Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، اولین نشست کمیته همکاری علمی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای علم و فناوری ترکیه (تو بی تاک) به ریاست حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و حسنمان دال، رئیس تو بی تاک ترکیه در دانشگاه تبریز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمایت از انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، تبادل استاد و دانشجو برای دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و پژوهشی و استاد راهنمای مشترک، محورهایی بود که دو طرف درباره آنها به تبادل نظر پرداختند.

همچنین در این نشست، دانشگاه تبریز از طرف جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه گبزه از طرف ترکیه، به عنوان مسئول پیگیری توافقات معرفی شدند.

بر اساس مذاکرات و توافقات اولیه نشست، مقرر شد فراخوان طرح‌های مشترک تحقیقاتی در شهریور ۱۳۹۸ اعلام شود.

گفتنی است رئیس دانشگاه تبریز، معاون پژوهشی و مدیر بین‌الملل دانشگاه تبریز، معاون بین‌الملل دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و کارشناس میز ترکیه مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی به عنوان اعضای کمیته طرف ایرانی و ابراهیم ارسلان، رئیس اداره روابط دو و چندجانبه تو بی تاک، سرکنسول ترکیه در تبریز به عنوان اعضای کمیته طرف ترکیه، رؤسای کمیته را همراهی می‌کنند.

کد خبر 4569498 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تعیین مسئول و کمیته ویژه برای پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی خبر داد.

هاشم علایی ۷ فروردین با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و تأکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بر حل مشکلات سرمایه‌گذاران، اظهار کرد: طی چند سال اخیر، شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از تولید و اشتغال نامگذاری می شود که موضوع نشان از اهمیت توجه به تولید و سرمایه گذاری در کشور دارد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال، این شرکت مبادرت به تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی کرده است.

علایی، کارآفرینان و صنعتگران را ولی نعتمان کشور برشمرد و افزود: واحدهای تولیدی به عنوان جهادگران اقتصادی، نقشی بسیار مهم و اساسی در خودکفایی و تامین نیازهای کشور برعهده دارند که باید تلاش شود زمینه‌های حل مشکلات آنان و در نتیجه رونق و جهش تولید در کشور برآورده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی، اظهار کرد: در سال گذشته، بیش از ۱۳۰ بازدید از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان انجام شد تا مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته، قدم‌های بسیار مناسبی برای جهش تولید در صنعت استان برداشته شده است که تلاش خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های ممکن، برای حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

علایی ادامه داد: مطمئناً با عمل به شعار سال، این شرکت با برنامه ریزی‌های خود در ابتدای سال و با همراهی واحدهای صنعتی، مدل‌های حمایتی مختلف را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار خواهد داد تا موجبات افزایش رضایتمندی صنعتگران و کارآفرینان و رشد و توسعه همه جانبه استان، مهیا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان هستیم
  • پیگیری وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • پیگیری وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت در جلسه ۳ ساعته با رئیس جمهور
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • بررسی معطلی ۱۰ ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی