Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@09:59:08 GMT

هشدار هواشناسی درمورد وقوع سیلاب

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۸۸۰۷

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی استان‌های پربارش کشور را طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ اسفند) اعلام کرد و نسبت به احتمال وقوع سیلاب در استان‌های جنوبی و رودخانه‌های منتهی به سیستان‌وبلوچستان در اثر بارش شدید در افغانستان هشدار داد. ناطقان: احد وظیفه اعلام کرد: امروز (یکشنبه ۲۶ اسفند) با فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب و جنوب و به تدریج مرکز، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در برخی از مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در بعدازظهر امروز با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر، بارش در سواحل شمالی و شمال غرب و شمال غرب کشور آغاز می‌شود، گفت‌: شدت بارش امروز در غرب کردستان، غرب کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال‌ بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، شمال و غرب اصفهان، شرق سمنان، غرب خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی است.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز به سبب رگبار و رعدوبرق و بارش باران شدید در استان‌های جنوبی احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد. همچنین امروز در جاده‌های کوهستانی البرز و زاگرس بارش برف و لغزندگی جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه با اشاره به اینکه سامانه بارشی فردا (دوشنبه ۲۷ اسفند) در سواحل دریای خزر، شرق، شمال شرق، جنوب شرق و برخی مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور فعال خواهد بود، گفت‌: فردا در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش شدت بیشتری خواهد داشت.
به گفته این کارشناس هواشناسی، پس فردا (سه‌شنبه ۲۸ اسفند) با ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارش باران در سواحل دریای خزر و بارش باران و برف در شمال شرق، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس شمالی در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه از امروز کاهش دما حدود ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در استان‌های ساحلی خزر و سپس شمال شرق کشور رخ خواهد داد، گفت‌: از اواخر امروز و طی روز آینده (۲۷ اسفند) دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود. همچنین امروز (۲۶ اسفند) خلیج فارس، تنگه هرمز و فردا شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق مواج طوفانی خواهد بود.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز (۲۶ اسفند) برخی از مناطق جنوب غرب و نوار شرقی کشور به ویژه در استان‌های سیستان‌وبلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید همراه با گردو خاک پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: فردا به علت شدت بارش در افغانستان سطح آب رودخانه های منتهی به سیستان‌وبلوچستان افزایش یافته و آبگرفتگی و سیلاب در حاشیه این رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه در پایان، اظهار کرد: فردا هوای تهران ابری، همراه با وزش باد شدید، گاهی بارش پراکنده و به تدریج با کاهش ابر همراه خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۱۳ و ۵ درجه سانتیگراد باشد. همچنین هوای تهران در روز سه‌شنبه (۲۸ اسفند) کمی ابری، گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در روز سه‌شنبه ۱۳ و ۴ درجه سانتیگراد است.
منبع: ایسنا برچسب ها: هواشناسی ، وقوع سیلاب ، بارش باران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هواشناسی وقوع سیلاب بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم باران در سیستان و بلوچستان

آفتاب‌‌نیوز :

محسن حیدری با اشاره. به صدور هشدار شماره دو هواشناسی سطح نارنجی جوی، از تداوم بارش‌های رگباری (پیرو هشدار سطح نارنجی شماره یک و هشدار سطح قرمز شماره یک) خبر داد و افزود: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از چهارشنبه تا شب پنج شنبه (۲۹ تا ۳۰ فروردین)، برای زاهدان، نیمه شمالی و شرقی و ارتفاعات شرقی و جنوبی استان در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه برای روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

حیدری توصیه کرد: در طی این مدت، ساکنان مناطق تحت تأثیر، از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کرده و از محصولات کشاورزی محافظت کنند، از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در تردد‌های جاده‌ای و دریایی احتیاط کرده و مدیریت آب سد‌ها انجام و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / خیزش گرد و خاک در این استان ها
  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان/ رگبار باران در این ارتفاعات
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • هواشناسی: تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • تداوم باران در سیستان و بلوچستان
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • هواشناسی ایران / هشدار قرمز سیلاب برای ۴ استان کشور