوکل، متقی، زکی، قانع، نجیب و عالم، یازده لقب برای امام جواد علیه السلام است که ابعاد شخصیت بزرگ الهی آن حضرت را آشکار می‌نماید. «جواد» و «تقی» مهم‌ترین و مشهورترین القاب امام نهم است که «جواد» در میان ایرانیان بیشتر رایج است و آن حضرت با عنوان «جوادالائمه» شناخته می‌شوند. جود و بخشش و سخاوتمندی فوق العاده امام (ع) عامل شهرت آن حضرت به جواد (ع) بوده است.

۲۶ اسفند ماه مصادف با دهم ماه رجب سالروز ولادت با سعادت جوادالائمه (ع) بوده که به مناسب فرا رسیدن این روز فرخنده، مجموعه‌ای از جدیدترین تصاویر پروفایل ویژه این روز را برای شما کاربران گرامی گردآوری کرده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائمه اطهار ولادت تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سپاه لرستان به مناسبت روز ارتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام استان لرستان به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرّحِیمِ

مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم

۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و تقارن آن با نمایش اقتدار آمیز نیرو‌های مسلح ایران اسلامی و تنبیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی گرامی باد.

فرزندان ملت بزرگ ایران در ارتش جمهوی اسلامی با هدایت بصیرانه امامین انقلاب، ارتش پراقتدار را در تراز یک ارتش انقلابی، مقتدر، مردمی ولایتمدار ارتقا دادند.

در این مقطع حساس تاریخی نیرو‌های مسلح انقلاب اسلامی، به صورت متحد و همسو با فرامین رهبر معظم انقلاب با ایجاد امنیتی کامل در کشور سبب آسایش برای ملت بزرگ ایران و موجب امیدواری برای جبهه مقاومت در منطقه و آزاداندیشان دنیا شده اند.

سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام استان لرستان ضمن نبریک و تهنیت به آحاد فرماندهان، مسؤولین، مدیران و کارکنان مؤمن، شجاع و غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال دوام توفیق یکایک ارتشیان عزیز تحت عنایت حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خداوند منان مسئلت دارد.

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت روز ارتش
  • نشان فداکاری در ایستگاه مترو دانشگاه امام علی (ع) رونمایی شد
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • رونمایی از یادمان «نشان فداکاری مقام معظم رهبری به شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع)»
  • از راه‌اندازی پویش «سپاس سردار» تا ساخت‌ پروفایل‌ «من‌ و سردار، شما همه‌»
  • اقدامات جبهه‌های مقاومت برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است
  • اقدامات نظامی ایران با تفکر حسینی صورت می‌گیرد
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • حُسن خلق و آثار و برکات آن در زندگی انسان ها