Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به مهلت سه ساله مجلس به دولت برای امهال وام‌های طرح‌های نفتی و گازی شرکت‌های دولتی ذی‌ربط وزارت نفت تا سال 1400، گفت: در پی این حمایت شرکت‌های پتروشمی می‌توانند صادرات بیشتری برای کشور به همراه داشته باشند و افزایش تولیدات محصولات نفتی با این حمایت امکان‌پذیر می‌شود اما بهتر بود در این مصوبه سهمی نیز برای شرکت‎های بخش خصوصی در نظر گرفته می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حمایت از شرکت‌های پتروشیمی در دوران تحریم می‌تواند به صادرات بیشتر منتهی شود

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های پتروشیمی در دوران تحریم می‌تواند به تولید و صادرات بیشتر محصولات نفتی منتهی شود، ادامه داد: اگرچه حمایت از طرح‌های نفتی و گازی زیرمجموعه دولت حائزئ اهمیت است اما حمایت از طرح‌های بخش خصوصی اهمیت دو چندان دارد چراکه می‌توانند اشتغال را در ابعاد گسترده ایجاد کنند، لذا با توجه به اصل 44 قانون اساسی که نسبت به حمایت از خصوصی‌سازی تاکید دارد باید به شرکت‌های خصوصی نیز تسهیلات لازم را ارائه داد.

وی بیان کرد: از آنجا که دولت بدهی سنگینی به بانک‌ها دارد باید مراقب بود این امهال وام‌ها بدهی‌ها را بیشتر نکند لذا باید با درایت بازپرداخت وام‌های نفتی و گازی را به تعویق انداخت تا بانک‌ها با مشکل جدی ور به رو نشوند.

امهال وام‌های طرح‌های نفتی و گازی شرکت‌های دولتی و خصوصی به‌صورت توامان مبتنی بر عدالت خواهد بود

موسوی لارگانی معتقد است مهلت سه ساله به شرکت‌های دولتی و خصوص برای امهال وام‌های طرح‌های نفتی و گازی به‌صورت توامان توجیه‌پذیر و مبتنی بر عدالت خواهد بود.

بازپرداخت وام‌ها معمولا بیش از یک سال طول می‌کشد؛ مصوبه مجلس درست است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در توجیه مهلت سه ساله به دولت برای امهال وام‌ها درحالی که قانون بودجه مبتنی بر یک سال است، گفت: بازپرداخت وام معمولا بیش از یک سال طول می‌کشد و این چنین موضوعاتی مسبوق به سابقه است.

 نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم روز (شنبه، 4 اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند (هـ) تبصره 16 این لایحه موافقت کردند.

به موجب این بند به دولت اجازه داده می‌شود مطالبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک‌های تجاری بابت اصل و سود تسهیلات پرداخت ‌شده به شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط وزارت نفت، بابت تأمین مالی طرح‌های بالادستی نفت و گاز را تا پایان سال 1400 امهال کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت وزارت نفت بخش خصوصی پتروشیمی مجلس شورای اسلامی اشتغال قانون اساسی دولتی و خصوصی کمیسیون اقتصادی بودجه شورای اسلامی لایحه بودجه لایحه جمهوری اسلامی ایران نفت و گاز تحریم صادرات موسوی لارگانی شرکتهای نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خدمات فنی مهندسی حوزه آب به ۲۰ کشور در جهان

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب در نشست خبری افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا اظهار داشت: این مگاپروژه چندمنظوره در کشور سریلانکا توسط مهندسان توانمند ایرانی اجرا شده است.

وی با اشاره به تحریم‌های موجود خاطر نشان کرد: شرکت‌های توانمند ایرانی با وجود تحریم‌های موجود توانسته اند از هند تا آفریقا و از آمریکای جنوبی تا آسیای میانه، پروژه‌های متعدد صنعت آب را در حوزه پیمانکاری و مشاوره اجرا کنند.

سخنگوی صنعت آب خاطر نشان کرد: بزرگترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های مهندسی مثل تونل‌هایی به طول ۵۰ کیلومتر در زیر زمین در شرایط خاص جغرافیایی، سدهای بزرگ و … توسط متخصصان ایرانی تاکنون اجرایی شده که این مهارت و دانش را به‌دنبال داشته که امروز پیچیده‌ترین پروژه‌های صنعت آب و برق مثل پروژه چندمنظوره اومااویا توسط مهندسان ایرانی با موفقیت اجرا شود.

وی ادامه داد: حضور در مجامع بین‌المللی از افتخارات مهندسی ایرانی است و هم‌اکنون در ۲۰ کشور جهان صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت آب داریم.
سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: سالی ۳.۵ میلیارد دلار ظرفیت صادرات خدمات مهندسی بین‌المللی داریم که تحریم‌های ظالمانه، سختی‌هایی را ایجاد کرده است‌.

کد خبر 6079710 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • نفت روی کشتی و آب نداریم؛ از درآمد‌های نفتی برای پرداخت حقوق استفاده نمی‌کنیم
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • صادرات خدمات فنی مهندسی حوزه آب به ۲۰ کشور در جهان
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی ایران به افغانستان
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی
  • افزایش صادرات غیر نفتی ایران به افغانستان
  • افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیر نفتی ایران به افغانستان