Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@12:12:21 GMT

شور و شوق خریدهای بهاری در سرزمین نخل و آفتاب

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۷۶۸۸

شور و شوق خریدهای بهاری در سرزمین نخل و آفتاب

هر قدر به روزهاى پایانی سال نزدیک تر می شویم شور و شوق مردم سیستان و بلوچستان نیز برای خرید از بازار بیشتر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در حالی سه روز تا شروع سال جدید فرصت باقی مانده است که حال و هوای شهر رنگ و بوی بهار به خود گرفته و نصب سفره های هفت سین در میادین و بوستان ها نوین آغاز روزهای خوب را می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمادگی فضای شهر برای استقبال از نوروز و مسافران نوروزی در حالی است که هر چه عقربه های ساعت به دقایق پایانی سال نزدیک تر می شوند شور و شعف مردم نیز برای خرید از بازار بیشتر می شود.

در این بین اگر چه گرانی و نوسان قیمت ها شور و هیجان مردم را در روزهاى پایان سال تحت الشعاع قرار داده اما نگاهی به حال و روز بازار نشان می دهد مردم در حال آماده کردن خود برای استقبال از بهار98 هستند.

خیابان امیرالمومنین(ع) و شریعتی زاهدان یکی از بازارهای پرمشتری است که برای اطلاع رسانی از تازه ترین وضعیت خریدها و قیمت اجناس به سراغ آن رفتیم.

گودرزی یکی از شهروندان سراوانی که برای خرید در آستانه نوروز به این شهر سفر کرده در حالی مشغول چانه زنی با فروشنده برای خرید تزئینات و نمادهای سفره هفت سین است که به خبرنگار ما گفت: تنوع اجناس و قیمت ها در بازار زاهدان مناسب تر است برهمین اساس در سفری 4-3 روزه به این شهر اقدام به خریداری لوازم مورد نیاز خود کرده تا دست پر به خانه برگردیم.
 

 

به گفته وی، قیمت آجیل و پوشاک در زاهدان مناسب تر است به گونه ای که آجیل معمولی کمتر از 90 هزار تومان در سراوان یافت نمی شود اما با 50 هزار تومان همان آجیل را البته با کیفیت بهتر، از آجیل فروشی خریداری کردیم.

یکی دیگر از شهروندان که با حساسیت ویژه ای در حال انتخاب وسایل مورد نیاز خود است، گفت: در حالی تفاوت فاحشی بین قیمت ظروف سفالی سفره هفت سین در مقایسه با سال قبل وجود دارد که این ظروف طی یکسال گذشته 20 هزار تومان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تفاوت قیمت ها مردم را در خرید کالا با تردید مواجه کرده است، ادامه داد: یکی از آداب و سنن عید نوروز پهن کردن سفره هفت سین است که مردم علی رغم گرانی ها سعی در خرید این نمادها در حد بضاعت خود دارند، همچنین آجیل و شیرینی نیز از ضروریات پذیرایی از مهمانان هنگام دید و بازدیدهای ایام نوروز است که قیمت ها در دسته های مختلف برای شهروندان دسته بندی شده است.

گرانی و نظارت نادرست بر بازار در حالی مهمترین گلایه شهروندان است، که آنها خواستار کترل قیمت ها از سوی مسئولان هستند.

حسین زاده دیگر شهروند زاهدانی خاطر نشان کرد: خرید اصلی را به ساعت های پایانی سال موکول کرده ایم زیرا در آن زمان صاحبان کالا در حال جمع و جور کردن بساط خویش هستند و اجناس را با تخفیفات ویژه به فروش می رسانند.
 


ناگفته نماند که با رونق گرفتن بازار پوشاک، آجیل و شیرینی، کسب و کار خیاطان هم رونق گرفته و آنها نیز از استقبال مردم برای دوخت لباس در روزهای پایانی سال خبر می دهند.

عسکری یکی از شهروندان زابل گفت: با توجه به گرانی پوشاک در بازار اقدام به خریداری پارچه برای دوخت یک مانتو کرده ام که قیمت آن مناسب تر از لباس های حاضری موجود در بازار است.

وی بیان کرد: مسئولان باید نظارت بیشتری بر فروش کالا و اقلام در بازار داشته باشند تا برخی فروشندگان اقدام به سوء استفاده و افزایش نامتعارف قیمت ها نکنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد

با انتشار خبر آزاد شدن خرید و فروش جت شخصی در ایران این خبر تیتر رسانه‌ها و فضای مجازی شد تا جایی که سازمان هواپیمایی با ارائه توضیحاتی گفت که این رخداد اتفاق جدیدی نیست و در گذشته هم سابقه داشته است. بنابر این توضیحات از سال ۱۳۸۲ آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری هواپیمای شخصی به تصویب رسیده است و مانعی برای خرید و فروش واستفاده از جت‌های شخصی در کشور نیست.

اما با انتشار این خبر بحث راجع به این موضوع داغ شد. بر اساس آمار حدود ۲۵۰ هواپیمای سبک در کشور وجود دارد که برخی در جهت اجاره برای تفریح یا مسافرت استفاده می‌شود. 

قیمت خرید و اجاره هواپیمای شخصی

برخی از هواپیمای سبک و دو نفره که کاربرد تفریحی دارد بر اساس نرخ جهانی حدود ۷ میلیارد قیمت دارند. در یک آگهی برای فروش جت شخصی نیز مبلغ ۳۶ میلیارد تومان به چشم می‌خورد. 

قیمت اجاره این هواپیما‌های سبک و جت‌های شخصی نیز متفاوت است. در یکی از سایت‌های پرواز با هواپیما تفریحی نرخ ساعتی ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و در جای دیگر برای اجاره یک جت شخصی با ظرفیت ۶ مسافر برای سفر تا جنوب کشور مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان درخواست شده است.

قیمت خودرو‌های خارجی

با توجه به قیمت خودرو‌های وارداتی و خارجی در کشور که بسیاری از آنها با هدف تعدیل بازار داخلی صورت گرفت بسیاری از افراد به جای خرید این خودرو‌ها می‌توانند اقدام به خرید هواپیمای سبک و تفریحی کنند. در ادامه به قیمت برخی خودرو‌های خارجی در بازار ایران اشاره می‌کنیم:

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو لوکس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • لذت بچه کرگدن تازه متولد شده از آفتاب بهاری (فیلم)