Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: شهرداری‌ها در کارگروه سازگاری با کم‌آبی سه تکلیف برایشان مشخص‌شده است که شهرداری اراک در این سه تکلیف خیلی عقب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ عزت‌الله آمره ای مدیرکل آب منطقه استان مرکزی شامگاه شنبه در جلسه صحن رسمی شورا گفت: یکی از مباحثی که باعث شد ما به‌عنوان چهره ملی انتخاب شویم موضوعات مرتبط به شهرداری‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری‌ها در کارگروه سازگاری با کم‌آبی سه تکلیف برایشان مشخص‌شده است که شهرداری اراک در این سه تکلیف خیلی عقب است.

آمره ای افزود: اولین تکلیف ممنوعیت کاشت چمن بود که تقریباً فراگیر شده است و در کل استان تمام شهرداری‌ها این موضوع را رعایت می‌کنند. دومین تکلیف جداسازی آب شرب از فضای سبز است که تقریباً ۵۰ درصد شهرها این کار را انجام دادند و آب شرب را از فضای سبزشان جدا کردند و ما نیز با همکاری، منابع دیگری را در اختیار شهرداری‌ها قراردادیم که این اتفاق رخ دهد.

وی اصلاح روش‌های آبیاری فضای سبز را سومین تکلیف شهرداری‌ها در حوزه آب دانست و عنوان کرد: خواهش این است که این سه موضوع در کلانشهر اراک موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل آب منطقه‌ای استان مرکزی به طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی پرداخت و بیان کرد: این طرح را شهرداری یک‌بار تهیه‌کرده است و ما در حال حاضر در بحث پیشگیری از سیل واقعاً در مواقع سیلاب‌های شدید نگران شهر اراک هستیم  و دو سه مسیر را با شهرداری مشکل‌داریم و دادستانی هم متأسفانه می‌خواهد ورود کند و ما نگرانیم اگر حل نشود سیلابی اتفاق بیفتد هم ما و هم شهرداری قطعاً نمی‌توانیم این را جواب دهیم. خواهشم این است طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی را نهایی کنند.

شهرداری سهمش از پساب را تعیین تکلیف کند

وی تصریح کرد: چرا شهرداری پساب را تعیین تکلیف نمی‌کند. هرسال قوانین تخصیص در حال سخت‌گیرانه شدن است. ما هزینه هم نمی‌خواهیم و فقط باید قراردادی بسته شود برای شهر اراک ۲۵۰ لیتر در ثانیه از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب را کنار بگذارید . مشکل محیط‌زیست را هم ما حل می‌کنیم.

آمره ای افزود: در حال حاضر پالایشگاه و پتروشیمی به‌شدت دنبال پساب‌اند و واقعاً هم این آب پایدار برای آن‌ها ارزشمند است خواهش این است که قرارداد را برقرار کنند و هر وقت استفاده کردید هزینه‌اش را هم پرداخت می‌کنید در حال حاضر شرکت شهرک‌ها قراردادش را بسته است و خطش را اجرا کرده است. اگر این ابطال شود تکلیف از گردن ما ساقط‌شده است.

وی در مورد نقشه قنات‌های اراک گفت: نقشه قنوات اراک در حال تهیه است. مسیر کل قنوات اراک اعم از خشک و فعال به‌صورت نقشه کاداس در حال تهیه شدن است در اختیار مجموعه شهرداری قرار می‌دهیم که از این به بعد اگر بخواهد برجی ساخته شود بر اساس این نقشه بتوانند موضوع را هدایت کنند.

کارخانه‌های شهر معادل ۱۰۰ هزار نفر آب مصرف می‌کنند

مدیرکل آب منطقه‌ای استان مرکزی ضمن بیان اینکه معتقدیم آب قابل شرب باید از صنعت جدا شود تشریح کرد: کارخانه‌های مسیر جاده تهران ۴۰۰ لیتر در ثانیه معادل ۱۰۰ هزار نفر جمعیت آب مصرف می‌کنند. این‌ها نباید از آب تصفیه‌شده کمال صالح استفاده کنند و باید جدا شوند. خوشبختانه طرحی تهیه کردیم و خط اختصاصی صنعت است و خود صنایع حاضر شدند که کل هزینه اجرای این خط را هم پرداخت کنند و کلا آب مصرفی صنعت و فضای سبزشان را از شبکه شرب جدا کنند که ما از محل پساب و چاه‌های آلوده بتوانیم منابعشان را تأمین کنیم.

وی به گزارشی در مورد سد کمال صالح پرداخت و افزود: به لطف خدا سد برای دومین بار بعد از آب‌گیری سرریز کرد. یعنی یک‌بار در سال ۹۵ و یک‌بار هم در این سال که خیلی هم زود سرریز شده است. ۹۵ میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره است و این ذخیره برای شهر اراک دو سال را جواب می‌دهد بنابراین خوشبختانه هیچ نگرانی در تابستان آینده برای شهر اراک و صنایعی که از این سد آب می‌برند نداریم ولی باز ما به این بارندگی‌ها نباید غره شویم و قطعاً باید فضای حاکم بر کم‌آبی را همچنان حفظ و توصیه کنیم و این ذخیره‌ها هم بماند برای مواردی که دوباره خشک‌سالی گریبان گیر ما نشود.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:

جوانان فرصت‌های پنهان جامعه ما هستند

آجرلو عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در نطق پیش از دستور خود با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که به یکی از یاران خویش فرمودند، جوانان را دریاب زیرا آن‌ها به‌سوی هر نیکی پرشتاب‌تر هستند؛ گفت: جوانان ثروت‌های واقعی کشور هستند؛ آن‌ها فرصت‌های پنهان جامعه ما هستند که کشف و به‌کارگیری آن‌ها موجب توسعه بیشتر خواهد شد که به خاطر زیرساخت‌های نامناسب فرصت خوبی برای به‌کارگیری آن‌ها فراهم نشده است.

آجرلو افزود: رهبر معظم انقلاب اخیراً پیامی را با عنوان گام دوم مطرح کرده‌اند که نیاز است تمامی صاحب‌نظران و اندیشمندان به محتوای این پیام پرمعنی مراجعه کنند چراکه بی‌شک فرمایشات رهبر معظم انقلاب همواره چراغ راهی برای پیشرفت و برون‌رفت ما از مشکلات است.

وی ضمن بیان اینکه امروزه با توجه به گذر از ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و دوران سخت، اکنون دوران سخت‌تر و حساس‌تری را پیش رو داریم عنوان کرد: نیاز است به فرمایشات رهبر انقلاب به‌صورت دقیق توجه کرده تا از این دوران سخت نیز به‌سلامت عبور کنیم.

ترسیم قله‌های پیشرفت و تعالی در بیانیه گام دوم

عضو شورای شهر بیان کرد: رهبر انقلاب در پیام خود فتح قله‌های پیشرفت و تعالی جهانی را برای ملت ایران ترسیم کردند که مأموریت اصلی آن را به جوانان داده‌اند و این نشان‌دهنده نگاه ویژه ایشان به جوانان و تأثیرگذاری آن‌ها در کشور است، دفاع جوانان این مرزوبوم از حرم اهل‌بیت(ع) در سوریه و عراق خود نشان‌دهنده نقش برجسته جوانان در جهان اسلام است و اکنون نیز در عرصه‌های علمی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی کشور حضور پررنگ جوانان از ضرورت‌ها است.

وی ضمن تأکید بر اینکه جوانان ما در تمامی عرصه‌ها باید خود را تجهیز کرده و پیشرفت کنند اظهار کرد: بی‌شک با رشد درزمینهٔ های مختلف، دستیابی به افق پیش‌بینی‌شده رهبر انقلاب دور از دسترس نیست. امروز اگر نتوانیم احساس اهمیت در جوانان را تقویت کنیم در آینده نزدیک دچار بحران جایگزینی در حوزه مدیریت خواهیم شد. در حال حاضر دغدغه جوانان ما عدم اطمینان و احساِس نادیده گرفته شدن و بی‌توجهی است. آمارها گویای آن هستند که در هر استانی که سمن‌ها و جوانان آن نادیده گرفته‌شده‌اند آسیب‌های اجتماعی بیشتری را تجربه کرده‌اند.

آجرلو افزود: در مقابل در هر استانی که شاخص فعالیت جوانان بالا بوده و به جوانان میدان داده‌شده است، آسیب‌های اجتماعی آن‌ها کاهش پیداکرده است.

وی ضمن بیان اینکه امروز باید اغلب مدیران را از بین جوانان انتخاب کنیم و از افراد باتجربه و مسن در حوزه مشاوره استفاده کنیم تصریح کرد: واگذاری حوزه مدیریت به جوانان موجب بالا رفتن عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس آن‌ها خواهد شد. بخش اعظمی از مشکلات ما عدم شناخت برخی مدیران مسن با تفکرات سنتی از آسیب‌های نوپدید در این جوامع است درحالی‌که می‌توانیم با انتخاب مدیران جوان، آگاه و مسلط به دانش روز این مشکلات را کاهش دهیم.

مدیریت کنونی کشور، مدیریتی پیر و خسته است

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در ادامه به وضعیت حال حاضر مدیریت در کشور پرداخت و اشاره کرد: در حال حاضر مدیریت کنونی کشور، مدیریتی پیر و خسته است و برخی از افرادی که متصدی جایگاه‌های مدیریتی بوده‌اند کنار نمی‌روند و از جایی به‌جای دیگر منتقل می‌شوند و در حال حاضر از نخبگان جوان در جایگاه‌های مدیریتی خیلی کمتر استفاده می‌شود و این پوست‌اندازی مدیریت خرد و کلان باید اتفاق بیافتد و این‌یک ضرورت جدی است و لایه مدیران جوان باید افرادی باشند که شایستگی‌های علمی و تخصصی را از قبل کسب کرده باشند و ازنظر تکیه و پایبندی در انقلاب و نظام توانا باشند. من به‌عنوان عضو جوان شورای پنجم شهر اراک از همه مسئولین می‌خواهم که در اجرای هر چه‌بهتر گام دوم انقلاب نسبت به حمایت و استفاده از جوانان در بدنه سیستم‌های اداری استفاده نمایند.

وی افزود: اگر مسئولان میدان کار و تلاش را به شکل جدی و گسترده برای جوانان باز کنند، قطعاً باید بدانند که تیر دشمن برای به فساد کشاندن جوانان به سنگ خواهد خورد؛ وقتی جوانان مشارکت بیشتری در اداره جامعه داشته باشند حس تعلق‌خاطر آن‌ها به کشور و انقلاب بیشتر می‌شود و اعتماد آن‌ها به مسئولان و نظام بیشتر می‌شود؛ امید است که مسئولان در همه قوا و در همه سطوح به این دستور رهبری عمل کنند و کشور را به یک کارگاه بزرگ مبدل کنند و جلوی فتنه دشمنان را بگیرند.

آجرلو گفت: امروز در شهرمان به غیر از سپاه پاسداران در نهادهای شاخص متأسفانه شاهد تغییر محسوس و استفاده از نیروی جوان در بدنه نهاد ، ارگان و یا سازمان‌ها نیستیم که این امر مستلزم یک بازنگری در تفکر مدیران ارشد استانی است و لازم است در این راستا و اهمیت دادن به آن شورای اداری جلساتی را برگزار نموده و این موضوع را تکلیف به امر نمایند.

وی تشریح کرد: من به‌عنوان عضو جوان شورا در صحن علنی اعلام می‌دارم با توجه به فرامین رهبری نسبت به تحقق فرامین ایشان از جوانان به‌طورجدی حمایت نمایم، اگرچه در رده‌های میانی و پایین‌تر استفاده از نیروی جوان در برخی حوزه‌ها مشاهده می‌شود، اما به‌ندرت می‌توان در پست‌های حساس شاهد نشستن مدیری جوان بر کرسی یک مجموعه مدیریتی بود.

ذهن خلاق، انرژی مضاعف و انگیزه فزاینده سه ضلع جوان‌گرایی

عضو شورای شهر اراک عنوان کرد: بنده با ورود به قسمت‌های مختلف شهرداری و اطلاعاتی که کسب نموده‌ام متأسفانه با تبعیض و اغماض‌هایی در به‌کارگیری نیروی انسانی جوان و متخصص در شهرداری مواجه شده‌ام . ذهن خلاق، انرژی مضاعف و انگیزه فزاینده، سه ضلع اصلی و شاخص ثمرات جوان‌گرایی در حوزه مدیریتی محسوب می‌شود، مؤلفه‌هایی که برخی آن را به تجارب مدیران پا به سن گذاشته ترجیح می‌دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد در سیستم‌های مدیریتی شهرداری اراک وجود دارند که علاوه بر سن بالا از میزان تحصیلات کمی نیز برخوردار هستند باکمال احترام نسبت به این مدیران پیشنهاد می‌شود با یک بازنگری، از نیروی جوانان در جایگاه‌های مدیریتی، و از توان افراد باتجربه در جایگاه مشاوره‌ای استفاده شود. مؤکدا می‌گویم آن‌چنان‌که بایدوشاید به نیروی جوان در شهرداری اراک بهاداده نمی‌شود و اگر جوانی هم بخواهد در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرد موفق به این امر نمی‌شود .

آجرلو ضمن بیان اینکه چرا باید در شهرداری و در سازمان‌های تابعه همچنان شاهد این موضوع باشیم بیان کرد: مگر نه اینکه نیروی جوان و خوش‌فکر همراه با تحصیلات عالیه را باید بها داد...بنده امروز از شهردار منتخب درخواست دارم برای موفقیت و سربلندی بیشتر مجموعه شهرداری از نیروی جوان و خوش‌فکر استفاده نماید

وی ادامه داد: نظاِم حال نظاِم تغییرپذیری و ریسک است که این خصوصیات در جوانان وجود دارد در اغلب کشورهای دنیا مشاوران و تصمیم سازان افراد باتجربه هستند، و مسئولان و تصمیم‌گیرندگان که باید کار اجرایی کنند جوانان هستند. این در حالی است که در کشور ما این مسئله برعکس هست، مشاوران جوان و مدیران پا به سن گذاشته‌اند. درصورتی‌که سهم جمعیت جوان از کل جمعیت طبق تعریفی که از جوان و جوانی ارائه می‌شود، به بیش از ۴۰ درصد می‌رسد، که این جمعیت سهم اندکی در اداره کشور دارد. درحالی‌که برانگیختن رضایت جوانان یعنی برانگیختن رضایت ۴۰ درصد جامعه و این مهم به مشروعیت و کارآمدی نظام کمک می‌کند.

عضو شورای شهر خاطرنشان کرد:  در پایانِ عرایضم ابتدا از تمامی جوانان شهرم سپس کشورم تقاضا دارم باهمت مضاعف و مطالبه‌ی صحیح از مسئولان دلسوز نظام به دنبال تثبیت جایگاه جوانان در کشور باشند.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه:

اراک شهری با توسعه نامتقارن

ایرج رضایی عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک و رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه نیز در نطق پیش از دستور خود با عنوان «اراک شهری است با توسعه نامتقارن» گفت: در این شهر محلات نامتقارنی مشهود است که در کنار یکدیگر شکل‌گرفته‌اند، از یک‌سو محلات برخوردار و در کنار آن‌ها محلات کم برخوردار، محلاتی که فاقد حداقل استانداردهای لازم زیست شهری هستند. ازاین‌رو اراک مستعد بروز و دارای  آسیب‌های اجتماعی عمیق است. این وضعیت، میراثی از تاریخ توسعه نامتقارن شهری در چند دهه اخیر تاریخ شهر اراک است.

رضایی افزود: گرچه می‌توان به تلاش‌هایی که درگذشته در جهت حل‌وفصل مشکلات این مناطق به‌عمل‌آمده است اذعان داشت، لیکن همچنان تا رسیدن به وضعیت حداقل استانداردهای لازم زیست شهری مطمئن، فاصله زیادی داریم.

وی فقدان استراتژی و رویکرد کلان و چندجانبه نگر مدیریت شهری به موضوع محلات محروم شهر اراک را حلقه مفقوده رفع مشکلات و بحران محلات محروم شهر اراک دانست و بیان کرد: مسائل بنیادین مناطقی مانند شهرک علی بن ابیطالب، شهرک ولیعصر، داوران، و  ... همچنان روی‌هم انباشته‌شده و معلوم نیست که مدیریت شهری اعم از استانداری و فرمانداری و ادارات مختلف و شهرداری در سطح کلان چه رویکرد جامعی در این خصوص دارد.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک عنوان کرد: ازاین‌رو ضرورت دارد که مدیران استان در سطوح مختلف دولتی به‌صورت جامع به تنظیم استراتژی و رهیافتی کلان جهت حل مشکلات کالبدی، خدمات شهری، سرانه‌های فرهنگی اجتماعی و نحوه توزیع هدفمند امکانات در این مناطق مبادرت ورزند.

وی یکی از بزرگ‌ترین و جدی‌ترین مصائب و مسائل  این دست مناطق و ۶۰درصد شهر اراک را موضوع مالکیت عنوان کرد و افزود: به‌رغم اینکه این مناطق از شهر در زمره طرح خدماتی شهرداری قرار دارند، لیکن به‌تبع ساخت‌وسازهای غیرقانونی چند دهه اخیر در منطقه، بشدت با بحران مالکیت و تملکات قانونی روبه‌رو هستیم. کمتر واحد مسکونی در این مناطق را می‌توان یافت که دارای سند ۶ دانگ باشد یا ساخت آن تحت نظارت مدیریت شهری و مبتنی بر حداقل استانداردهای ملی ساخت بوده باشد.

رضایی ادامه داد: در این‌گونه مناطق اغلب شهرداری امکان اخذ عوارض قانونی از هیچ‌گونه نقل‌وانتقال یا ساخت و سازی را نمی‌یابد و به‌تبع آن در این مناطق درآمدی برای شهرداری ایجاد نمی‌گردد و صرفاً به‌عنوان یک منطقه مصرف‌کننده بودجه به شمار می‌روند.

وی بابیان اینکه می‌توان از این مناطق به‌عنوان یک نمونه جامع از کم برخوردارترین محلات شهری اراک به لحاظ سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و فضای سبز یادکرد افزود: رسیدن به حداقلی از بهداشت شهری برای ساکنین محله و فرزندانمان در این محلات یک ضرورت عینی برای تمامی دستگاه‌های زی ربط است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا به ارائه راهکارهایی در حوزه درمان دردهای اراک پرداخت و تشریح کرد: پیگیری صدور سند شش‌دانگ املاک قولنامه‌ای و تعین تکلیف مالکیت آن‌ها، پیگیری احداث مراکز درمانی و بیمارستانی به‌ویژه تأمین اجتماعی بر مبنای سرانه جمعیتی و تعداد بیمه‌شدگان حوزه شهرستانی،(حداقل افزایش تخت‌های بیمارستانی یا احداث بیمارستان تأمین اجتماعی شماره ۲)، ایجاد سرانه آموزشی متناسب با سرانه جمعیتی شهر اراک به‌ویژه مناطق کم برخوردار، پیگیری طرح جامع فضای سبز و سرانه مانَک‌های محله‌ای بر مبنای سرانه پراکندگی جمعیتی، وصول مالیات بر ارزش‌افزوده به‌صورت دقیق و عادلانه بر مبنای پراکندگی جمعیتی و معیارهای قانونی شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی واقع در محدوده شهرستانی و استانی، وصول عوارض آلایندگی از شرکت‌ها و عوامل آلاینده بر مبنای عدالت و حقوق حقه ساکنین حوزه شهرستانی اراک و متوقف کردن برداشت‌های غیرقانونی و نامتعارف از منابع ملی و منطقه‌ای به‌ویژه شرکت املاح معدنی در کنار تالاب میقان و متوقف کردن فعالیت‌های توسعه غیرقانونی و نامتعارف و ایجاد زمینه توسعه پایدار و رونق سرمایه‌گذاری بر مبنای توسعه طرح جامع شهری به‌صورت اصولی و علمی نه به‌صورت توصیه‌ای و تحکمی و تقویت قدرت تصمیم‌گیری نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی و ایجاد همدلی و همراهی مسئولین استانی شهرستانی و شهری و همنوایی درحرکت و تصمیم‌گیری‌های جمعی و گروهی و تمکین به قانون و اختیارات قانونی تعدادی از این راهکارها است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: هر ساله در فصل پاییز ۴۰ نوع پیاز گل لاله در باغ لاله کاشته می‌شود و در فروردین سال بعد در قالب باغ نمایشگاهی، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: باغ رنگارنگ لاله در شهر صنعتی اراک، مردم را به تماشای یکی از زیبایی‌های جذاب طبیعت در فصل بهار دعوت می‌کند.

وی افزود: هم اینک دو هزار و ۵۰۰ مترمربع باغ گل شهر صنعتی اراک به انواع گل لاله اختصاص داده شده است.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اراک تصریح کرد: هرسال در فصل پاییز ۴۰ نوع پیاز گل لاله در باغ لاله کاشته می‌شود و در فروردین سال بعد در قالب باغ نمایشگاهی، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

نجفی اضافه کرد: اگر شرایط آب و هوا مطلوب باشد و لاله‌ها روی سرشاخه باقی بمانند، مردم می‌توانند از باغ لاله دیدن کنند که به صورت تخمینی، می‌توان تا یک هفته آینده از باغ دیدن کرد.

وی گفت: ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر هر روز از باغ لاله اراک بازدید می‌کنند که در روزهای تعطیل به یک‌هزار نفر می‌رسد.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اراک افزود: ۳۰۰ هزار نفر سال گذشته از باغ لاله اراک بازدید کردند.

کد خبر 746982

دیگر خبرها

  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد
  • کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک
  • آزمون: بازیکنان جوان پشتوانه تیم ملی هستند
  • بی‌تفاوتی در برابر جنایات صهیونیست‌ها با اسلام ناب سازگاری ندارد