Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، اطلاعاتی که روزنامه گاردین در این زمینه دریافت کرده، نشان می‌دهد مارک اندرسین، یکی از اعضای هیئت مدیره فیس بوک در تابستان سال ۲۰۱۶ با کریستوفر ویلی که بعدها تخلفات کمبریج آنالیتیکا را افشا کرد، دیدار داشته است.

کریستوفر ویلی که اصالتاً کانادایی است در آن زمان برای کمبریج آنالیتیکا کار می‌کرد و در سال ۲۰۱۸ اسنادی را فاش کرد که نشان می‌داد این شرکت انگلیسی با استفاده بدون اجازه از داده‌های خصوصی کاربران فیس بوک در تلاش بود تا از احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا مطلع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از جلسه دو طرف در سال ۲۰۱۶ بررسی این موضوع بود که کمبریج آنالیتیکا چگونه از داده‌های خصوصی کاربران استفاده می‌کند و فیس بوک چگونه می‌تواند این مشکل را برطرف کند. جلسه یادشده در دفتر اندرسین برگزار شد و ظاهراً در آن اطلاعاتی در مورد تماس‌های کمبریج آنالیتیکا با برخی نهادهای روسی نیز رد و بدل شده است.

تماس‌های دو طرف در این زمینه باز هم ادامه یافته تا آنکه موضوع در ماه مارس سال ۲۰۱۸ به طور عمومی افشا شد. اما فیس بوک تا قبل از آن علیرغم اطلاع از تخلفات کمبریج انالیتیکا هیچ اقدام خاصی برای مقابله با آن به عمل نیاورده است. اندریسن مطالب روزنامه گاردین را تکذیب کرده و مشخص نیست آیا زاکربرگ نیز از این موضوعات مطلع بوده است یا خیر.

کد خبر 4569911

منبع: مهر

کلیدواژه: فیس بوک امنیت اطلاعات امنیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در غرب پاکستان/ ۷ مامور گمرک کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس اعلام پلیس پاکستان، در جریان دو حمله مسلحانه مجزا در غرب پاکستان، هفت مامور گمرک کشته شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این دو حمله را برعهده نگرفته است.

در سال‌های اخیر، امنیت مناطق واقع‌شده در مرز پاکستان و افغانستان به شدت کاهش یافته است. حمله‌های تروریستی که تحریک طالبان پاکستان مسئولیت برخی از آن را برعهده گرفته، سیر صعودی داشته است. در این حمله‌ها به طور عمده نیروهای پلیس و مقامات امنیتی هدف قرار گرفته‌اند.

محمد عدنان، معاون پلیس غرب پاکستان گفته است که ماموران گمرک در حال بازرسی بودند که افراد ناشناس به روی آنها آتش گشودند و دو نفر کشته شدند. همچنین به گفته وی، سه روز پیش نیز پنج مقام اداره گمرک از جمله یک مامور، در جریان تیراندازی در همان منطقه کشته شدند و مهاجمین گریختند.

کد خبر 6084236

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس
  • ببینید | هنیه: اقتصاد اسرائیل توسط یمن فروپاشید
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد
  • باشگاه تراکتور: مذاکرات با چند گزینه پُرافتخار در جریان است
  • ببینید | حادثه مرگبار در جریان مسابقه اتومبیل‌رانی در سریلانکا
  • تیراندازی در غرب پاکستان/ ۷ مامور گمرک کشته شدند
  • پیروزی 4-0 لیورپول مقابل اورتون (لیگ برتر انگلیس - 2016/4/20) / فیلم