Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@00:06:52 GMT

روایت رهبرانقلاب از مبارزه امام‌جواد (ع)

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۷۹۷۲

روایت رهبرانقلاب از مبارزه امام‌جواد (ع)

‍‍‍‍‍‍

رهبر معظم انقلاب درباره سیره مبارزاتی امام جواد(ع) فرمود امام علی بن موسی الرضا و امام جواد صلوات‌الله علیه همت بر این گماشتند که ماسک تزویر و ریا را از چهره مأمون کنار بزنند.

به گزارش مشرق، محمد بن علی بن موسی بن جعفر مشهور به امام جواد (ع) نهمین امام شعیان در سال ۱۹۵ در مدینه پا به دنیا گذاشتند. اما از همان آغازین روزهای تولد مورد فتنه برخی اطرافیان قرار گرفت تا به این ترتیب خداوند متعال یکی دیگر از اوصیای پیامبر خویش را از همان ابتدا با طوفان شدائد و حوادث وارد عرصه دنیا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمانی ایشان با دوران خلافت غاصبان عباسی از یک سو و مواجهه ایشان با فرقه‌های منحرفی چون واقفیه، غالیان و زیدیه که تا آن زمان در جامعه اسلامی ریشه دوانیده بودند، سپس هدایت شیعیان و مراقبت از ایشان از غرق شدن در فتنه‌های فتنه‌گران عباسی و این فرقه‌های باطل، تنها بخشی از سیره اجتماعی و مبارزاتی امام جواد (ع) محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ظهور در کلام امام جواد (ع) خطاب به عبدالعظیم حسنی حدیث روز / درخواست‌های مردم و حفظ نعمت‌ها در کلام امام جواد (ع)

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات خویش در سال‌های دوران ریاست جمهوری‌شان در یکی از خطبه‌های نماز جمعه به نکاتی درباره سیره مبارزاتی امام جواد (ع) اشاره فرمودند که در ادامه نماهنگ آن را می‌بینید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

لینک دانلود

«امام جواد (ع) نمودار و نشانه مقاومت است. انسان بزرگی است که تمام دوران کوتاه زندگی‌اش که در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیده است، با قدرت مُزَور و ریاکار خلیفه عباسی، (یعنی) مأمون مقابله و معارضه کرد و هرگز قدمی عقب‌نشینی نکرد و تمام شرایط دشوار را تحمل کرد و با همه شیوه‌های مبارزه‌ی ممکن، مبارزه کرد … امام جواد (ع) می‌خواست به مردم بگوید که من طرفدار اسلام و طرفدار خاندان پیامبر. امام علی بن موسی الرضا و امام جواد صلوات‌الله علیه همت بر این گماشتند که این ماسک تزویر و ریا را از چهره مأمون کنار بزنند و موفق شدند.»

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی امام جواد حرم امام رضا دولت تزویر رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)

دریافت 16 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در این ویدئو روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش را ببینید.

کد خبر 845105 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه رهبر معظم انقلاب دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود
  • تحقیر فرح توسط محمدرضا شاه در مقابل دوربین / روایت تلخ مقامات پهلوی از واگذاری بحرین / روش آموزشی بی‌نظیر امام موسی صدر / ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین
  • امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود
  • بی حجابی زیبنده آبادان نیست
  • روایت ترسناک مبارزه زن ۶۰ ساله و خرس در پیرانشهر +تصویر دلخراش
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • ضربه مهلک حمله موشکی به اسرائیل به روایت وزیر رئیسی /جنتی خطاب به اسرائیل: دوران بی پاسخ ماندن به سر آمد/ حزب کارگزاران هم پیام داد
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری
  • امام موسی صدر و سیدحسن نصرالله مایه افتخار جهان اسلام هستند