Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ضمن بیان اینکه ۶۵ درصد تصادفات به انواع سواری اختصاص دارد عنوان کرد: در این آمار سواری پراید ۲۳ درصد تصادفات را در برمی‌گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ایرج کهریزی رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در خصوص گزارش یازده‌ماهه حوادث محورهای استان در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: در تصادفات منجر به فوت بر اساس فقره فوتی، ۱۰ درصد، تعداد متوفی ۹درصد و تصادفات منجر به جرح ۱۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کهریزی با تأکید بر اینکه ۳۱ درصد تصادفات در محورهای اصلی بوده است، افزود: ۲۱ درصد تصادفات در محورهای بزرگراهی و۲۰ درصد تصادفات در آزادراه ساوه-تهران و ساوه-همدان و ۲۸ درصد تصادفات نیز در محورهای فرعی و روستایی بوده است.

وی ضمن بیان اینکه ۶۵ درصد تصادفات به انواع سواری اختصاص دارد عنوان کرد: در این آمار سواری پراید ۲۳ درصد تصادفات را در برمی‌گیرد. انواع کامیون و تریلر ۱۴ درصد، وانت ۱۰ درصد، موتورسیکلت  ۹ درصد و عابر پیاده ۱ درصد را به خود اختصاص داده است. و در تصادفات اتوبوس و مینی‌بوس‌ها نیز با کاهش روبه‌رو بوده‌ایم.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی به بیان محورهای پر تصادف پرداخت و تصریح کرد: در ۱۱ ماهه امسال در آزادراه ساوه- همدان ۴۱ نفر، آزادراه ساوه –تهران ۳۸ نفر، اراک به سلفچگان ۳۱  نفر، محور قدیم ساوه-همدان ۲۷ نفر، اراک به توره ۲۰ نفر، بوئین‌زهرا ۱۷، قدیم ساوه به تهران ۱۶، دلیجان-محلات ۱۴و محور ازنا و زالیان هم ۱۲ نفر فوتی داشتیم که جزء محورهای پر تصادف استان بوده‌اند. همچنین ۱۱۱نفر هم در محورهای فرعی و روستایی فوتی داشتیم.

وی تشریح کرد: بر اساس نوع برخورد ۴۰ درصد تصادفات واژگونی، ۳۶ درصد وسیله با وسیله، ۱۱ درصد وسیله با عابر، ۱۰ درصد وسیله با موتور، ۳درصد هم به ثابت اختصاص دارد. همچنین بیشترین علت تصادفات استان در یازده ماه اول سال، عدم توجه به جلو عمدتاً ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی که می‌توان کویری بودن، نزدیکی به تهران و قم، عدم استراحت کافی، نبود مجتمع‌های خدمات رفاهی را از دلایل آن دانست.

کهریزی رتبه دوم علت تصادفات با آمار ۲۰ درصدی را انحراف و تجاوز به چپ عنوان کرد و ادامه داد: بیش‌ترین تصادف در حوزه پاسگاه اراک- توره، آزادراه ساوه – همدان، محور قدیم ساوه – همدان و آزادراه ساوه به تهران بوده است.

وی اظهار کرد: تعداد متوفی‌های مرد ۷۲ درصد و تعداد متوفی‌های مؤنث ۲۸ درصد بوده و تعداد سرنشینان متوفی ۴۶ درصد، تعداد راننده‌های متوفی ۳۴ درصد، راکب و ترک‌نشین ۱۱ درصد و عابر پیاده ۹ درصد بوده است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ضمن بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در محورهای استان مختص پلاک‌های غیربومی است بیان کرد: بر اساس تردد در یازده‌ماهه ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار وسیله از استان عبور کردند که ترددها ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. که این افزایش به‌طور تفکیکی ۲۶ درصد در ماشین‌های سنگین و ۱۵ درصد در وسایل نقلیه سبک رقم خورده است.

وی ضمن اشاره به اینکه در یازده‌ماهه گذشته میزان برخورد با تخلفات حادثه‌ساز ۲۲ درصد افزایش داشته عنوان کرد: سرعت غیرمجاز ۱۰ درصد، سبقت غیرمجاز ۵ درصد، تجاوز به چپ ۱۸ درصد، کمربند ایمنی ۱۶ درصد و موبایل نیز ۵۵ درصد از علل برخوردها را به خود اختصاص داده‌اند.

کهریزی تعداد خودروهای توقیف‌شده در این مدت را ۵۹۲۴وسیله برشمرد و گفت: سال گذشته ۱۸۸ جلد گواهینامه، نمره منفی گرفتند و امسال به ۲۲۸ جلد رسیده است که ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: اعمال قانون کلی در یازده ماه گذشته بیش از ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون هزار بوده است که نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی آموزش ۹۹۹ نفر از رانندگان ناوگان عمومی باربری، ۱۷۶۵ نفر از مسافربری، ۲۹۹ نفر از مدیران فنی، تحویل ۴۲۰ کلاه ایمنی به‌صورت رایگان به مردم و آموزش ۵۳۷ نفر از راهوران محلی را از برنامه‌ها و اقدامات پلیس‌راه استان مرکزی برشمرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی میلیاردی در میناب

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: مأموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید چغازردی روز گذشته حین کنترل خودرو‌های عبوری محور میناب به بندرعباس به یک دستگاه سواری نیسان XTRAIL مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: در بررسی مدارک مشخص شد شماره بدنه درج شده با مشخصات درج شده وسیله نقلیه در سندمطابقت ندارد و خودرو به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان اقتصادی، ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم
  • ۱۰ دستگاه خودروی شوتی در اراک توقیف شد
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • پنج سرنشین خودروی پراید پس از سقوط به زیر پل نجات یافتند
  • توقیف خودروی میلیاردی در میناب
  • شیرجه پراید سفید رنگ به رودخانه مرزن آباد در جاده چالوس
  • سقوط یک پراید به رودخانه در جاده چالوس/ عکس